Nintendo Switch sålde bättre än PS4 i USA förra året

Medlem

@matnojje: Var uppriktigt, hade ju (uppenbarligen) inte en aning om det. Det är en fin sak att lära sig nytt!

Redaktör
Skrivet av lasselason:

Jag tycker du ska höra av dig till dem ändå, du kan nog få hjälp eller råd. Det ska inte vara så som du beskriver, har inte hört någon som har det så.

En kollega jag talade med häromdagen har exakt samma problem.


signatur
Medlem

Då tycker jag att även kollegan ska kontakta Bergsala.😊

Skrivet av Tomas Helenius:

En kollega jag talade med häromdagen har exakt samma problem.

Inaktiv

"Om de är för små så sätter man på tillbehöret som gör dem avsevärt större"
Nja, även så är handkontrollen gjord för treåringar tyvärr.

Medlem

Men det är väl bättre än inget? Jag spelar aldrig med JoyCon om det inte behövs, men möjligheten finns ju om man vill spela tillsammans på ett flyg exempelvis.

Medlem
Skrivet av aasecond:

Jag läser "Svårare att finna tröst har nog Microsoft, vars Xbox One helt lyser med sin frånvaro." Betyder det att det finns statistik för Xbox One-försäljning (av konsolen)?

Det är exklusiva spel på topp-20 över året som åsyftas - inte konsolförsäljning - och där har MS inte något spel med bland toppsäljarna.

Ungefärlig försäljning av konsoler i USA under 2018:

NSW: 5640K
PS4: 5330K
XB1: 4340K

Skrivet av aasecond:

Oavsett vad, så tycker jag att sådan här statistik snart är helt utdaterad, eftersom den inte inkluderar 1) digital försäljning, 2) GamePass och liknande.

NPD inkluderar digital försäljning utom från Nintendo och ett par andra utgivare. Detta gör Nintendos spelförsäljning ännu mer imponerande.

12
Skriv svar