Recension – Crackdown 3

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Utveckla gärna. Vad är skillnaden som gör Xbox live så mycket bättre än PSN?
Man ser detta uttalande gång på gång från Xbox only spelare, men finns aldrig exempel.

Svårt att dra alla detaljerna. Testa båda under en tid så märker du. Ta tex en sån enkel sak som att man inte kunnat byta sin gamertag på PSN förrän 2018... Bara det kan ge dig en hint om på vilka olika nivåer de tjänsterna är

Skribent

Jag har aldrig riktigt fattat grejen med konsolkrig. Men det är ständigt fascinerande att stå bredvid och titta på. Oavsett om det är MS vs Sony, Sega vs Nintendo, eller den gamla goa konsol vs PC.

Jag minns att läsare brukade skicka in brev och bilder till gamla Datormagazin, med dissar till konsolspelare (främst NES-spelare, förstås, för det var vanligast då). Minns särskilt en som hade tecknat en liten seriestripp med en bebis som satt och skrek med en Nintendonsol. Eftersom konsoler var leksaker för barn, medan datorer var rejäla grejer.

Det är bara synd att vi inte har någon syntare mot hårdrockare-konflikt längre. Den var också stor humor emellanåt.

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Svårt att dra alla detaljerna. Testa båda under en tid så märker du. Ta tex en sån enkel sak som att man inte kunnat byta sin gamertag på PSN förrän 2018... Bara det kan ge dig en hint om på vilka olika nivåer de tjänsterna är

Så för att man kan byta namn blir multiplayer-aspekten bättre i multiplattformspel?

Och jo. Jag har testat båda. Märkte ingen skillnad. Du däremot borde testa båda så du inser att det inte är någon skillnad i hur multiplayer funkar.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv

DrAg00nEn - Det är för att det inte finns. Xbox Live-kortet var nått man drog för över tio år sedan och som vissa fastnat i bara, går förstås hand i hand med det gamla fanboybeteendet i sig. Microsoft släpper dåliga spel och plötsligt är det en konspiration.

Medlem

Har faktiskt ganska roligt med det . Hyfsat kul att plöja rundor och känna sig som en ostoppbar mördar maskin . Visst , kommer nog inte spendera 40 timmar med det i veckan . Men ett roligt spel att sätta igång nån timme då och då .


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av Loading:

Ni som klankar ner på xbox har noll koll på hur bra den är, eller varför man har en. Äger 3 xbox ones och en ps4 men har roligast med xboxen. allt är bättre på xboxen. Exclusives är inte allt.

- Troligen ingen idé att argumentera med någon som är ägare till flertalet boxar, om att det finns något bra med en ps4.
Iaf snart kommer Days gone, kommer garantera dig att du kommer ha kul med det spelet.


signatur

Banksy

Medlem

När det kommer till konsol så är det definitivt exclusives som avgör för mig personligen. Nintendo har levt på det sedan begynnelsen och Sony verkar ha fattat vinken nu också. 3e parts spelen spelar lika bra på ps4 som Xbox one även om grafiken må vara en uns sämre på vissa, men det stör mig inte.
Jag köper inte konsol för multiplatforms spel utan för vad den levererar som inga konkurrenter har och i och med detta så känns Xbox oerhört överflödig i konsolsamlingen just nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:

När det kommer till konsol så är det definitivt exclusives som avgör för mig personligen. Nintendo har levt på det sedan begynnelsen och Sony verkar ha fattat vinken nu också. 3e parts spelen spelar lika bra på ps4 som Xbox one även om grafiken må vara en uns sämre på vissa, men det stör mig inte.
Jag köper inte konsol för multiplatforms spel utan för vad den levererar som inga konkurrenter har och i och med detta så känns Xbox oerhört överflödig i konsolsamlingen just nu.

Ganska mycket sämre. Gör inget om man kör på små tvs dock. För oss med ordentlig utrustningr valet av Xbox One X givet.

Många ponys i en tråd om ett xbox spel... Tröttnat på alla era fantastiska spel och er fantastiska psn?

Nu on topic. Har plöjt ner några timmar i crackdown 3 och är en stor fan redan. Känns som crackdown igen. Vilket är bra då crackdown var fantastiskt.
Som sagt är inte det inte allas kopp med öl men för fans av crackdown lär inte många bli besvikna. Har inte testat pvpn mer än i betan/mp testen än

Medlem
Skrivet av Loading:

Ni som klankar ner på xbox har noll koll på hur bra den är, eller varför man har en. Äger 3 xbox ones och en ps4 men har roligast med xboxen. allt är bättre på xboxen. Exclusives är inte allt.

Fast har du en bra dator finns det inte en enda anledning att ha Xbox One, om du inte bryr dig så värst om att spela ett fåtal (bra) xbox 360 spel då. Men då väntar jag själv hellre på Xenia.

Detta spel är för övrigt väldigt efter sin tid. De la väl alla pengar på Terry Crews. Gillade ettan och tyckte tvåan var helt ok, men det var ändå ca 10 år sen. Idag håller det inte att köra exakt samma igen.

Skrivet av anon_81726:

Ganska mycket sämre. Gör inget om man kör på små tvs dock. För oss med ordentlig utrustningr valet av Xbox One X givet.

Bra anledning. Om vi ska vara så, har man "ordentlig utrustning" kör man inte spel på en konsol som finns till pc också. Då har man pc:n i en riktigt bra projektor och kör på 4k med högsta grafik i minst 60fps.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Ganska mycket sämre. Gör inget om man kör på små tvs dock. För oss med ordentlig utrustningr valet av Xbox One X givet.

Många ponys i en tråd om ett xbox spel... Tröttnat på alla era fantastiska spel och er fantastiska psn?

Nu on topic. Har plöjt ner några timmar i crackdown 3 och är en stor fan redan. Känns som crackdown igen. Vilket är bra då crackdown var fantastiskt.
Som sagt är inte det inte allas kopp med öl men för fans av crackdown lär inte många bli besvikna. Har inte testat pvpn mer än i betan/mp testen än

Jag tycker verkligen inte den är mycket sämre. Inte på långa vägar faktiskt. Får säga jag har mer kul med Nintendo Switch än Xbox One så jag kommer nog göra mig av med den faktiskt.

Tröttnat? Skämtar du eller. Det bara sprutar ut spel till ps4an just nu och har man PS VR så blir utbudet lite väl mkt. Hinner inte med. Annars är det Switch och PC som gäller. Som sagt Xbox One känns helt överflödig.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Crackdown 3 gameplay trailer från 2015

"Pre-alpha ingame fotage"

"100% destructible environments! By connecting to the Microsoft Cloud, played with 20 times the computational power of your Xbox One."

Kan man göra något annat än; LOL!

Medlem
Skrivet av Fulci:

Crackdown 3 gameplay trailer från 2015

"Pre-alpha ingame fotage"

"100% destructible environments! By connecting to the Microsoft Cloud, played with 20 times the computational power of your Xbox One."

https://www.youtube.com/watch?v=AE273fzxSh0

Kan man göra något annat än; LOL!

Det här är varför man aldrig ska ropa hej förrän man kommit över bäcken. Epics uppköp av cloudtekniken och utvecklarna sätter käpparna i hjulet för något de hypat i tidigt skede. Lösningen blev att begränsa grafiken, miljöerna för att uppnå likartad effekt, men det lämnar helt klart en bismak i munnen.

Redaktör
Skrivet av Fulci:

Crackdown 3 gameplay trailer från 2015

"Pre-alpha ingame fotage"

"100% destructible environments! By connecting to the Microsoft Cloud, played with 20 times the computational power of your Xbox One."

https://www.youtube.com/watch?v=AE273fzxSh0

Kan man göra något annat än; LOL!

Skrivet av BlueTeam:

Det här är varför man aldrig ska ropa hej förrän man kommit över bäcken. Epics uppköp av cloudtekniken och utvecklarna sätter käpparna i hjulet för något de hypat i tidigt skede. Lösningen blev att begränsa grafiken, miljöerna för att uppnå likartad effekt, men det lämnar helt klart en bismak i munnen.

Inte för att försvara oinfriade löften, men rent krasst var det 3,5 år sen den där videon. Saker hinner ändras, och såvitt jag vet har de inte marknadsfört det med "total förstörelse" det senaste halvåret eller så. Det vore mycket värre att lova saker som inte finns med nu inför release.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Inte för att försvara oinfriade löften, men rent krasst var det 3,5 år sen den där videon. Saker hinner ändras, och såvitt jag vet har de inte marknadsfört det med "total förstörelse" det senaste halvåret eller så. Det vore mycket värre att lova saker som inte finns med nu inför release.

Rent krasst så ljög Microsoft en rakt upp i ansiktet utan att skämmas. De ljög som en travande häst om "revolutionary cloud computing".

Varför låser du dig med att det bara är senaste halvårets trailers och löften som kan kritiseras? Saker och ting ändras? Om man inte har ljugit med en fejkad trailer som MS gjorde, ändras det till bättre med polering och optimering. Jag tror inte Xbox hårdvaran försämrats sen 2015 direkt, och den var inte ny heller då.

Redaktör
Skrivet av Fulci:

Rent krasst så ljög Microsoft en rakt upp i ansiktet utan att skämmas. De ljög som en travande häst om "revolutionary cloud computing".

Varför låser du dig med att det bara är senaste halvårets trailers och löften som kan kritiseras? Saker och ting ändras? Om man inte har ljugit med en fejkad trailer som MS gjorde, ändras det till bättre med polering och optimering. Jag tror inte Xbox hårdvaran försämrats sen 2015 direkt, och den var inte ny heller då.

Klart saker kan kritiseras, och klart man ska vara besviken när löften inte infrias. Framförallt förtjänar utvecklare kritik för att inte vänta med att lova saker innan de är någorlunda säkra. Försenade releasedatum är det vanligaste men långtifrån enda exemplet. De borde veta bättre än att lova saker som sen av olika skäl inte blir av. Och det borde även vi konsumenter - det här är ju inget nytt beteende. Vilket var lite av min poäng: att man inte ska vara så förvånad när saker ändras på 3,5 år eller så. I detta fall är det förstås illa, men jag vet inte om jag skulle kalla det "ljuga oss rakt upp i ansiktet" - det kan ju ha funnits en ambition som sen av okända skäl inte gick att förverkliga. Om så är fallet ska MS kritiseras för att berätta om saker för tidigt, mer än att ljuga.


signatur
Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Klart saker kan kritiseras, och klart man ska vara besviken när löften inte infrias. Framförallt förtjänar utvecklare kritik för att inte vänta med att lova saker innan de är någorlunda säkra. Försenade releasedatum är det vanligaste men långtifrån enda exemplet. De borde veta bättre än att lova saker som sen av olika skäl inte blir av. Och det borde även vi konsumenter - det här är ju inget nytt beteende. Vilket var lite av min poäng: att man inte ska vara så förvånad när saker ändras på 3,5 år eller så. I detta fall är det förstås illa, men jag vet inte om jag skulle kalla det "ljuga oss rakt upp i ansiktet" - det kan ju ha funnits en ambition som sen av okända skäl inte gick att förverkliga. Om så är fallet ska MS kritiseras för att berätta om saker för tidigt, mer än att ljuga.

Hyckleri och lögner är det som Microsoft kört som taktik hela generationen.

Att det finns personer som försvarar och stöder Xbox ännu har jag svårt att förstå


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Ouch. Det börjar verkligen bli dags för MSoft att börja vända skeppet. Börjar bli farligt nära nästa konsolgeneration och dom ligger efter starkt.

Medlem

#nyhetstips

Digital Foundry analyzerar: Crackdown 3 - what happened to the 'power of the cloud'?

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-crackd...

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Hyckleri och lögner är det som Microsoft kört som taktik hela generationen.

Att det finns personer som försvarar och stöder Xbox ännu har jag svårt att förstå

Jag tycker de flesta överdriver em hel del när det kommer till crackdown 3. Alla använder den där "pre alpha" videon som argument. Men det var just en pre alpha video med en helt ny teknik som ingen använt innan. Vad förväntar sig folk? Ett mirakel? Sen när blir tekniken perfekt vid första försöket på kommersiell nivå? Se på alla teknik demos och löften som alla konsol tillverkare och spelutvecklare visat upp på e3 genom åren. Är aldrig samma när konsolen/spelen släpps...*host* Peter Molyneux *host* 😂...sen kan man argumentera huruvida det var en bra idé att promota det i en trailer som definitivt känns som ett löfte xD Ett klart misstag från MS sida.

Sen kan jag informera om att jag äger alla 3 nuvarande konsolerna. PS4 har stått och dammat i 2 år nu. Spelat kanske 2 gånger på den under den tiden. Enda anledningen att jag har kvar den är The Last of us 2. Jag började med enbart ps4 dock. Xbox one köpte jag långt senare. Vi trivs och tycker om olika saker. PS4 och Xbox One erbjuder olika saker och inte bara spel. Finns ingen anledning för mig eller någon annan att klanka ner på andra konsoler och människor för att man själv inte tycker om och inte använder en specifik konsol.

Avstängd
Skrivet av MrKudden:

Jag tycker de flesta överdriver em hel del när det kommer till crackdown 3. Alla använder den där "pre alpha" videon som argument. Men det var just en pre alpha video med en helt ny teknik som ingen använt innan. Vad förväntar sig folk? Ett mirakel? Sen när blir tekniken perfekt vid första försöket på kommersiell nivå? Se på alla teknik demos och löften som alla konsol tillverkare och spelutvecklare visat upp på e3 genom åren. Är aldrig samma när konsolen/spelen släpps...*host* Peter Molyneux *host* 😂...sen kan man argumentera huruvida det var en bra idé att promota det i en trailer som definitivt känns som ett löfte xD Ett klart misstag från MS sida.

Sen kan jag informera om att jag äger alla 3 nuvarande konsolerna. PS4 har stått och dammat i 2 år nu. Spelat kanske 2 gånger på den under den tiden. Enda anledningen att jag har kvar den är The Last of us 2. Jag började med enbart ps4 dock. Xbox one köpte jag långt senare. Vi trivs och tycker om olika saker. PS4 och Xbox One erbjuder olika saker och inte bara spel. Finns ingen anledning för mig eller någon annan att klanka ner på andra konsoler och människor för att man själv inte tycker om och inte använder en specifik konsol.

Klankar inte ner på xbox som konsol. Xbox är en väldigt bra konsol. Tillverkaren dock har, som jag tidigare sade, kämpat sig genom hela generationen med tomma löften och hyckleri. Detta gäller inte endast crackdown 3.

För egen del kommer det nog krävas mer eller mindre ett mirakel för att jag ska stöda dom igen när det kommer till val av konsol.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Klankar inte ner på xbox som konsol. Xbox är en väldigt bra konsol. Tillverkaren dock har, som jag tidigare sade, kämpat sig genom hela generationen med tomma löften och hyckleri. Detta gäller inte endast crackdown 3
För egen del kommer det nog krävas mer eller mindre ett mirakel för att jag ska stöda dom igen när det kommer till val av konsol.

Tror inte de behöver dig eller dina pengar....MS inkl. Xbox divisionen går riktigt bra. Vill du missa fantastiska titlar så är det ditt val. Som splare som föredrar interaktioner med andra människor framför singleplayer titlar(som sällan håller mer än tiotalet timmar) så är Xbox det perfekta valet. PS har inga titlar i närheten av SoT, state of decay, Halo, forza , gears, halo wars mfl…

Har nu lirat ett antal timmar crackdown 3 till den fashionabla summan av 0sek extra tack vare gamepass (ytterligare en fantastisk lösning som du valt att gå miste om ..lol) och jag fullkomligen älskar crackdown 3, det är mer av det crackdown man lärde känna halvåret före Halo 3 vände uppochner på spelvärlden.
Har dock bara lirat sp och coop, får hålla med om att pvp läget inte sr ut som sagts, men det spelar mindre roll då detta spel inte är avsett för pvp. Hela cloud tanken försvann den dagen när några högljudda gnällisar (såny fans med stor sannolikhet) med fula trick och lögner fick MS att backtracka den viktigaste detaljen för denna gen, online connectivityn.

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Tror inte de behöver dig eller dina pengar....MS inkl. Xbox divisionen går riktigt bra. Vill du missa fantastiska titlar så är det ditt val. Som splare som föredrar interaktioner med andra människor framför singleplayer titlar(som sällan håller mer än tiotalet timmar) så är Xbox det perfekta valet. PS har inga titlar i närheten av SoT, state of decay, Halo, forza , gears, halo wars mfl…

Har nu lirat ett antal timmar crackdown 3 till den fashionabla summan av 0sek extra tack vare gamepass (ytterligare en fantastisk lösning som du valt att gå miste om ..lol) och jag fullkomligen älskar crackdown 3, det är mer av det crackdown man lärde känna halvåret före Halo 3 vände uppochner på spelvärlden.
Har dock bara lirat sp och coop, får hålla med om att pvp läget inte sr ut som sagts, men det spelar mindre roll då detta spel inte är avsett för pvp. Hela cloud tanken försvann den dagen när några högljudda gnällisar (såny fans med stor sannolikhet) med fula trick och lögner fick MS att backtracka den viktigaste detaljen för denna gen, online connectivityn.

Lol.

Konstigt... Har spelat ganska så många timmar multiplayer på ps4. Men enligt dig finns det ju alltså inga multiplayer spel till ps4...

Sot, state of decay... Fantastiska titlar? Tillåt mig små-le. Halo och gears med höjdpunkten förra generationen.

Microsoft måste nog vara största idioterna i världen som backade med molnet på dom grunderna du påstår. Skulle ha blivit största gamechangern någonsin som ingen annan skulle ha kommit i närheten av. Men dela gärna med dig av källa.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Måste fråga. Är det någon som gillar Crackdown (1) och Saint-Row (valfri del)? För gör ni det gillar ni Crackdown 3. För Crackdown 3 gör det som Crackdown 1 gjorde och alla Saint-Row spel. Roligheter. På en del ställen till och med bättre. Det är inget mästerverk. Det är inget spel som kunde ha fått 8-10/10. Men det är ett spel där du hoppar in samlar lite orbs hör lite "Fuck you, gravity". Har ingen direkt story. Är det repetivt? Ja precis som varenda andra spel. Kommer monster kastar yxan. Kommer flera monster kastar yxan igen. Säger "Do it, boy".

Ambassadör
Xbox

@Freeman79a: Jag har varken kört de gamla Crackdown-spelen, Saints Row eller liknande men jag fastnade direkt för Crackdown 3! Det ingår ju i Xbox Game Pass så jag laddade hem det bara för att testa, inget att förlora liksom men det var ju riktigt kul! Hade aldrig köpt det bara sådär då jag inte har någon relation till Crackdown tidigare och visste inte vad det var för spel.

Det som överraskade mig mest var vilken typ av gameplay och spel det är, det är ju inte en shooter som jag hade fått för mig. Snarare en action-plattformare i en öppen värld. Samla orbs är riktigt beroendeframkallande! Att klättra upp för propaganda-tornen är ju också skoj, aldrig haft så mycket handsvett i ett spel haha.
Det finns ju massor av saker att göra, samla och röja runt med. När man kommer upp i level så är rörelse och plattformande synnerligen tillfredsställande. Ljud och grafik är också riktigt bra. Nä, jag håller inte med recensionerna i allmänhet. Spelet är inte gjort för att springa rakt fram genom "storyn" i ett sträck och missa poängen. Det är absolut inte något GOTY-material men det är ett välgjort, kul plattformsspel och collectathon som är en skön palettrensare mellan mer allvarliga spel.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Måste fråga. Är det någon som gillar Crackdown (1) och Saint-Row (valfri del)? För gör ni det gillar ni Crackdown 3. För Crackdown 3 gör det som Crackdown 1 gjorde och alla Saint-Row spel. Roligheter. På en del ställen till och med bättre. Det är inget mästerverk. Det är inget spel som kunde ha fått 8-10/10. Men det är ett spel där du hoppar in samlar lite orbs hör lite "Fuck you, gravity". Har ingen direkt story. Är det repetivt? Ja precis som varenda andra spel. Kommer monster kastar yxan. Kommer flera monster kastar yxan igen. Säger "Do it, boy".

Enda jag riktigt saknar från det första spelet är det visuella när man gick upp i level, t ex att karaktären blev större när man ökade i styrkenivå och att även Agency-fordonen modifierades när man levlade upp i driving-skillen.

Världens suddigaste video, men här får man ju se hur bilen modifieras i realtid när man sätter sig i den, riktigt ball effekt imho.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Enda jag riktigt saknar från det första spelet är det visuella när man gick upp i level, t ex att karaktären blev större när man ökade i styrkenivå och att även Agency-fordonen modifierades när man levlade upp i driving-skillen.

Världens suddigaste video, men här får man ju se hur bilen modifieras i realtid när man sätter sig i den, riktigt ball effekt imho.
https://www.youtube.com/watch?v=u2idA0so4z8

Gubben blir större även i Crackdown 3 när man ökar i nivå Fordonen är jag lite osäker på. De har lite annorlunda system för upplåsning av dom. Jag vet däremot att man själv kan transformera sitt agency fordon till olika typer med D-paden om man är i tillräckligt hög nivå på driving skill.

Däremot så tänkte jag inte så mycket på att jag blev fysiskt större med tiden. Det gjorde jag inte i 1an heller. Men när jag startade coop med en kompis och såg att hans var en 3e eller 4e del mindre än mig så blev det väldigt tydligt 😅

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Fast har du en bra dator finns det inte en enda anledning att ha Xbox One, om du inte bryr dig så värst om att spela ett fåtal (bra) xbox 360 spel då. Men då väntar jag själv hellre på Xenia.

Detta spel är för övrigt väldigt efter sin tid. De la väl alla pengar på Terry Crews. Gillade ettan och tyckte tvåan var helt ok, men det var ändå ca 10 år sen. Idag håller det inte att köra exakt samma igen.

Bra anledning. Om vi ska vara så, har man "ordentlig utrustning" kör man inte spel på en konsol som finns till pc också. Då har man pc:n i en riktigt bra projektor och kör på 4k med högsta grafik i minst 60fps.

Fast en PC med högsta grafik i minst 60fps i 4k blir inte någon billig historia, och en projektor? Varför inte slå till på en riktig 4k-skärm som klarar 4k i 144hz? Blir ju bara en sisådär 45 000kr extra där.

Gillar alltid att folk påpekar att en PC kan göra allt bättre, jo det är klart den kan, men du får inte i närheten utav en kapabel 4k-maskin för 4500kr(finns en version med fallout 76 för 3790 just nu), speciellt inte om man skall sikta på att ha högre grafikinställningar än en Xbox One X.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Lol.

Konstigt... Har spelat ganska så många timmar multiplayer på ps4. Men enligt dig finns det ju alltså inga multiplayer spel till ps4...

Sot, state of decay... Fantastiska titlar? Tillåt mig små-le. Halo och gears med höjdpunkten förra generationen.

Microsoft måste nog vara största idioterna i världen som backade med molnet på dom grunderna du påstår. Skulle ha blivit största gamechangern någonsin som ingen annan skulle ha kommit i närheten av. Men dela gärna med dig av källa.

De multiplayer spel som är kända på PS4 är oftast multiplattformtitlar som spelas bättre på Xbox One X.

Ja du får gärna små-le. Du verkar bara dum när du skrivet sånt.
Nämn en multiplayer shooter som Såny har gjort som ens är nära Halo tack.

De var ett företag rädda för backlash, Mattrick var för osäker som ledare, men visste inte vart man ville ta Xbox. När det sedan kom en hatstorm mot deras always online så backtrackade de snabbt (de måste redan ha börjat produktionen) och gjorde en traditionell konsol.
Flera dåliga beslut under kort tid. Saken gjordes inte bättre av att ett såny på ruinens brant utnyttjade allt negativt som kom mot ms och sa att "vi gör tvärtom" bara för att få mer publicitet, i verkligheten har de inte gjort mycket för spelarna denna gen.

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Ja du får gärna små-le. Du verkar bara dum när du skrivet sånt.

... Såny...

Yes.. jag som verkar dum...

Sony vet att dom inte behöver satsa på multiplayer när resten av spelvärlden gör det. Istället lägger dom kraft på singleplayer och story-tunga lir.

Finns en hel uppsjö multiplayer spel som är bättre än Halo nu för tiden. Multiplattform alltså. Finns dock väldigt få singleplayer spel som når upp till Sonys kvalité.

Och såklart ingen källa på vart det magiska molnet försvann. Tack och hej då


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

jbx
Medlem
Skrivet av anon_81726:

Tror inte de behöver dig eller dina pengar....MS inkl. Xbox divisionen går riktigt bra. Vill du missa fantastiska titlar så är det ditt val. Som splare som föredrar interaktioner med andra människor framför singleplayer titlar(som sällan håller mer än tiotalet timmar) så är Xbox det perfekta valet. PS har inga titlar i närheten av SoT, state of decay, Halo, forza , gears, halo wars mfl…

Har nu lirat ett antal timmar crackdown 3 till den fashionabla summan av 0sek extra tack vare gamepass (ytterligare en fantastisk lösning som du valt att gå miste om ..lol) och jag fullkomligen älskar crackdown 3, det är mer av det crackdown man lärde känna halvåret före Halo 3 vände uppochner på spelvärlden.
Har dock bara lirat sp och coop, får hålla med om att pvp läget inte sr ut som sagts, men det spelar mindre roll då detta spel inte är avsett för pvp. Hela cloud tanken försvann den dagen när några högljudda gnällisar (såny fans med stor sannolikhet) med fula trick och lögner fick MS att backtracka den viktigaste detaljen för denna gen, online connectivityn.

Jag är ganska säker på att M$ känner sig totalt överkörda av Sony denna generation sett till antalet sålde konsoler och antalet sålda exklusiva spel (totalt). Det kan dock gynna oss som spelare eftersom M$ nu antagligen vill lyckas bättre med nästa generation. Vid lanseringen av Xb1 så var de pinsamt usla och krångliga (Kinect, always online, inte kunna låna ut/sälja gamla spel osv). Sony var simpla och smarta, sett till antalet sålda enheter så har de redan vunnit REJÄLT.
Att ge exempel som SoT, satte of decay är ju riktigt pinsamt.. Gears och Halo till xb1 lika så. Hur ser betygen ut för dessa fram-stressade B-spel jämfört med vad Sony släppt denna generation??
Sen kostar gamepass en slant varje månad så du kan knappast skriva att Crackdown är gratis att spela.
Om du tycker Crackdown 3 är fantastiskt så får det givetvis stå för dig, enligt det allra flesta så är det ett mediokert spel på sin höjd, marknadsfört av lögner och påhitt om magiska moln.
Efter tusentals timmar både på Xbox One X och ps4 Pro så kan jag säga att online delarna är exakt lika pålitliga och stabila. Gränssnittet på One X är dock ljusår sämre än till ps4, f.u mixer som jag absolut inte kan välja bort som en huvud-tab på startsidan. Ett USB-headset från en tredjepart fungerar perfekt på ps4, inte Xbox. Girigt och uselt är min sammanfattning av Xbox.
Kanske borde både du och Mircrosoft komma ner från dessa fantasi-moln och börja se er omkring!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

123
Skriv svar