Medlem
Qled?

Hej, undrar om det är någon här på FZ som har en Samsung 55" Q7F och om det är en bra tv till konsol-gaming?

Medlem

Helt ok är den, men jag själv hade inte gått under en Q8F eller en Sony XF9005.

Q8F finns för bra pris hos Elgiganten just nu, till och med samma pris som Q7F. Hade köpt den på en gång för det priset om jag hade velat haft led.

Medlem

Qled är bara Samsungs egna namn på LCD. hittepånamn.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av CliQue-SinneD:

Qled är bara Samsungs egna namn på LCD. hittepånamn.

QLED, visst det är Samsungs egna namn, kvartprickstekniken däremot är inte påhitt.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

QLED, visst det är Samsungs egna namn, kvartprickstekniken däremot är inte påhitt.

Varken q7 eller q8 har kvantprickar så vet inte vad de har med saken att göra? En version av q8 har FALD dock, precis som Xf9005 från Sony.

Edit* Jag är inte med i matchen


signatur

Ducati Streetfighter 848

Relik 📜
Skrivet av CliQue-SinneD:

Varken q7 eller q8 har kvantprickar så vet inte vad de har med saken att göra? En version av q8 har FALD dock, precis som Xf9005 från Sony.

Visst har väl hela Q-serien kvantprickar? @Laxpudding går igenom en hel del här.
https://www.sweclockers.com/artikel/26529-sweclockers-guidar-...


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Oavsett så är det fortfarande Lcd.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

@emilakered: HA! Det var som tusan, har jag missat totalt, my bad!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av CliQue-SinneD:

Varken q7 eller q8 har kvantprickar så vet inte vad de har med saken att göra? En version av q8 har FALD dock, precis som Xf9005 från Sony.

Edit* Jag är inte med i matchen

Jag kunde ha uttryck mig lite mer ickeantagande. Jag tog det som självklart att Qled var Samsungs namn för deras LCDs med kvantprickar! Är inte riktigt med i matchen då jag mest är intresserad av OLED för nästa TV-köp.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Jag kunde ha uttryck mig lite mer ickeantagande. Jag tog det som självklart att Qled var Samsungs namn för deras LCDs med kvantprickar! Är inte riktigt med i matchen då jag mest är intresserad av OLED för nästa TV-köp.

Du hade rätt och jag hade fel


signatur

Ducati Streetfighter 848

1
Skriv svar