Trailerkalas! De största nyheterna från senaste Nintendo Direct

Robot
Trailerkalas! De största nyheterna från senaste Nintendo Direct
Releasehästryttare

tetris battleroyale!

Tråddemonen
Testpilot

Ett nytt hack n' slash till switchen verkar ju lovande

Medlem

Vi är lite intresserade av Rune Factory spelen här hemma, men eftersom Rune Factory 4 även släpps till Switch så blir det nog att man skippar att köpa 3DS versionen.


signatur

ゼルダの城

Jag är så tvådelad just nu.
Älskar, fullkomligt älskar Rune Factory och har alla spel i serien.
Alltså borde jag var upp över molnen med nyheten att det faktiskt kommer ett spel till.

MEN!
Jag har ingen switch och kommer inte ha råd med en på väldigt väldigt länge.
Det är som att ännu en gång kommer något jag längtat efter och önskat i flera år, men sen står det en mur emellan med orden "INTE DU!!" målat över hela klabbet.
Bara ännu en till listan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av ZeldasCastle:

Vi är lite intresserade av Rune Factory spelen här hemma, men eftersom Rune Factory 4 även släpps till Switch så blir det nog att man skippar att köpa 3DS versionen.

Gör det, inte för att 3ds versionen är dålig, den är fantastisk enligt mig.
Men switch versionen med upphottad upplösning och tillägget newlywed mode som lägger till flertalet story baserade uppdrag och cutscenes. Det gör att spelet inte tar slut efter giftemålet som flertalet andra harvestmoon spel brukar göra. Det med fler förbättringar till själva slagsmålen och farmandet gör detta till ett absolut köp för dem som någonsin tänkt pröva serien.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag är så tvådelad just nu.
Älskar, fullkomligt älskar Rune Factory och har alla spel i serien.
Alltså borde jag var upp över molnen med nyheten att det faktiskt kommer ett spel till.

MEN!
Jag har ingen switch och kommer inte ha råd med en på väldigt väldigt länge.
Det är som att ännu en gång kommer något jag längtat efter och önskat i flera år, men sen står det en mur emellan med orden "INTE DU!!" målat över hela klabbet.
Bara ännu en till listan.

Jag fattade knappt ingenting av vad det är för spel. Du verkar ju gilla det så du kanske kan ge en liten overview?

Medlem

Harvest Moon och Rune Factory är RPG spel som fokuserar mycket på att odla grödor, inte bara banka monster.

Skrivet av GreveGroggula:

Jag fattade knappt ingenting av vad det är för spel. Du verkar ju gilla det så du kanske kan ge en liten overview?

Alright, utan att gå för långt in i det, jag menar jag ska försöka.

Rune Factory serien är en spinoff på Harvest moon. Skillnaden mellan klassiska harvest moon spel och RF är ett starkare story drivet fokus och strider i en fantasy värld, till skillnad från harvest moons mer normalt förankrade setting. De flesta kanske får lite mer igenkänningsfaktor om man säger Stardew valley. I fjärde spelet som det nu handlar om kan man i början välja att spela som kille eller tjej, men där slutar de stora skillnaderna dem emellan.

Förutom att farma och som i alla Harvest moon spel flörta med de tillgängliga kandidaterna kan man äventyra utanför stadens murar i monsterfyllda dungeons.
Storyn tar en oftast genom dessa områden och här kommer striderna på tal. Man utrustar sig med vapen, sköldar och rustningar, accessoarer och magier för att till slut möta bossen i slutet av varje instans. Som de flesta fantasy rpg'er kan man köpa eller själv skapa och crafta det man behöver med tillgångar man plockar på sig i dungeons. Man kan till och med tämja monster om man har det som krävs för det, monster som man kan rida på och som hjälper en slåss.
Gör detta och levla upp innan man tar sig till nästa svårare instans.
Själv fördrog jag att satsa på hand till hand stridsteknik, alltid kul att kasta monster in i andra monster för damage bonus.

I Rune Factory 4 lade utvecklarna mer kraft på att göra stadens invånare mindre statiska och de har alltid något nytt att säga. i inget annat harvest moon eller rf spel har karaktärerna känts så levande. Jag har skrattat, lett fånigt, och till och med känt en tår i ögat pga deras personliga storys. Deras kommentarer ändras från dag till dag och det tog cirka över ett år ingame innan de började återupprepa dialog.

Annars finns det naturligtvis de klassiska festivalerna man kan delta i, man kan öppna en egen affär och sälja det man hittar eller skapar, man kan gå på dejt med sin tilltänkta innan man ställer frågan, förutsatt att man fullföljt dennes specifika story linje.

Alltså:
Farma, fighting, flörta, crafta, mining, utforska, laga mat, fiska, delta i tävlingar, tämja monster, levla och helt enkelt ta det i din egen takt som du känner för det, inga tidsbegränsade uppdrag.

Så kort jag vill göra beskrivningen annars kommer jag bara sitta här och spoila storyn och käbbla om forging , crafting, och andra strategier och vilken bachelorette jag gillar bäst.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Va tusan är "Dead by dayligt" för jäkla Jason plagiat

Det titel namnet är väl också upptaget


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

@Traveller in time: Tack för ett bra svar! Kanske värt att kolla lite närmare på detta då jag gillade Stardew Valley.

1
Skriv svar