Test – TPR: Thrustmaster Pendular Rudder

Robot
Test – TPR: Thrustmaster Pendular Rudder

För dig som tar flygning på allvar.

#thrustmaster, #tpr


Avstängd

Vad saknades för en femma i betyg? Hittar nämligen inget i recensionen som tyder på att de inte förtjänar högsta möjliga poäng.

Medlem

Kul att se en reccension på en produkt som den här. En dröm för många simmare

Avstängd

Haha, jag trodde det var en drönare jag aldrig hade sett, tänkte, "hur fasiken ska den där lyfta från marken?!"

Medlem
Quake-konnässsör

Känns som man kan "gömma" MFF Crosswind bättre, billigare och ungefär samma prestanda. Men maffigt att det är så mycket metall, då MFG är av något komposit material, skruvarna är i och för sig metall men

Medlem

Lätt köp för en flygintresserad, själv vart jag bara lite nyfiken på produkten.

"får nosen att dra iväg som en packad fluga" haha

Skrivet av AplAy:

Haha, jag trodde det var en drönare jag aldrig hade sett, tänkte, "hur fasiken ska den där lyfta från marken?!"

Jag tyckte det mer såg ut som en domkraft.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nyfiken, sugen, men priset... ujujuj


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jo något saftigt pris men säkert uppskattad produkt för entusiaster och kanske egentligen inte farlig prislapp om den nu håller i 10-20 år.

Hade för övrigt varit bra om ni lagt till en bild för att få lite bättre uppfattning om storleken. Typ en normalstor sko eller foto på när ni använder den.

Redaktör
Skrivet av NiceAsBice:

Vad saknades för en femma i betyg? Hittar nämligen inget i recensionen som tyder på att de inte förtjänar högsta möjliga poäng.

Lägre pris. Den kostar 1000 kr mer än en komplett Hotas Warthog. Men det är förstås smaksak.


signatur
Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Lägre pris. Den kostar 1000 kr mer än en komplett Hotas Warthog. Men det är förstås smaksak.

Hur menar du att priset skulle påverka produktens egenskaper? 5 poäng med en minusbrasklapp för priset vore mer logiskt, om du tycker det är dyrt.
Seriösa simmare (dvs målgruppen för den här produkten och t ex rattar och grejer från Fanatec) är inte särskilt priskänsliga, för den delen, tvärt om.

De här pedalerna är ju dessutom kvalitetsmässigt snäppet vassare än HOTAS Warthog, som delvis är väldigt plastig och har slarvigt limmade kablar på insidan (gissar att du aldrig kikat på insidan av vare sig pedalerna eller warthog:en), så prislappen blir än mindre omotiverad.

Redaktör
Skrivet av NiceAsBice:

Hur menar du att priset skulle påverka produktens egenskaper? 5 poäng med en minusbrasklapp för priset vore mer logiskt, om du tycker det är dyrt.
Seriösa simmare (dvs målgruppen för den här produkten och t ex rattar och grejer från Fanatec) är inte särskilt priskänsliga, för den delen, tvärt om.

De här pedalerna är ju dessutom kvalitetsmässigt snäppet vassare än HOTAS Warthog, som delvis är väldigt plastig och har slarvigt limmade kablar på insidan (gissar att du aldrig kikat på insidan av vare sig pedalerna eller warthog:en), så prislappen blir än mindre omotiverad.

Jag anser att priset ska vara en del av bedömningen. Annars hade ju betyget för denna varit detsamma oavsett om den kostat 570, 5 700 eller 57 000 kr.


signatur
Medlem

Den säljs för €499 på Amazon.de. Fortfarande en rejäl slant att lägga ut, men man sparar åtminstone några hundralappar jämfört med om man hade köpt den på den svenska avgiftsbelagda marknaden.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag anser att priset ska vara en del av bedömningen. Annars hade ju betyget för denna varit detsamma oavsett om den kostat 570, 5 700 eller 57 000 kr.

Om den hade varit asdålig och kostar 1kr, hade det varit en 5a då? =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Om den hade varit asdålig och kostar 1kr, hade det varit en 5a då? =D

Nej, det är givetvis en helhetsbedömning.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nej, det är givetvis en helhetsbedömning.

Smart! Det är precis det här tänket som får mig att återkomma till denna sida.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Smart! Det är precis det här tänket som får mig att återkomma till denna sida.

Det gör att jag tittar efter seriösare recensioner. Nu var ju iofs den här långt ifrån tillräckligt djupgående som hårdvarurecension mätt, så i det här fallet hade jag gjort det oavsett, om jag hade behövt information inför ett eventuellt köp.

Medlem
Citat:

"Inget är roligare än folk som tar sig själva på allvar" sa en samtidsobservatör en gång. Vänder man på det får man "Inget är roligare än att ta saker på allvar".

Hehe, det sant!

Jag brukar även köra med "En hobby måste få kosta, annars är det ingen hobby!".

Medlem
Det är väl som vanligt. ..
Skrivet av NiceAsBice:

Det gör att jag tittar efter seriösare recensioner. Nu var ju iofs den här långt ifrån tillräckligt djupgående som hårdvarurecension mätt, så i det här fallet hade jag gjort det oavsett, om jag hade behövt information inför ett eventuellt köp.

...kör någon en tl;dr och bara kollar siffran blir det lite snett. Men tycker ni haft en bra dialog om betyget.

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

De här pedalerna är ju dessutom kvalitetsmässigt snäppet vassare än HOTAS Warthog, som delvis är väldigt plastig och har slarvigt limmade kablar på insidan (gissar att du aldrig kikat på insidan av vare sig pedalerna eller warthog:en), så prislappen blir än mindre omotiverad.

Hade också gärna sett en titt insidan på pedalerna i recensionen.

Min HOTAS Warthog dog plötsligt en dag och efter en titt inuti den kändes det inte så konstigt. Riktigt taffligt ihopsatt. Fick köpa nytt kontrollerkort från TM för 700:- med inga garantier från dem att det skulle fungera eftersom de inte "visste vad som var fel" (känt fel av mången ägare av kontrollen).


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Quake-konnässsör

Nu vill jag ju inte ta bort blickarna från Tomas recension, men här har ni lite bilder från insidan av apparaturen.

https://arstechnica.com/gaming/2018/09/thrustmaster-tpr-is-the-king-of-mass-market-flight-sim-pedals/

Avstängd
Skrivet av almblad:

Nu vill jag ju inte ta bort blickarna från Tomas recension, men här har ni lite bilder från insidan av apparaturen.

https://arstechnica.com/gaming/2018/09/thrustmaster-tpr-is-the-king-of-mass-market-flight-sim-pedals/

Det är så där en kunnig person skriver en recension.

Redaktör
Skrivet av NiceAsBice:

Det är så där en kunnig person skriver en recension.

Recensioner kan skrivas grunt, djupt eller något mittemellan. Vi brukar landa någonstans mittemellan, vilket många av våra besökare är nöjda med. Roder har vi aldrig skrivit om innan, så detta är lite av ett försök för att se om det finns intresse. Det är förstås omöjligt att göra alla nöjda, men feedback är alltid välkommet så vi kan anpassa oss. Och om jag får feedbacka lite tillbaka så skulle jag önska mer konkret feedback och mindre antydningar om att vi är oseriösa, för sånt kommer inte göra testerna bättre.


signatur
Quake-konnässsör
Skrivet av Tomas Helenius:

Recensioner kan skrivas grunt, djupt eller något mittemellan.

Jag vet inte hur mycket ni får plocka isär dem heller, för ni får väl dem till utlånes? Så plocka isär dem bryter förmodligen mot några restriktioner som ni har?

Men kanske några mått på själva apparaten och kanske några detalj bilder som går ihop med texten skulle vara ett bra supplement. Kan aldrig ta för mycket detaljer

Jag tolkar texten som en inkörnings port till intresset, om amn skulle vilja ha mera detaljerad recension är det svårt att slå simulator entusiasternas recensioner tyvärr

Medlem

Nja inget köp för det priset väntar hellre på VIRPIL VPC ACE-1 Rudder Pedals.
https://virpil.com/en/blog/158-introducing-the-final-part-of-...

1
Skriv svar