Nintendo sägs återuppliva ett nedlagt, "dött och begravet" spel

Medlem

Måtte det vara Earthbound som är på G.

Redaktör
Ponny
Skrivet av lolBEEF:

Eternal Darkness hoppas jag på

Tänkte precis tanken också! Det vore ta mig tusan på tiden.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Förstår att det är helt osannolikt. Men i den listan på nedlagda titlar är det ju givet att hoppas på Starcraft: Ghost! Det vore århundradets sensation!
Tänk er själva om Blizzard och Nintendo stå stolt och säga ”Don’t you all have Switch!? Med stor och skön självironi.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Går rykten Scalebound släpps exklusivt till Switch.

Medlem
Skrivet av Freddan:

Förstår att det är helt osannolikt. Men i den listan på nedlagda titlar är det ju givet att hoppas på Starcraft: Ghost! Det vore århundradets sensation!
Tänk er själva om Blizzard och Nintendo stå stolt och säga ”Don’t you all have Switch!? Med stor och skön självironi.

Nu utgår jag ifrån att det gäller nedlagda Nintendo spel. Sen tror jag inte att Activision Blizzard skulle återuppliva det även om det skulle kunna bota cancer, för Bobby Kotick vill ha pengar, Ghost skulle inte ge honom tillräckligt med pengar. Han är fullt upptagen till att göra Activision Blizzard till nästa Konami. Men vi får väl se.

Medlem

Jag chansar på:
- Conker
- Mario Paint
- Mother


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Låter som Scalebound med tanke på hur bra det gick för Bayonetta så hade det inte förvånat mig det minsta om det visar sig att Nintendo tagit över spelet från Microsoft.

Medlem

Det fräckaste vore ju ett nytt Eternal Darkness, men jag tror som många andra att det har något med Rare att göra.

Medlem

Skulle varit Nice med ett eternal darkness

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Med tanke på att Nintendo och Microsoft har inlett ett samarbete när det kommer till crossplay och att Xbox Live kommer till Switch så hoppas jag att det har något med Rare att göra. Donkey Kong Racing eller Banjo-Threeie (som båda var planerade till Gamecube) hade inte suttit fel.

Jag tror att du skulle kunna vara inne på rätt spår där.
Jag har märkt när jag har pratat om vilka spel som jag har hoppats komma till en eventuell Nintendo 64 Classic Mini att många har varit skeptiska till om det skulle följa med Rare spel. Då har jag alltid tagit upp samarbetet mellan Nintendo och Microsoft för att visa att det finns en chans.

Eftersom många har varit skeptiska till en sådan sak, hur skulle det inte vara med något nedlagt Rare spel.
Jag tror ju inte på Conker eftersom det istället gjordes om till Conker's Bad Fur Day.
Men de spelen som du har nämnt skulle det mycket väl kunna vara.
Men samtidigt så äger ju Nintendo rättigheterna till Donkey Kong, så det kanske inte skulle vara ett alltför överraskande spel. Så jag chansar på Banjo av de spelen du har nämnt.


signatur

ゼルダの城

Medlem

"Uppdatering: Som det påpekats i kommentarerna behöver det ju inte röra sig om ett Nintendospel, och nu rapporterar bland andra Gamerant om att det rör sig om Platinums skrotade Xbox One-titel Scalebound, som nu sägs bli Switch-exklusiv."

Okej, ja det kanske man verkligen inte skulle ha kunnat tänka sig om det är sant.


signatur

ゼルダの城

Medlem
eld
Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

"Uppdatering: Som det påpekats i kommentarerna behöver det ju inte röra sig om ett Nintendospel, och nu rapporterar bland andra Gamerant om att det rör sig om Platinums skrotade Xbox One-titel Scalebound, som nu sägs bli Switch-exklusiv."

Okej, ja det kanske man verkligen inte skulle ha kunnat tänka sig om det är sant.

Vilket fortfarande är ett microsoft IP, men rykten säger att platinum har försökt få tillbaka det.
I och med bayonetta och så så kanske det inte är så konstigt att nintendo vill ha mer platinum på switch.

Microsoft efter att crackdown 3 släppts med medel-betyg och nintendo senare får ett fantastiskt scalebound:

Medlem

Mest troligt att det är Scalebound. Eller skalet av Scalebound. På grund av development hell, Platinum Games klanta sig ordentligt. Det såg riktigt bra ut från dag 1. Men tydligen inte så bra fps. Flera gånger missa den Milestones. Så det kommer inte att vara samma Scalebound spel. Kan bara vara namnet och från scratch. Och Microsoft släpper gärna IPn ifall någon annan kan göra något med det.

Medlem

Om det visar sig vara Scalebound och det utmynnar i ett bra spel så blir det riktigt pinsamt för Microsoft.

Medlem

Ikari warriors hade vart nåt det!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Metroid Dread.
Kom igen Nintendo! ;-D

Inaktiv

Scalebound låter ganska sannolikt. Nintendo har ju plockat upp ganska många spel på samma premisser de senaste åren. Scalebound har ju tyvärr sett ut som skit hela tiden så frågan är om det är ett bra val (och frågan är ju också hur väl de skulle lyckas ro hem ett så stort projekt på Switch när de inte lyckades på Xbox One).

Låter mer som ett "Devil's Third" än "Bayonetta 2" scenario.

Medlem

När vi ändå pratar om Rare, min gissning är på Timesplitters 4 (många avhoppare ifrån Rare var med och gjorde spelserien), det är ett nerlagt spel, har för mig att serien var hyffsat populär på Nintendo Gamecube. FPS spel finns det inte allt för många av på Switch.
Nu när jag gjorde lite spaning på Timesplitters, kom jag på att THQ Nordic köpte upp rättigheterna för spelserien för inte jättelänge sedan, och vi vet att THQ Nordic har skickat ut några spel till Switch sen den kom ut.

Inaktiv
Skrivet av Nocimar:

Nu när jag gjorde lite spaning på Timesplitters, kom jag på att THQ Nordic köpte upp rättigheterna för spelserien för inte jättelänge sedan, och vi vet att THQ Nordic har skickat ut några spel till Switch sen den kom ut.

THQ Nordic köpte en majoritet av Deep Silver, men Deep Silver verkar fortfarande individuellt och basar fortfarande över det här varumärket. Inte för att det behöver utesluta att Deep Silver utvecklar ett TimeSplitters 4!

Free Radical Design finns ju än, de blev först Crytek UK och är nu Dambuster Studios, en in-house studio hos Deep Silver i England. TimeSplitters 2 finns även spelbart på arkadmaskinerna i Homefront: The Revolution som de släppte 2016.

Skribent
Skrivet av Freddan:

Förstår att det är helt osannolikt. Men i den listan på nedlagda titlar är det ju givet att hoppas på Starcraft: Ghost! Det vore århundradets sensation!
Tänk er själva om Blizzard och Nintendo stå stolt och säga ”Don’t you all have Switch!? Med stor och skön självironi.

Hmm...Ghost var ju tänkt till GC bland annat och jag tror det visade upp på den konsolen också om jag inte minns fel? Sen är ju Blizzard nöjda med Diablo 3 på switch och säger ju att de skulle vilja göra mer spel till konsolen. Även om jag tror Scalebound är mer troligt så skulle det ju verkligen vara något med Ghost exklusivt för Switch,


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Lite mera efterforskning och jag är ganska säker på att det är inte Scalebound. Microsoft äger IPt. Men trademarket är övergett. Så Microsoft kan teoretiskt göra ett nytt Scalebound utan problem, fast under annat namn. Och Nintendo med Platinum Games kan göra ett spel som heter Scalebound fast utan drakarna och karaktären. Så som Platinum Games och Microsoft redan har utannonserat. Hänger ni med?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Lite mera efterforskning och jag är ganska säker på att det är inte Scalebound. Microsoft äger IPt. Men trademarket är övergett. Så Microsoft kan teoretiskt göra ett nytt Scalebound utan problem, fast under annat namn. Och Nintendo med Platinum Games kan göra ett spel som heter Scalebound fast utan drakarna och karaktären. Så som Platinum Games och Microsoft redan har utannonserat. Hänger ni med?

Jag hänger inte riktigt med. Kanske för att jag är ganska trött just nu och har tänkt att försöka sova lite med.
Men av vad jag tror att jag förstår så kan Microsoft släppa spelet till Switch men då måste de byta namn???
Eller så släpper Platinum Games spelet till Switch med samma namn men måste byta ut karaktärerna???

Jag förstår bara inte varför Microsoft måste byta namn på spelet, men o andra sidan så kanske det inte skulle spela någon större roll heller.


signatur

ゼルダの城

Skribent
Skrivet av Freeman79a:

Lite mera efterforskning och jag är ganska säker på att det är inte Scalebound. Microsoft äger IPt. Men trademarket är övergett. Så Microsoft kan teoretiskt göra ett nytt Scalebound utan problem, fast under annat namn. Och Nintendo med Platinum Games kan göra ett spel som heter Scalebound fast utan drakarna och karaktären. Så som Platinum Games och Microsoft redan har utannonserat. Hänger ni med?

Om nu inte det här har något med det ryktade samarbetet. Dvs att MS låter Nintendo betala för spelet, Platinum utveckla och att de sen i gengäld får ha sin logga på det när det släpps på Switch? Typ co-promotion eller något sådant.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar