Path of Exile: Synthesis

Medlem
Path of Exile: Synthesis

http://www.pathofexile.com/synthesis

En ny expansion på gång!

Craftingen verkar åter igen blivit djupare och roligare med fractured items som har fasta stats, synthesis-mekaniken som tillåter att man använder 3 fractured items för att få ett item med nya implicits. Väldigt taggad på att crafta items!

Som vanligt har ZiggyD en mer informativ video uppe: https://www.youtube.com/watch?v=hwPAcKgJjJU

Verkar vara en i stort sett fullständig rework av spells (även om melee skulle behöva mer kärlek) för att göra self-casting mer intressant i jämförelse mot tidigare totem-, mine- och trap-meta för spells.

Efter 6 år och X antal spelade ligor är jag fortfarande imponerad över hur man lyckas släppa kvalitativt content flera gånger per år (ok, precis alla ligor har kanske inte varit skitintressanta...).

Från Reddit-tråden med samlad information:

Release Schedule (New Zealand Time)

  • Monday, March 4th : Synthesis League Challenge Rewards

  • Tuesday, March 5th: Betrayal League ends, 3.6 Balance Manifesto

  • Wednesday, March 6th: 3.6.0 Patch Notes, Passive Tree and Item Filter Information

  • Thursday, March 7th: Complete new/updated skill gem numbers

  • Friday, March 8th: Patching timeline and (maybe) torrent

  • Saturday, March 9th: 3.6 & Synthesis League Launch. This is March 8th for most of the world — please see the countdown on www.pathofexile.com to determine the launch time for your timezone. XBox launch will likely be March 12th NZT. PS4 version will launch sometime in March.

#nyhetstips #pathofexile #arpg


signatur

An answer by nature is a reply. A reply is not necessarily an answer.

Medlem

Har inte spelat Path of Exile sen Harbinger league, men det är riktigt kul att de fortfarande producerar så mycket nytt innehåll.

Medlem

Jag har nog spelat mer eller mindre varje liga. Vissa ligor kanske det bara blivit ett par veckor in innan jag lessnat, men de senaste tre har jag nog lagt ner mer tid på än jag vill erkänna.
Speciellt förra ligan var riktigt rolig, med många förändringar som lett till ett mycket djupare craftingsystem.

Som du säger, cred för att ändå producera så mycket gratiscontent så ofta som de gör.


signatur

An answer by nature is a reply. A reply is not necessarily an answer.

Medlem

om det ändå vore couch co-op..

Medlem

Nu för tiden känns det väl snarare som att Diablo är ett alternativ till den riktiga ARPG-konungen: Path of Exile. Det här f2p-spelet som började som ett garage-projekt av ett gäng polare har gått och blivit något som Diablo bara kan drömma om.

Medlem

Hade jag inte nyligen kört igenom både Diablo 3 och Grim Dawn (sistnämnda grymt bra spel, no phun intended, rekommenderas starkt!) så hade jag installerat detta igen, men just nu är jag ganska mätt på sådana spel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det kanske är dags att jag provar Path of Exile. Jag har spenderat väldigt många timmar i Diablo 3, men det spelet börjar kännas uttjatat nu.

Medlem

Ack..tid för ny värk i handled och fingrar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tyvärr kommer PoE aldrig nå upp till Diablo's glory days, PoE ett misslyckat projekt i mina ögon!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Tyvärr kommer PoE aldrig nå upp till Diablo's glory days, PoE ett misslyckat projekt i mina ögon!

Hol up.

Det är ungefär som att säga att ESO eller LotRO är misslyckat bra för att det inte nått samma framgångar som WoW. De kan ju ha lyckats utan att ha blivit lika stora.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Tyvärr kommer PoE aldrig nå upp till Diablo's glory days, PoE ett misslyckat projekt i mina ögon!

Det är väl inte riktigt jämförbart heller. Jag spenderade lite (läs: alldeles) för många timmar på Diablo 2, förmodligen fler än jag spenderat i PoE, men rent subjektivt har jag nog haft roligare med PoE.
Mer att göra, 10 separata akter istället för att grinda olika svårighetsgrader, större end-game att utforska, djupare crafting m.m.

Självklart förstår jag att man tittar tillbaks på den tiden med ett visst romantiserande, det gör även jag.
Nej, jag kommer nog aldrig lägga lika mycket tid på ett ARPG igen som jag gjorde på D2. Nej, jag kommer inte orka grinda samma boss 500 gånger i rad och fortfarande ha livslusten kvar. Nej, jag kommer nog inte orka pressa upp en gubbe till maxlevel igen.
Och ska jag vara ärlig så vill jag inte heller.

Att man inte nödvändigtvis måste gilla PoE är jag helt med på, men misslyckat kan man rimligtvis inte säga att det är.


signatur

An answer by nature is a reply. A reply is not necessarily an answer.

Avstängd

Diablo-alternativ? Diablo är ett skämt i jämförelse.

Medlem

Det roliga börjar ju dock efter acterna. Kört ett antal säsonger och är verkligen trött på att köra upp nya gubbar varje gång.

Men så vill man ju åt det nya materialet så blir alltid season som gäller.

Medlem

Bästa spelet


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Jag är raka motsatsen av majoriteten, det roligaste med nya seasons är att börja från scratch, att levla och ramla genom acterna och lära känna nytt folk. Så fort jag kommer till endgame så känns allt plötsligt så tomt och repetitivt.

Medlem

Om det ändå kunde släppas till Nintendo Switch.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Haziza:

Tyvärr kommer PoE aldrig nå upp till Diablo's glory days, PoE ett misslyckat projekt i mina ögon!

Misslyckat projekt? Studion var minimal och hade inte ens gjort ett spel innan. Nu ses PoE av dom flesta ARPG fans som det bästa ARPG spelet ute.
Dom drar in galet mycket pengar och dom gör det utan att leva på en känd franchise eller studio.
Framförallt så har dom lyckats göra det utan att dumma ner projektet. Till skillnad från vad Blizzard gör med Diablo.

Visst Diablo 2 kommer alltid vara det viktigaste spelet för vad det gjorde för genren. Men idag 2019 så är det rätt föråldrat och PoE är en förbättring på nästan alla aspekter.

1
Skriv svar