Belgien vs Electronic Arts Fifa-ekonomi: 1-0

Robot
Belgien vs Electronic Arts Fifa-ekonomi: 1-0

EA viker sig för belgisk lagstiftning, men håller inte med.

#ea, #fifa, #fifa-19, #gambling, #loot


Medlem

"we do not agree with Belgian authorities’ interpretation of the law"

Skiter fullständigt i om de håller med om hur Belgien tolkar SIN EGEN lagstifting.
Snacka om att spela offer.

Heja Belgien!

Medlem
Skrivet av Fiddi:

"we do not agree with Belgian authorities’ interpretation of the law"

Skiter fullständigt i om de håller med om hur Belgien tolkar SIN EGEN lagstifting.
Snacka om att spela offer.

Heja Belgien!

De beklagade ju även till Belgiska spelare att de inte längre får betala massa pengar till EA för att gambla...

Medlem

En god start!

Medlem

Kan det bli en EU-lag på detta också tack

Medlem

Lootlådor borde helt ärligt aldrig vara tillåtet oavsett spel, inte ens i F2P. Varför? För att det är gambling. Att ett F2P spel har en in game shop där du kan köpa kosmetiska saker eller eventuella boosters och sånt är värdelöst men det kan jag acceptera (se POE som exempel). Men lootlådor borde fan förbjudas, enda acceptabla är att lådorna kommer ifrån att spela, att de inte går att köpa för riktiga pengar.

Sen att företag som EA slänger in detta i fullpris spel är fan vidrigt.

Gnällkuk

Härligt!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har personligen inget emot loot lådor, och vet att jag absolut inte är ensam med detta. Vi får se hur detta spelar ut sig.

Medlem
Citat:

We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players

Hänger upp mig en hel del på just ordet "fairness" i den meningen. Hur kan de hävda att det är rättvist när det är ett random lotteri vilka kort man får?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bennii:

Hänger upp mig en hel del på just ordet "fairness" i den meningen. Hur kan de hävda att det är rättvist när det är ett random lotteri vilka kort man får?

Alla har lika chans?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Undra vad spelen kommer kosta där sen då.
Jag menar alla som EA ska ju ha in sina pengar på ett eller annat sätt.

@Cyberz: Bara att höja lite på priserna på lootlådor i andra länder. Problem löst.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Än en gång är det väl självklart att inte EA håller med, när UT drar in ca $800+ miljoner/året bara från UT. Skulle vara intressant att veta hur mycket ett nytt Fifa kostar att utveckla parallellt med hur mycket av denna summa EA återinvesterar samt går ner i fickorna på toppen. Om jag personligen får gå på ren magkänsla, är nog vinstmarginalen helt absurd!

Nej tack, bort med skiten!

Medlem

EA får se det som så att det var kul så lönge det vara


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

@Cyberz: Bara att höja lite på priserna på lootlådor i andra länder. Problem löst.

hehe ja jo precis..... höja lite.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Alla har lika chans?

Knappast. Dom med mest pengar att slösa har störst chans att få bra kort.

Medlem

@Daven: Men det är lika stor chans på varje "lott".


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

NuZ
Testpilot
Skrivet av Priapsi:

@Daven: Men det är lika stor chans på varje "lott".

Fortfarande mest pengar = mest lotter


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

@NuZ: Vilket är helt rättvist.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Moderator | Testpilot
Skrivet av Daven:

Knappast. Dom med mest pengar att slösa har störst chans att få bra kort.

Jo de har lika mycket chans per lika köp


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Fortfarande mest pengar = mest lotter

Självklart, det är så lotterier fungerar. Ser dock inget problem med det.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

NuZ
Testpilot
Skrivet av Priapsi:

Självklart, det är så lotterier fungerar. Ser dock inget problem med det.

I ett tävlingsläge där du måste köpa till dig spelare är det problem


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av hannes.theorell:

@NuZ: Vilket är helt rättvist.

I ett läge där man tävlar? Nae inte rättvist. Lilla Jens kan inte tävla med de stora grabbarna Lars och Gösta för de har köpt mer spelare. Inte rättvist någonstans i ett spelläge som går ut på att tävla


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skrivet av NuZ:

I ett läge där man tävlar? Nae inte rättvist. Lilla Jens kan inte tävla med de stora grabbarna Lars och Gösta för de har köpt mer spelare. Inte rättvist någonstans i ett spelläge som går ut på att tävla

Men lille Jens har mer tur än vad Lasse och Gösta hade så hans spelare är helt enkelt bättre för en mindre summa pengar.


signatur

Viam inveniam aut faciam

NuZ
Testpilot
Skrivet av hannes.theorell:

Men lille Jens har mer tur än vad Lasse och Gösta hade så hans spelare är helt enkelt bättre för en mindre summa pengar.

Du tycker Jens ska tävla i något som kostar pengar och tur i något som redan kostar pengar? Du tycker alltså tävlingar i FUT är ok och deras system?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

Helt fantastiskt rätt av Belgien!!! Nu övriga EU tack och EA kan gärna försvinna från marknaden. Eller iaf göra ett Madden utan kort, med karaktärskapande och eget lag som på gamla goa tiden.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

I ett tävlingsläge där du måste köpa till dig spelare är det problem

Du måste inte köpa till dig någonting. Har du däremot valt att ta del av ett spelläge där du snabbare kan bygga ett lag för egna pengar än om du t.ex. utför SBC's i spelet så får du nog finna dig i att en del har mer deg att köpa lotter för än vad du har.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

NuZ
Testpilot
Skrivet av Priapsi:

Du måste inte köpa till dig någonting. Har du däremot valt att ta del av ett spelläge där du snabbare kan bygga ett lag för egna pengar än om du t.ex. utför SBC's i spelet så får du nog finna dig i att en del har mer deg att köpa lotter för än vad du har.

Ok jag ger upp. Blir redigt ”triggerd” eller faktiskt riktigt upprörd över att folk stödjer EA här på FZ. Spelet är Rated 3, alltså för barn och innehåller gambling. Blir riktigt besviken på vissa personer här på fantastiska FZ


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

@NuZ: Jag tycker alla ska ge fan i gambling, betting och dobbel över huvudtaget. Det är ju en idiotavgift.
Men det är inte "orättvist" mot köparna på annat sätt än att de alla är i underläge mot "huset".


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ok jag ger upp. Blir redigt ”triggerd” eller faktiskt riktigt upprörd över att folk stödjer EA här på FZ. Spelet är Rated 3, alltså för barn och innehåller gambling. Blir riktigt besviken på vissa personer här på fantastiska FZ

Saken är den att jag i princip håller med dig. Jag tycker att lootboxes och gambling i spel är ett jävla oskick, framförallt när det som du säger handlar om spel som är Rated 3. Vi hamnade i en pseudodiskussion om orättvisa i lotteriaspekten och om man måste köpa bara för att man kan och då hamnade jag på den försvarande sidan helt plötsligt.

Kort sagt, ge inte upp


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar