Spelar ni Fallout 76 fortfarande? Någon som planerar börja?

Relik 📜
Spelar ni Fallout 76 fortfarande? Någon som planerar börja?

Gjorde den här tråden borta på SweClockers och tycker det blev bra snack! Därför, samma här på FZ!

Jag är nyfiken! Nu såhär några månader in, är det någon som fortfarande spelar Fallout 76? I så fall, hur känns det? Har det blivit bättre, eller fortfarande samma problem som i början? Eller, ni kanske inte ens märkte av några brister?

Också, finns det några där ute som blivit mer sugna? Fallout 76 kanske kan bli lite slow burn, som The Division eller Sea of Thieves!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Frilansare
Relik 📜

Men det är folk som röstar i alla fall! Röstar i tysthet. Sammanbitna.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Jag har inte spelat, men funderar på att börja.
bror lite på hur det blir med uppdatering, buggar, osv

Medlem

Senast igår hörde jag att de patchat in gamla buggar som redan varit fixade en gång igen. Det tyckte jag var fantastiskt kul =D

Medlem

Har spelat sedan start och hade inte tänkt lägga av nu.
F76 har aldrig varit dåligt och buggar finns i alla spel. Vilket tydligen många har stora problem att minnas...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Har spelat sedan start och hade inte tänkt lägga av nu.
F76 har aldrig varit dåligt och buggar finns i alla spel. Vilket tydligen många har stora problem att minnas...

Det är väl inte att det finns buggar som folk stör sig på mest utan att det finns buggar som funnits och påpekats i flera år (i tidigare spel med samma grafikmotor då).

Förutom allt annat trams som belamrat detta släpp vill säga. Tror aldrig jag sett värre skadehantering än Bethesda de senaste månaderna, man undrar ju om de är helt verklighetsfrämmande.

Tillägger att jag inte spelat själv och har varit lite peppad att testa det men vill vänta och se hur spelet artar sig, jag har ingen brådska!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Betan räckte för mig.

Medlem

Jag har nyligen köpt spelet (på rea), men väntar fortfarande på fler updates innan jag vågar starta spelet.

Medlem

Spelade Betan lite men sen har jag inte haft tid riktigt för ordentligt spelande. Märkte dock inga buggar som förstörde min upplevelse då (spelade till lv 8) och tänker ge mig in i det ordentligt snart.

Backloggens befriare

Nu snart tre år efter att jag senast spelade Fallout 4 börjar jag få ett rejält sug för ett nytt Bethesda-spel att utforska. Jag tror dock inte att det blir Fallout 76, för min del. Är nog mer sugen på att spela om Fallout 3, New Vegas eller till och med Fallout 4.
Eller till och med Skyrim Remastered. Fast det känns inte så troligt.


signatur

Ad hoc addendum

Inaktiv

Hoppas lite lätt att det en dag ska bli något man vill spela för jag gillar Fallout annars. Läste om nå förändringar i pvp på en separate server lr vad man vill kalla det vilket är ett steg i rätt riktning för mig.

Medlem

Spelar det då och då. Har aldrig haft något problem med F76 och tycker det är helt okay för vad sorts spel det är. 95% av dom som grinar om spelet är ju dem som ville ha ett Fallout 5.

Kul spel för familjer som gillar Fallout lir och så, har några bekanta som spelar det tillsammans med deras barn/föräldrar.

Frilansare
Skrivet av emilakered:

Men det är folk som röstar i alla fall! Röstar i tysthet. Sammanbitna.

En svensk tiger!

Medlem

Spelade betan på xbox och pc, sen spelade jag på pc när det släpptes. Har nog kört uppemot 40 timmar har säkert bara gjort halva main storyn och hälften av side questen. Därefter sluta jag spela pga nått annat spel men längtar efter att börja igen. Jag stött aldrig på några game breakande buggar, int ens under betan, är ett typiskt bethesda spel enligt mig.

Medlem

Har ej köpt det. (har både ögon och är läskunig)
Har nog sett de flesta F76 filmer på YT. Jisses vad skit det spelet får, men framför allt runt omkring.. hur dom gång på gång gör bort sej!
Spelet i sig, buggigt, ingen NPC, grafik ifrån 2005, (16 times the detail, MY ASS)
en slut boss med koder ifrån skyrim, deras överprisade store kopplat till spelet,,
inget end-game, osv.. nää tyvärr finns det inget i den där soppan som lockar, tyvärr, för jag älskar verkligen F3 och F4.! (har svårt för F-NV :/ )


signatur

R.I.P The_maxx

Tråddemonen
Testpilot

Det finns ett intresse för spelet trots att jag själv inte har spelat det eller införskaffat det. Skulle vilja se lite uppdateringar och liknande kommande året innan jag kommer att sätta tänderna i spelet. Förhoppningsvis så lägger utvecklarna mer resurser på projektet i framtiden så spelet inte anser vara ett halvklart spel.

Medlem

*blåser bort dammet från tråden*

Är det någon annan här som testar F76 nu när det är gratis vecka? Har laddat ner det till ps4 och än så länge tycker jag det är riktigt kul. Blir det sänkt pris efter veckan så blir det ett köp.

Medlem
Skrivet av Honung:

*blåser bort dammet från tråden*

Är det någon annan här som testar F76 nu när det är gratis vecka? Har laddat ner det till ps4 och än så länge tycker jag det är riktigt kul. Blir det sänkt pris efter veckan så blir det ett köp.

Körde kanske i en timme, sen började jag tänka på min backlog med spel och insåg att nu spelar jag spel som jag letar serier och filmer, finns så mycket att välja på, så det måste verkligen fånga mitt intresse och det gjorde inte F76 alls. Jag tar nästa i backloggen, tjena Divinity Original Sin 2 hur bra är du....

Medlem

Spelar inte lika ofta men blir säkert 5-8 timmar i veckan fortfarande. Ja, spelet har blivit bättre på nästan alla sätt tycker jag. Trots allt gnäll man hört så tycker jag ändå att bethesda har varit snabba med att lyssna på spelarna och patchat in det som eftertraktades. Ibland till och med väldigt små betydelselösa saker. Kunde rekommendera detta redan från start och ännu mer nu. Har haft väldigt kul i f76!

Inaktiv

@Honung: Jag började spela lite lätt i måndags och har spelat idag i ca 30 minuter innan jobbet med en kompis. Jag och tjejen har varit småsugna och letar då och då efter nästa spel att spela tillsammans så nu var det bra läge att prova fo76 när det är gratisvecka och hon just fick uppehåll i studierna så lär väl bli en del spelande kommande dagarna.

Min upplevelse på PC; I mina ca 100 minuters spelande så har jag redan haft en del tekniska problem som kraschar, tappat anslutning till spelvärlden samt att fpsen inte flyter på särskilt bra alls på mitt rtx2070 + r2600. Fick tips att ställa iPresetInterval till 0 vilket hjälpte en del men tycker ändå att spelet känns mer "sluggish" än Fallout 4 men det beror väl på att det är online antar jag.
Bortsett från detta tycker jag om det lilla av spelvärlden och hittills har inte avsaknaden av mänskliga NPCs varit något bekymmer för mig. Påbörjade basbyggandet vilket var trevligare än jag trodde nu när vänner och ovänner kan besöka.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Honung:

*blåser bort dammet från tråden*

Är det någon annan här som testar F76 nu när det är gratis vecka? Har laddat ner det till ps4 och än så länge tycker jag det är riktigt kul. Blir det sänkt pris efter veckan så blir det ett köp.

Jag sitter och testar lite och har faktiskt roligt. Det enda jobbiga hittils är fps-problem som kommer från ingenstans. Spelar ingen roll om jag kör högt eller lågt utan det är alltid något strul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

@uberpwnage2.0: Kan jag rekommendera att prova att ändra iPresetInterval till 0 i Fallout76prefs.ini som man hittar i Mina Dokument/My Games/Fallout 76? Det hjälpte en hel det för mig men långt ifrån perfekt

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

@uberpwnage2.0: Kan jag rekommendera att prova att ändra iPresetInterval till 0 i Fallout76prefs.ini som man hittar i Mina Dokument/My Games/Fallout 76? Det hjälpte en hel det för mig men långt ifrån perfekt

Det är väl när man stänger av v-sync? Ska göra ett försök, tack!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Den typen av multiplayer är tyvärr inte min grej... Blev riktigt besviken på spelet p.g.a. att ja väntade mig ett fallout spel med multiplayer tema men detta är mer survival crafting multiplayer med fallout skin. Men är glad för de som gillade det även om de inte riktigt är mig grej

Gen
Medlem

Testade spelet men är verkligen inte imponerad. Körde det på Ultra @ 3440x1440/95Hz

1. Grafiken känns utdaterad och de flesta texturer inte högupplösta.
2. Dåligt med skuggor runt objekt inomhus vilket gör det platt.
3. Stundtals mycket stuttering vilket lätt kan mätas med MSI Afterburner.
4. Underlig prestanda, var i kyrkan där i början på spelet och när jag tittade åt ett visst håll så sjönk min FPS utan anledning även om GPU load låg på knappt 50%.

När jag höll på att forska runt i vault hörde jag plötsligt fotsteg vilket skrämde mig oerhört då jag innerst inne hade siktet inställt på en single player upplevelse. Detta stressade mig då jag ville utforska ostört. Lite senare hörde jag skott och såg två personer skjuta saker, jag hade inget mer än en machete och hoppades innerligt att de inte skulle skjuta ner mig för skojs skull, som tur var hände inte det. Långt senare kom jag till kyrkan och då hörde jag någon bröla i micken, pust, störande.

Även om craftingsystemet verkade okej samt att jag förstår samlandet av prylar som man omvandlar till material och sedan bygger ett hus med så är nog inte detta min typ av spel.

Inaktiv

Efter att (ha försökt) spela detta vid några tillfällen kan jag bara säga; vilket skitspel!

Jag tycker spelet i sig verkar lovande men det är helt sanslöst hur dåligt det har funkat för oss. Allmän dålig prestanda på 3 olika datorer (jag har 40-60 fps på medium med rtx2070 och klockad r2600). Det hade väl varit illa nog men fortfarande spelbart men det har varit så jävulskt mycket krascher och disconnects för oss under denna korta tid samt att vi bara lyckades hamna i samma team två gånger men oftast var det helt omöjligt för förfrågan kom aldrig fram. Sen andra saker som att det är allmänt sluggish, buggade fiender och ljuden av kulsprutor som inte upphör...

Synd för det verkade finnas ett rätt roligt spel bakom väggen av skit. Får ge det ett nytt försök år 2020 om de kör gratisvecka igen

Medlem

Nej och kommer aldrig göra det heller. Kan bara tycka synd om alla dom som köpt detta spel för fullpris och blev grymt besvikna. Detta spel tillsammans med Anthem måste ha högst ratio på antal besvikna kunder samt som dessutom övergett spelet snabbare än någonsin tidigare.

1
Skriv svar