Hårdare regler önskas i Apex bland annat.

Medlem
Hårdare regler önskas i Apex bland annat.

Stör mig lite på hur folk drar när dom dör, jag lägger tid på försöka få tillbaka dom osv osv.

Borde bli straff på om man lämnar gamet? tex har du tjänat 785xp lämnar du dras 785xp av i stället för kontra handling vs konsekvens.

En annan sak som är lite drygt är så många utan mic liksom 2019 och som bara drar iväg på solo runs.
Annars kul spel faktiskt, jävligt roligt.

Så respawn & EA HÅRDARE bailing regler tack!

Medlem

Behövs ju ingen mick i spelet med deras ping system. Fungerar perfekt. Har lätt kunnat kommunicera med mina medspelare via den. Har dock sett dessa som drar iväg solo och ja, de får väl göra det om de vill.

Tror att folk tror att ju snabbare man dör desto snabbare kan man börja samla xp igen. Problemet är ju att du inte får ut så mycket xp om du inte faktiskt har överlevt ett tag.

Men det sitter väl i från andra Battle Royale spel antar jag.

Medlem

Vem bryr sig om xp? Jag spelar för att det är kul. Hade varit bättre med temporär bann.

Medlem

@Bunisher: Drygt med folk som drar solo då säkert 30% fattar man squad spelar om dina 2 team mates drar är du solo mot 3, Mic är A och O för mej kan tala om direkt i tex close combat jag drar rök granat och vi flankar från vänster eller höger osv som exempel. markera en enemy ja det funkar eller hjälm men mitt i strider osv är det guld tycker jag iaf.

Releasehästryttare

Welcome to online multiplayer games!

Medlem

Får man verkligen XP om man quittar innan ens squad är helt utslagen? Har bara gjort det ett par ggr då ingen hann plocka upp min beacon innan timern gick ut (ingen poäng att stanna dvs) och iaf efter en av dem så såg det ut som att jag inte fick någon XP men det kanske var någon bugg för mig?


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Mic behövs inte, klarar mig utmärkt med ping systemet. Respawn la ner otroligt mycket tid på att få det att funka smidigt så man inte skulle behöva mic. Funkar 8 gånger av 10. Finns ju alltid obegåvat folk som drar iväg på egenhand och tror de är Rambo, är oundvikligt online men de flesta jag kör med samarbetar jag bra med utan mic.

Förstår dock vad du menar med att folk drar, men att dra av ALL exp skulle skada spelet, väldigt många skulle överge Apex, vilket i längden inte är bra för varesig oss spelare eller föe spelet. Skulle hellre se varningssysteme. Tre varningar varje gång man kallar sen temporär 10 minuter ban typ. Men även det är riktigt farligt för spelets framtid. Dock är det ett problem jag inte drabbas av så ofta då nästan alla randoms jag kör med samarbetar riktigt bra

Medlem
Skrivet av Devan:

Welcome to online multiplayer games!

Sen är den här kommentaren den bästa jag sett som svar i en tråd på länge!

Medlem

Många är inte särskilt intresserade av att sitta och kolla på någon random i 5 minuter mellan matcher.

Medlem

Har lämnat i ofog vid något tillfälle då den enda överlevande dragit iväg på helt egna äventyr och inte ens är ytligt intresserad av att försöka återuppliva en. Men instämmer på att det borde medfölja något sorts straff att lämna i förtid, att bara inte få sin "xp" känns billigt.
Väldigt många verkar ragequitta om de dör direkt vid start, även om båda polarna fortfarande är vid liv och i min erfarenhet ganska ofta skulle kunnat återuppliva. En dålig start har ganska liten påverkan på den fortsatta rundan förutsatt att gruppen överlever de initiala striderna.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag tror också att straff för den typen av beteende skulle skada spelet i längden.

Tyvärr är det så det är när man spelar detta spelet själv, ibland stöter man på folk utan tålamod eller känsla för spelet.

bara bita i det sura äpplet och söka ny match. Händer mig också nån gång då och då men för det mesta är mina lagkamrater med i matchen.

*Edit
Kan också vara att spelet kraschar för dina medspelare, händer mig säker 30% av matcherna fortfarande.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Soulless:

Har lämnat i ofog vid något tillfälle då den enda överlevande dragit iväg på helt egna äventyr och inte ens är ytligt intresserad av att försöka återuppliva en. Men instämmer på att det borde medfölja något sorts straff att lämna i förtid, att bara inte få sin "xp" känns billigt.
Väldigt många verkar ragequitta om de dör direkt vid start, även om båda polarna fortfarande är vid liv och i min erfarenhet ganska ofta skulle kunnat återuppliva. En dålig start har ganska liten påverkan på den fortsatta rundan förutsatt att gruppen överlever de initiala striderna.

LoL har väl något med om man drar från ett spel tex? , hur som ragequit ja i förrgår haha att jag inte hade fraps eller spelade in min stream. fy fan vad jag skrattatade. tror han var från US alt UK han gick TOTALT BANANAS!!. rusade in i 3st och dog började skrika som fan som att vi skulle ressa han osv. Så var tvungen och hälla bensin på elden lol.

Medlem
Skrivet av Atorak:

LoL har väl något med om man drar från ett spel tex? , hur som ragequit ja i förrgår haha att jag inte hade fraps eller spelade in min stream. fy fan vad jag skrattatade. tror han var från US alt UK han gick TOTALT BANANAS!!. rusade in i 3st och dog började skrika som fan som att vi skulle ressa han osv. Så var tvungen och hälla bensin på elden lol.

Vet inte vad du menar men det är definitivt en skillnad på att sluta när överlevaren/na bevisligen inte tänker försöka återuppliva dig, och att sluta innan de ens fått en chans att försöka.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Så, vad bör jag då göra som alltid dör först?
Blir så jäkla less på att sedan bara titta på...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Så, vad bör jag då göra som alltid dör först?
Blir så jäkla less på att sedan bara titta på...

Git gud. Nä, men ärligt talat så är det en del av spelet så länge som det är squad-baserat. Står du inte ut med att vänta fem minuter kanske du ska spela något annat.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Git gud. Nä, men ärligt talat så är det en del av spelet så länge som det är squad-baserat. Står du inte ut med att vänta fem minuter kanske du ska spela något annat.

Är det så? Då tycker jag att det är något fel på hela spel-idén.
Fem minuter?!? Ha! Nä, det kan ta mycket längre än det...

Ja, jag ska kanske pröva att spela Tetris: BR.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Är det så? Då tycker jag att det är något fel på hela spel-idén.
Fem minuter?!? Ha! Nä, det kan ta mycket längre än det...

Ja, jag ska kanske pröva att spela Tetris: BR.

En hel match tar ju 20 minuter från hopp tills vinnaren är utsedd. Menar du att du dör först av alla och att dina kompisar vinner matchen hela tiden? Du behöver bara vänta tills din squad är eliminerad, du behöver inte vänta på vinnaren.

Sen en sak till, om du dör först ”hela tiden” som du skriver, så borde du faktiskt stanna kvar och titta. Du lär dig en hel del av att se hur andra/bättre spelare agerar för att hålla sig vid liv. Det handlar inte bara om aim, utan positionering, hur du nyttjar karaktärens förmågor, din omgivning, items med mera.

Lycka till!

Medlem

Man behöver inte se hela matchen om man dör fort, man har bara 100sekunder på sig att ressa sin kompis, sedan står det att tiden tagit slut, 100sekunder kan man bjuda på

Medlem

Haha roliga krav.
Sitter aldrig och kollar man om man spelar med randomiserade. Om det nu finns en timer som man inte kan bli respaebad efter så ev man väntar ut den, men inte längre
Vilka krav vissa har
Förlorad XP eller inte kunde inte bry mig mindre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Man behöver inte se hela matchen om man dör fort, man har bara 100sekunder på sig att ressa sin kompis, sedan står det att tiden tagit slut, 100sekunder kan man bjuda på

Skrivet av Vamp:

En hel match tar ju 20 minuter från hopp tills vinnaren är utsedd. Menar du att du dör först av alla och att dina kompisar vinner matchen hela tiden? Du behöver bara vänta tills din squad är eliminerad, du behöver inte vänta på vinnaren.
Sen en sak till, om du dör först ”hela tiden” som du skriver, så borde du faktiskt stanna kvar och titta. Du lär dig en hel del av att se hur andra/bättre spelare agerar för att hålla sig vid liv. Det handlar inte bara om aim, utan positionering, hur du nyttjar karaktärens förmågor, din omgivning, items med mera.
Lycka till!

Tack för tipsen!
Det jag skrivit tidigare gäller alltså både Apex Legends och COD:BlOps-Blackout.
Ja, i båda spelen dör jag alltid först. Och sabbar ju då för ev lagkamrater, om jag inte spelar solo. Det känns meningslöst att fortsätta att bara titta på tills spelet är klart.
Nej, det hjälper inte att jag försöker lära mig av att titta på hur andra spelar, eftersom jag ändå inte varken ser eller fattar vad de gör.
Jag ska prova Battlefield V BR när det kommer, men jag tror helt enkelt att detta spelsätt inte är något för mig.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Man behöver inte se hela matchen om man dör fort, man har bara 100sekunder på sig att ressa sin kompis, sedan står det att tiden tagit slut, 100sekunder kan man bjuda på

Ok. Jag provade att spela Apex igen, i Squad, och nu klarade jag mig i nio minuter!
Rekord för mig, fast vi förlorade.


signatur

autograph

1
Skriv svar