Vilket gammalt Nintendo-spel förtjänar en Switch-remake?

Söder om söder-hipster
Vilket gammalt Nintendo-spel förtjänar en Switch-remake?

Nu när en remake av The Legend of Zelda: Link’s Awakening till Switch är utannonserat kommer den naturliga följdfrågan; vilka andra gamla Nintendo-spel borde uppdateras till Switch?

Gameboy, SNES, NES, Gamecube, N64, GBA... finns många plattformar och massor av spel!

Personligen skulle jag vilja se en uppdaterad version av Wario Land: Super Mario Land 3! Samt Starfox Adventures från Gamecube.


signatur

"Well, you know what they say: "If you want to save the world, you gotta push a few old ladies down the stairs."

Skägg.
10 Chambers

Jag skulle gärna se typ Super Mario All-Stars. Sure, tror de flesta finns via onlinetjänsten, men ändå.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Enkel fråga, Golden Sun och Golden Sun: The Lost Age!

Men det finns så många spel jag skulle vilja se få en remake!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

@Jakob Starfox Adventures vore fantastiskt.
@Carl Super Mario Allstars hade varit väldigt trevligt.

StarTropics.
En riktig reboot/remake på Kid Icarus.
Ett nytt Pilotwings.
Eternal Darkness.

Skribent

Final Fantasy VI, utan tvekan.

Skribent

Tycker Zelda 2 förtjänar en remake. Även om det anses som seriens svarta får finns det mycket bra i spelet och jag tror att spelet skulle kunna bli riktigt bra med några moderna förändringar och tweaks.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inget om de ska vara samma "kvalité" som Link's Awakening, det ser ju bedrövligt ut. Det är som att de har använt ett smoothing filter på 3D Dot Heroes.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Myran22:

Final Fantasy VI, utan tvekan.

Då hoppar jag in och säger 5an istället då jag föredrar det klassystemet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

Donkey kong triologin till SNES och Yoshi's Island.

Söder om söder-hipster
Skrivet av Fr0gg0.:

Inget om de ska vara samma "kvalité" som Link's Awakening, det ser ju bedrövligt ut. Det är som att de har använt ett smoothing filter på 3D Dot Heroes.

Jag har hört flera som är skeptiska till stilen; även allas vår @loevet. Jag däremot tycker den är klockren, väldigt chibi och miniatyr. Passande för ett Zelda-spel som är rätt "out there" vad gäller innehåll, med Goombas rentav. Men all respekt för de som föredrar något annat!

Sen oavsett kan jag verkligen tycka om att Nintendo vågar prova helt olika stilar även i en sån vördad serie som Zelda, allt från impressionistisk målning till celshadad toon till mer "realism" och hela skalan däremellan.


signatur

"Well, you know what they say: "If you want to save the world, you gotta push a few old ladies down the stairs."

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Zimpan:

Donkey kong triologin till SNES och Yoshi's Island.

Intressant, det som gjorde DKC-spelen till SNES var ju den förrenderade grafiken som verkligen stack ut bland övriga SNES-spel. En remake på detta känns som att det skulle se ut som retro studios DKC-spel men med "föråldrad" bandesign. Fortfarande väldigt bra spel dock så det skulle jag inte klaga på.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag skulle gärna se typ Super Mario All-Stars. Sure, tror de flesta finns via onlinetjänsten, men ändå.

Super Mario Bros 2 kom nu i februari! Bara lost levels som saknas nu.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Kid Icarus, The Battle of Olympus eller Faxanadu.

Medlem

Det skulle vara väldigt kul och nostalgiskt att se Snake Rattle n Roll få en remake


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Backloggens befriare

Enkelt! Dr. Mario!!!


signatur

Ad hoc addendum

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Jakob: ja jag är till att börja med inte särskilt förtjust i chibi-stilen överlag, men här tycker jag att 3D:n ser för plastig och glansig ut. Men med det sagt, originalet är galet bra så gör de bara en vettig tolkning av den ursprungliga upplevelsen kommer det här bli finfint. Ser fram emot att uppleva det igen!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Inget om de ska vara samma "kvalité" som Link's Awakening, det ser ju bedrövligt ut. Det är som att de har använt ett smoothing filter på 3D Dot Heroes.

Du får det att låta som något negativt. Är ju väldigt likt Zelda: A Link Between Worlds till 3DS:en och det är ju ett riktigt bra spel med 9.1 i betyg på metacritic.

https://www.metacritic.com/game/3ds/the-legend-of-zelda-a-lin...

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@kaealy: Rent grafiskt är de inte särskilt lika, Link's Awakening-remaken och A Link Between Worlds menar jag, och den ena är en remake medan den andre är en uppföljare till en gammal klassiker. Men A Link Between Worlds visade ju att man kan nytolka en del i serien, det är riktigt bra det spelet.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Loevet:

@Jakob: ja jag är till att börja med inte särskilt förtjust i chibi-stilen överlag, men här tycker jag att 3D:n ser för plastig och glansig ut. Men med det sagt, originalet är galet bra så gör de bara en vettig tolkning av den ursprungliga upplevelsen kommer det här bli finfint. Ser fram emot att uppleva det igen!

Jag tyckte det såg hemskt plastigt ut, och förstår inte de som hyllar det för hur det ser ut. Men jag hoppas det blir bra. Det ser i alla fall färgglatt och glatt ut. Ser fram emot spelet.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Söder om söder-hipster
Skrivet av waeress:

Kid Icarus, The Battle of Olympus eller Faxanadu.

+1 på Battle of Olympus!


signatur

"Well, you know what they say: "If you want to save the world, you gotta push a few old ladies down the stairs."

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Inget om de ska vara samma "kvalité" som Link's Awakening, det ser ju bedrövligt ut. Det är som att de har använt ett smoothing filter på 3D Dot Heroes.

Jag satt och rynkade näsan första gången jag såg trailern. Nu blir spelet bara snyggare varje gång jag tittar. Sjukt peppad nu.

Releasehästryttare
Medlem

Twinbee! lätt

Zombies Ate My Neighbors!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av keffkebab:

Enkelt! Dr. Mario!!!

Håller med om att det skulle göra sig bra på Switchen. Dr. Mario har dock haft många nyversioner de "senaste åren" men ofta inte marknadsförts speciellt bra. Senast var Dr. Mario Miracle Cure till 3DS 2015 och innan dess Dr Luigi till Wii U 2013. Så det börjar väl bli hög till att porta dessa till Switchen.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Metroid Fusion

Medlem

Eternal darkness!! Följ sedan upp det med Eternal Darkness 2!

Medlem

Ingen renodlad remake kanske, men jag vill ha ett 3D Mario med fokus på att ta sig i mål. Inte leta efter dolda objekt. Inte samla stjärnor. ”2D” banorna i Super Mario Galaxy var fantastiska.

Skulle kunna tänka mig ett hardcore 2D Mario också. Släpp familjebiten (New Super Mario Bros.) en aning och ta tillbaka plattformstronen.

Pratar vi rena remakes vill jag spela om Star Fox Adventures till Gamecube samt Super Metroid.

Medlem

Perfekt Dark eller Golden Eye, även om jag fortfarande skulle föredra orginalena.

Medlem
Skrivet av Coop:

Perfekt Dark eller Golden Eye, även om jag fortfarande skulle föredra orginalena.

PD fick ju en remake (inte PD Zero) till 360 och jag tyckte tyvärr inte att det stått emot tidens tand särskilt bra :/ Minns att jag blev sjukt besviken.

Skriv svar