Apex Legends första säsong drar igång i mars - med ett battle pass

Robot
Apex Legends första säsong drar igång i mars - med ett battle pass

Respawn har det första innehållsåret tajmat och klart in i minsta detalj.

#apex-legends, #battle-pass


Medlem

Jag har en plan?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Så allt innehåll kommer inte vara tillgängligt gratis. Hmm... intressant

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_326725:

Så allt innehåll kommer inte vara tillgängligt gratis. Hmm... intressant

Fortfarande bara kosmetiska grejer i Battle Pass-belöningarna.


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius:

Helt klart. Men intressant ändå med ett spel som är "gratis" men vissa saker kostar.
Det brukar ju trots allt vara kotym att man kan grinda ihop allt innehåll men här tvingas man betala för vissa delar av spelets innehåll.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fortfarande bara kosmetiska grejer i Battle Pass-belöningarna.

Fortnite har väl också Battle Pass & säsonger?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Carl Johansson-Sundelius:

Helt klart. Men intressant ändå med ett spel som är "gratis" men vissa saker kostar.
Det brukar ju trots allt vara kotym att man kan grinda ihop allt innehåll men här tvingas man betala för vissa delar av spelets innehåll.

Kan inte påstå att det är kotym numera i F2P. Nästan alltid kosmetiska prylar du bara kan få genom att betala.

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

@Carl Johansson-Sundelius:

Helt klart. Men intressant ändå med ett spel som är "gratis" men vissa saker kostar.
Det brukar ju trots allt vara kotym att man kan grinda ihop allt innehåll men här tvingas man betala för vissa delar av spelets innehåll.

Man tvingas inte betala för nånting alls, det är helt frivilligt. Sen är det ju bara skins, så vad spelar det för roll?

Inaktiv

@NiceAsBice: Om man vill ha tillgång till hela spelet så måste man betala.
Tyckte bara det lät märkligt med tanke på att de sa att spelet är gratis när hela spelet och allt innehåll de facto inte är gratis.
Men men

eld
Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Carl Johansson-Sundelius:

Helt klart. Men intressant ändå med ett spel som är "gratis" men vissa saker kostar.
Det brukar ju trots allt vara kotym att man kan grinda ihop allt innehåll men här tvingas man betala för vissa delar av spelets innehåll.

Bara legends och cosmetics. Så har det varit från launch, vilken inte bör ge dig en fördel, bara en ny variation på hur du spelar.

Nya vapen eller loot kommer ju vara tillgängligt för alla i spelet varje säsong, skins kommer vara en del av seasonpasses och lootboxes. Säsonger innebär ju inte bara saker för folk som betalar för säsongspass.

Medlem

I fortnite så kan man köpa spelet save THE world och behöver aldrig mer spendera pengar på battlepass.
Man ska tydligen kunna Grinda till sig allt då.
Det är väll bara att dom flesta inte tänkt på det utan betalar varje säsong
Dom borde införa det ibapex också en engångskostnad sen är allt fritt att grinda


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Carl Johansson-Sundelius:

Helt klart. Men intressant ändå med ett spel som är "gratis" men vissa saker kostar.
Det brukar ju trots allt vara kotym att man kan grinda ihop allt innehåll men här tvingas man betala för vissa delar av spelets innehåll.

Det är väl ändå kutym att formulera sig korrekt om en skall slänga sig med sådan svada. Sedan är det väl inget som säger att du INTE kan grinda dig till allt. Du kan ju köpa packs för valuta då får för att du spelar.

Inaktiv

@Siggesvenskas: Hade du verkligen inget bättre för dig än att märka ord. Snyggt

Medlem

Mycket barntilltalande spelnamn!

Medlem

Ni som klagar över att det inte är "helt gratis". Hur ska man få betalt för 7 års utveckling samt underhåll av spelet framöver? Trolla fram pengarna?

MEG
Medlem

Fail.


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv
Skrivet av stiivn:

Ni som klagar över att det inte är "helt gratis". Hur ska man få betalt för 7 års utveckling samt underhåll av spelet framöver? Trolla fram pengarna?

Vem är det som klagar? Jag diskuterar. Sen att du ser det som kritik mot något du gillar är ditt problem

Medlem
Skrivet av Molotov:

I fortnite så kan man köpa spelet save THE world och behöver aldrig mer spendera pengar på battlepass.
Man ska tydligen kunna Grinda till sig allt då.
Det är väll bara att dom flesta inte tänkt på det utan betalar varje säsong
Dom borde införa det ibapex också en engångskostnad sen är allt fritt att grinda

Förut hette det att köpa spelet.

Medlem

@anon_326725: Jag förstår inte din logik överhuvudtaget......Då är ju i princip inga spel kompletta enligt dig? Det finns skins och mounts att köpa i wow som enbart finns för riktiga pengar, då är wow inte ett komplett spel från början även om du äger alla expansioner osv. Samma med spel som har en special edition isåfall, alla som köper standard edition och inte får det där skinet som special edition har får alltså inte hela spelet??? Så Rainbow six siege är inte heller ett komplett spel? Där är inte ALLT upplåst från början och där finns skins....csgo? Battlefield? Guild Wars 2? Final Fantasy ARR?

Måste vara trist att vara du för det lär finnas endast typ 2st spel någonsin som du anser är "kompletta"


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Carl Johansson-Sundelius:

Helt klart. Men intressant ändå med ett spel som är "gratis" men vissa saker kostar.
Det brukar ju trots allt vara kotym att man kan grinda ihop allt innehåll men här tvingas man betala för vissa delar av spelets innehåll.

Allt grundinnehåll, ja. Och detta innehåll går att grinda ihop.

Inaktiv

@Gandy:

EDIT:
Kollade in deras sida och det står ju faktiskt "Play Free Now*". My bad! Kan inte ha rätt alltid

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@NiceAsBice: Om man vill ha tillgång till hela spelet så måste man betala.
Tyckte bara det lät märkligt med tanke på att de sa att spelet är gratis när hela spelet och allt innehåll de facto inte är gratis.
Men men

Jag tycker du märker ord här, om det ända som kräver betalning är kosmetiska detaljer kan man väl inte påstå annat än att spelet faktiskt är gratis. Om något vore det fel att annonsera det som ett spel som kräver betalt.

Som jag uppfattar ditt sätt att se på det så anser du att Twitch inte är en gratistjänst eftersom det krävs prenumeration för att slippa annonserna?

Jag vill inte verka otrevlig eller på något sätt bråksjuk men jag tycker Respawn (och, antar jag, EA) gör allting rätt med Apex hittills, detta är det ända och helt acceptabla sättet att lansera ett gratisspel i min mening och det är tråkigt att folk verkar söka anledningar att klaga eller ifrågasätta istället för att faktiskt uppskatta och berömma när något faktiskt sker som vi alla efterfrågat.

Det återstår väl att se huruvida detta håller eller om det kommer krypa in skit i maskineriet framöver men än sålänge tycker jag det går från klarhet till klarhet och om vi inte förmår oss att berömma något sådant, hur kan vi då förvänta oss att någonsin bli nöjda?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

@Soulless: Som sagt. Erkände att jag tolkade fel. Passa på att gnida in det då det inte händer så ofta

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Soulless: Som sagt. Erkände att jag tolkade fel. Passa på att gnida in det då det inte händer så ofta

Jag såg det efter jag skrivit mitt inlägg men raderar det inte för att undvika eventuella missförstånd


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Jag såg det efter jag skrivit mitt inlägg men raderar det inte för att undvika eventuella missförstånd

Fair enough!

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

@NiceAsBice: Om man vill ha tillgång till hela spelet så måste man betala.
Tyckte bara det lät märkligt med tanke på att de sa att spelet är gratis när hela spelet och allt innehåll de facto inte är gratis.
Men men

Det är bara trams att påstå att man inte har tillgång till hela spelet bara för man inte kan få alla skins.

Medlem

Kan man välja sickan? Var laddar jag ner spelet??

eld
Medlem
Skrivet av Demonsluger:

Förut hette det att köpa spelet.

Du menar så som folk köpte titanfall 2?

Medlem

Är det bara jag som tolkar roadmapen som att det kommer legends, vapen och loot i varje ny säsong? Dvs att vi inte behöver vänta till juni för fler legends som det står i nyheten.

Medlem

Gillar spelet så pass mycket att jag kommer köpa battlepass som tack till respawn..

12
Skriv svar