Hollow Knight får uppföljare - Se första trailern!

Robot
Hollow Knight får uppföljare - Se första trailern!

Om du gillade det första spelet ser det här riktigt lovande ut.

#hollow-knight, #hollow-knight-silksong


Medlem

Ja tack! Älskade första spelet så denna nyheten gjorde min dag!

Skribent

Det här ser ju oförskämt lovande ut. Det första spelet var ett av få metroidvania-spel jag verkligen gillade.

Releasehästryttare

OMG, GE MIG NU!

Trailern får ju spelet att se hyfsat färdigt ut också så ett släpp till hösten är ju inte osannolikt.

Tråddemonen
Testpilot

Hollow Knight är ett grymt spel!

FM-guru
F.d. Sisyr

Ja en uppföljare till 2017 års bästa spel tackar man ju inte nej till.

Medlem

Hollow Knight var bra tills det blev frustrerande svårt. I alla fall för mig. Har inte reaktions förmågan att hantera de senare bossarna. Kom till där man skulle slås mot 5 till 8 stycken likadana bossar som rulla om kring samt andra versionen av robot bossen som sköt laser. Där gav jag upp.

Skulle vilja att spelet var lite mer enkelt. Men det kanske är en hädelse att säga?

För övrig så älskar jag Souls serien. Klarat alla spel. Men Hollow Knight var bara för svårt för mig.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Hollow Knight var bra tills det blev frustrerande svårt. I alla fall för mig. Har inte reaktions förmågan att hantera de senare bossarna. Kom till där man skulle slås mot 5 till 8 stycken likadana bossar som rulla om kring samt andra versionen av robot bossen som sköt laser. Där gav jag upp.

Skulle vilja att spelet var lite mer enkelt. Men det kanske är en hädelse att säga?

För övrig så älskar jag Souls serien. Klarat alla spel. Men Hollow Knight var bara för svårt för mig.

De bossar du beskriver kvalar inte ens in på topp fem (kanske t.o.m. topp tio) svåraste för mig (vet att det är högst personligt). Nightmare King Grim (en dlc-boss) rankar jag som en av mina bästa spelrelaterade prestationer på säker tio år.

Jag förstår vad du menar. Jag har en slags hatkärlek till spelet, men kärleken överväger helt klart hatet.
En av mina i särklass bästa spelupplevelser på senare år.

Medlem

Älskar Hollow Knight! Håller precis nu på att köra igenom det för första gången. Har varit lite ledsen att jag börjat närma mig slutet, så det är mer än välkommet med en uppföljare!

Samtidigt är det riktigt imponerande av Team Cherry på två(?) man, att redan fixat ett par DLC till originalet, samt utvecklat det till ett flertal plattformar. Nu presenteras en uppföljare som dom uppenbarligen kommit väldigt långt på. Kudos!

Medlem

Nice! Hollow Knight var riktigt bra på nintendo switch :).

Medlem

Det blir ett köp direkt!


signatur

Nämen!

Medlem

Jag gillade allt på papperet med Hollow Knight, men det var för dystert och svårt för mig i praktiken så jag fastnade absolut inte.

Medlem

Med drygt 60 timmar spelade i föregångaren så lär ju detta bli självklart för min del.

Releasehästryttare

Spelet har nu steam sida:

https://store.steampowered.com/app/1030300

in och wishlista!

Medlem

Underbart spel
Suttit med det de senaste veckorna med för första gången, med 35 klockade timmar så är jag fortfarande inte trött på det, brukar annars tröttna på de flesta spel efter 10 timmar.
En del frustrerande svåra bossar dock!

1
Skriv svar