LOVE DEATH + ROBOTS

Releasehästryttare
LOVE DEATH + ROBOTS

Den 15 Mars verkar det komma något väldigt speciellt till Netflix, 18 stycken animerade kortfilmer för vuxna.

Nått ni kommer kolla på?

Medlem

Fick starka Animatrix-vibbar! Mycket intressant!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare

Sett de 3 första avsnitten nu, grymt bra so far!

Medlem

Var sex avsnitt jag gillade skarpt, resten var väl ok. Avsnitt ett, två, sju, åtta, 14 och 18 var mikket pra. Kan ju hoppas att de gör något mer av någon av dem i framtiden.

Inaktiv

Ser tillräckligt intressant och annorlunda ut att ge det en chans Tack för tips

Skribent

Kollade klart dem igår, och på det stora hela var det riktigt bra. Helt klart ett intressant koncept, och det är bra när idéer som kanske inte lämpar sig för hela filmer eller serier får en chans att visa upp sig.

Hoppas att det blir fler säsonger.

Medlem

De jag gillade var 1,2,4,7,10,13 &18. De andra var okej, men inte helt så det klickade.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Frilansare

Otroligt ojämt tycker jag. Gillade kanske 5 avsnitt skarpt, sedan några meh och ett antal riktiga floppar. Men skitkul initiativ.

Medlem

Många bra historier, även om jag inte gillade alla.

Men Holy crap! Varför har ingen kommenterat CGI:n ännu?
Bland det bästa jag sett då det gäller renderad fotorealism (animationerna var det som inte gjorde det 100% för mig)

Och den dära mysko mordhistorian hade helskum teknik.. typ 3drenderad rotoscoping thingie.. weeird, men coolt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Releasehästryttare

Bänkade resten av avsnitten nu ikväll, och jag håller med er att vissa avsnitt kunde skippas, men ändå, fy fasiken vilken kvalitet på vissa av avsnitten, absolut äskade den sista (den ryska ww2 historien), skulle vilja ha en hel långfilm eller serie som utvecklar det alternativa universumet.

Och den med Hitler va förjävla rolig också

Så ja, hoppas det kommer en säsong 2 nästa år!

Inaktiv

Synd att alla avsnitt inte var lika feta som första. Då hade det blivit riktigt högt betyg.

Tråddemonen
Testpilot

Har snart kollat igenom alla avsnitt, har gillat alla förutom det 3e "The witness" måste säga att jag äslkar animationerna och settingen med hemskheter och det råa innehållet. Ingen censur här inte!

Skägg.
10 Chambers

Har kollat fyra avsnitt och har gillat alla, även idén i The Witness, fast den var ganska telegraferad. Framförallt, snyggt!


signatur
Inaktiv

Har sett färdigt nu och gillar de flesta. Väldigt uppfriskande att de var i olika stilar.
Mina topp 5 i ospecificerad ordning är;
The Secret War - En hel del tack vare likheter med Metro Exodus
Blindspot
Suits
Sucker of Souls
Lucky 13.

De fem jag gillade minst var;
Ice Age - Störde mig ganska mycket på de hippa obrydda huvudkaraktärerna samt tråkigt story
Alternate Histories - Inte alls min typ av humor
Helping Hand - Händelselös
When the Yoghurt Took Over - Tråkig
The Dump - Ogillade animationsstilen, påminner för mycket om "äcklig" förrenderad 3D i spel som Fallout.

Som sagt; gillade starkt serien i överlag och uppskattar att det är en riktig blandpåse även om det naturligtvis betyder att det är ett par som inte faller en i smaken. Tycker ingen var direkt dålig men vissa var i mitt personliga tycke ganska tråkiga.

Releasehästryttare

Lite musik inspirerad från serien

1
Skriv svar