Lågnivåspelare skickas in i Anthems stora slutbatalj

Robot
Lågnivåspelare skickas in i Anthems stora slutbatalj

Bugg i quickplay anthar oanade proportioner.

#anthem, #bugs, #end-game, #low-level


Tråddemonen
Testpilot

Speedruns har redan börjat i spelet.

Medlem

Ska det inte vara 22 februari och inte mars?

Frilansare
Medlem

Tänk att folk betalar extra för att få vara först ut o spela online-spel.

De borde istället få rabatt för att de tar sig igenom alla dessa ständiga buggar

Medlem
Skrivet av B-itta:

Tänk att folk betalar extra för att få vara först ut o spela online-spel.

De borde istället få rabatt för att de tar sig igenom alla dessa ständiga buggar

I detta fallet kostar det dock inte extra att bara först in i spelet, utan att EA försöker promota sin permutationstjänst.

Men i de fall där dyra specialversioner gör det, kan jag absolut hålla med dig, som Divison 2 tex gör.

Medlem

Bennet, har du blivit smittad av Mäki von GR..?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av gundemannen:

I detta fallet kostar det dock inte extra att bara först in i spelet, utan att EA försöker promota sin permutationstjänst.

Deras Origin Access Premier kostar typ 1000 spänn/året.

Gen
Medlem
Skrivet av B-itta:

Tänk att folk betalar extra för att få vara först ut o spela online-spel.

De borde istället få rabatt för att de tar sig igenom alla dessa ständiga buggar

Tänk att man kan betala ynka 150kr för att få lira ett helt spel i en hel månad

Medlem
Skrivet av Gen:

Tänk att man kan betala ynka 150kr för att få lira ett helt spel i en hel månad

Access är superbra, men Basic kostar faktiskt bara 249kr året.
Du betalar 1000kr året för Premier ( tidigare tillgång till spel för 750kr mer)

Medlem
Skrivet av B-itta:

Deras Origin Access Premier kostar typ 1000 spänn/året.

Om man endast vill vara "först in" spenderar man mindre pengar på att köpa en origin sub och spelet.

Alla prenumationer från Origin ger en 10% rabatt på alla spelköp.

Medlem

Jag köpte Premier för att ha tillgång i förtid och för mest att kunna testa spelet så gott som utifall jag inte kommer kunna fästa mig i det ordentligt. Så det är en liten "trygghet" om spelet rör sig i fel riktning/brist på saker att göra.

Jag har kört ganska hårt nu sen det kom i fredags. Nått max leveln och gjort storyn osv, har en del masterwork items och min genomsnittliga power ligger över 400 på två javelins i skrivande stund. Samt gjort alla sidouppdragen och pratat med alla jag kan i staden så allt det är fixat. Så nu har jag bara repeatables kvar att göra. Jag har nästan nått rank 3 på dem tre factions som finns i spelet som man kan samla reputation till också.

Detta tog mig runt 30 timmar och då har jag tagit det lugnt tycker jag, haft det riktigt kul med randoms, inga störra klagomål på spelet mer än att om man är downed så får man ingen loot även om man dpsar från 100% på en boss och dör när bossen har 1-5% kvar, lyssnat på konversationer i staden, gjort uppdragen utan att rusha dem. Jag har inte gjort alla Strongholds ännu men det är för att jag ser ingen poäng med dem, det är populärt att folk lämnar efter andra kistan man får i Strongholds för sista bossen ger ingen loot alls för den droppar inget och den ger ingen kista att loota, så det är poänglöst mer eller mindre, och att bara kunna köra freeplay och farma kistor eller göra events där är betydligt enklare för samma loot som Strongholds kan ge.

Med det sagt, folk har ju börjat snappa upp en hel del legendaries. Så det vore rent logiskt att med lite flyt så kan man sitta på en full javelin med legendary gear innan ens den officiella releasen nu den 22.

Så just nu känns det som att om jag hade köpt spelet för 600kr så hade jag slängt bort en hel del pengar då jag fått ut lika mycket för 150kr från Premier. Bioware har ju säkert en del att bevisa i de uppkommande månaderna hur dem utgår ifrån detta, för den som kommer vara maxad innan ens act 1 kommer så vet jag inte nu om det kommer kännas värt att fortsätta spela utan att Bioware släpper ny rarity med bättre gear, dock det kvarstår att se vad som händer. Men i nuläget så känns det inte som att jag kommer förnya min Premier i mars eller att köpa Anthem.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Gen
Medlem
Skrivet av B-itta:

Access är superbra, men Basic kostar faktiskt bara 249kr året.
Du betalar 1000kr året för Premier ( tidigare tillgång till spel för 750kr mer)

Lite osäker på relevansen gällande Basic. Visst, det kostar mindre men du får bara testa spel i 10 timmar, det är inte värst länge. Tror inte man hinner lira klart ett spel som Anthem på 10 timmar iaf. Sen har jag inga planer på att köpa Premier i ett år, jag ville bara ha en månad för att kunna lira Anthem sen är jag klar med det och går vidare till nästa spel. Gjorde på samma sätt med Darksiders 3 (varvade det inom loppet av en månad) och det var precis lagom.

Medlem
Skrivet av Gen:

Lite osäker på relevansen gällande Basic. Visst, det kostar mindre men du får bara testa spel i 10 timmar, det är inte värst länge. Tror inte man hinner lira klart ett spel som Anthem på 10 timmar iaf. Sen har jag inga planer på att köpa Premier i ett år, jag ville bara ha en månad för att kunna lira Anthem sen är jag klar med det och går vidare till nästa spel. Gjorde på samma sätt med Darksiders 3 (varvade det inom loppet av en månad) och det var precis lagom.

Hade faktiskt inte checkat Premier utbudet ordentligt, för hela Anthem spelet utan restriktioner för 150kr i månaden är ingen dålig deal det!

Medlem

@B-itta:

För 150kr så får man tillgång till hela Anthem utan begränsningar i en månads tid (eller så länge man betalar). Efter medlemskapet löper ut så måste man köpa en månad till eller köpa spelet, men man förlorar inte sin progress osv om man inte förnyar


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

@Tapiwen: Yep

Summa summarum så skulle jag aldrig betala mer för att få tidigare tillgång till spel, speciellt online multiplayer.

Kommer förmodligen aktivera mitt konto med Origin igen, men jag ger det nån vecka, tills Anthem hunnit genomgås och fixas.

Gnällkuk
Skrivet av B-itta:

Hade faktiskt inte checkat Premier utbudet ordentligt, för hela Anthem spelet utan restriktioner för 150kr i månaden är ingen dålig deal det...

BFV också och alla andra stortitlar. Med premier får man dessutom motsvarande deluxe, äger du något annat aaa-spel kan du ”gratis” uppgradera dessa till deluxe varianten. Begränsningen är ju just det att det bara är EA. Men att ”hyra” spelet i en månad för 150 spänn snarare än att köpa det för 600 och tröttna efter ett par veckor är ju 450 spänn torsk.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

För den som tycker om spel från EA är deras premier en no-brainer. 149 kronor för att kunna spela alla nya spel vid släpp, spela alla de äldre spelen, samt varva mellan allt från Fifa och Battlefield till Anthem och The sims.

Det ska inte till många spel innan det är betydligt dyrare att köpa ett spel. Om vi nu ska vara lite realistiska, hur många spel för 500-600 kronor spelas mer än ett par månader?


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Jag köpte Premier för att ha tillgång i förtid och för mest att kunna testa spelet så gott som utifall jag inte kommer kunna fästa mig i det ordentligt. Så det är en liten "trygghet" om spelet rör sig i fel riktning/brist på saker att göra.

Jag har kört ganska hårt nu sen det kom i fredags. Nått max leveln och gjort storyn osv, har en del masterwork items och min genomsnittliga power ligger över 400 på två javelins i skrivande stund. Samt gjort alla sidouppdragen och pratat med alla jag kan i staden så allt det är fixat. Så nu har jag bara repeatables kvar att göra. Jag har nästan nått rank 3 på dem tre factions som finns i spelet som man kan samla reputation till också.

Detta tog mig runt 30 timmar och då har jag tagit det lugnt tycker jag, haft det riktigt kul med randoms, inga störra klagomål på spelet mer än att om man är downed så får man ingen loot även om man dpsar från 100% på en boss och dör när bossen har 1-5% kvar, lyssnat på konversationer i staden, gjort uppdragen utan att rusha dem. Jag har inte gjort alla Strongholds ännu men det är för att jag ser ingen poäng med dem, det är populärt att folk lämnar efter andra kistan man får i Strongholds för sista bossen ger ingen loot alls för den droppar inget och den ger ingen kista att loota, så det är poänglöst mer eller mindre, och att bara kunna köra freeplay och farma kistor eller göra events där är betydligt enklare för samma loot som Strongholds kan ge.

Med det sagt, folk har ju börjat snappa upp en hel del legendaries. Så det vore rent logiskt att med lite flyt så kan man sitta på en full javelin med legendary gear innan ens den officiella releasen nu den 22.

Så just nu känns det som att om jag hade köpt spelet för 600kr så hade jag slängt bort en hel del pengar då jag fått ut lika mycket för 150kr från Premier. Bioware har ju säkert en del att bevisa i de uppkommande månaderna hur dem utgår ifrån detta, för den som kommer vara maxad innan ens act 1 kommer så vet jag inte nu om det kommer kännas värt att fortsätta spela utan att Bioware släpper ny rarity med bättre gear, dock det kvarstår att se vad som händer. Men i nuläget så känns det inte som att jag kommer förnya min Premier i mars eller att köpa Anthem.

Exakt så! Jag har gjort likadant(är inte max lvl än) men känner redan nu att jag kommer vara "klar" med det här spelet innan 1 månad har gått. Men det sagt så är ju 150kr väldigt prisvärt för så mycket underhållning. Sen får man se senare om de kommer fylla på med tillräckligt mycket mer content för att det ska vara värt att köra Origin premier igen 1 månad vid senare tillfälle!

Medlem

Skönt att höra att folk betalar så mycket som spelet är värt i nuläget(150kr).

jkw
Medlem
Skrivet av Alienshade:

Skönt att höra att folk betalar så mycket som spelet är värt i nuläget(150kr).

Betalade ~900kr för Legion of Dawn Edition till PlayStation 4. Återstår att se om det är 750kr överpris! 😁

Gen
Medlem
Skrivet av B-itta:

Hade faktiskt inte checkat Premier utbudet ordentligt, för hela Anthem spelet utan restriktioner för 150kr i månaden är ingen dålig deal det!

Egentligen är 1000kr per år en rätt bra deal det också (om man nu gillar EAs spel). Man hinner köra väldigt mycket på ett år och priset representerar ungefär 2½ spel. Så för någon som aldrig lirat något ur EAs katalog är det skitbra.

Finns nog ingen annan hobby-grupp än gamers som gnäller så mycket om några hundralappar hit eller dit. 150 spänn i månaden för TIMMAR av underhållning är ju förfan ingenting, eller sitter merparten av er bara hemma på arslet och lever på soc?

Medlem

Seagull har streamat och spelat Anthem mycket sedan NDAn släppte och han säger själv att spelet egentligen är ca 6-12 månader ifrån en "riktig" release, men att spelet släpps nu ändå "because reasons". Tråkigt att det ska behöva vara så, om det stämmer, vilket iaf jag är beredd att lyssna till (se nedan).

I samband med att Seagull valde att lägga ner karriären i OWL och Dallas Fuel släppte han denna https://www.youtube.com/watch?v=f0lGo-HVVbE som i detalj förklarar hans tankar, funderingar och frustrationer kring rankat spel i Overwatch. Han har liksom huvudet på skaft.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Seagull har streamat och spelat Anthem mycket sedan NDAn släppte och han säger själv att spelet egentligen är ca 6-12 månader ifrån en "riktig" release, men att spelet släpps nu ändå "because reasons". Tråkigt att det ska behöva vara så, om det stämmer, vilket iaf jag är beredd att lyssna till (se nedan).

I samband med att Seagull valde att lägga ner karriären i OWL och Dallas Fuel släppte han denna https://www.youtube.com/watch?v=f0lGo-HVVbE som i detalj förklarar hans tankar, funderingar och frustrationer kring rankat spel i Overwatch. Han har liksom huvudet på skaft.

Jag har bara lirat en halvtimme i anthem och gillar inte overwatch speciellt. Men måste säga att jag inte skulle klassa honom som "huvudet på skaft".

Han har gått in i ett spel med dussintals hjältar som alla ska vara unika med unika förmågor och tycker det är dåligt att det på högsta nivå blir en meta och det finns många hard counters.
Alla spel med den här typen av uppbyggnad får en sådan meta, se alla mobas.
Antingen gör man så små skillnader mellan hjältarna att det inte gör någon skillnad, då tappar man stora delar av meningen med en sådan uppbyggnad. Eller så kommer det utformas en meta varje patch... Förstår inte vad han trodde från början.

1
Skriv svar