Är Atom ett sovjetiskt Fallout 2? Onsdags-streamen testar!

Robot
Är Atom ett sovjetiskt Fallout 2? Onsdags-streamen testar!

Rollspelande från öst står på menyn, när Jocke försöker överleva efter apokalypsen.

#atom-rpg, #onsdags-stream, #rollspel


Medlem

Ska bli riktigt kul att se Jocke spela RPG igen. Pathfinder är fortfarande bland de bästa onsdags-streamarna. Sitter här och väntar med kanelbullarna redo och kaffebryggaren laddad!

Frilansare
Skrivet av Bennii:

Ska bli riktigt kul att se Jocke spela RPG igen. Pathfinder är fortfarande bland de bästa onsdags-streamarna. Sitter här och väntar med kanelbullarna redo och kaffebryggaren laddad!

Bullar! Fy frisören vad gott det hade varit.

CTI
Medlem

Kul ska bli intressant att se detta spel.

Tur att man har många skärmar så man kan jobba samtidigt, hur det går med det sedan är en annan fråga


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Tack för streamen. Jag blev kanske inte jättesugen på att testa. Såg ut som ett mysigt spel, men lite för oslipat. Quests och dialoger är viktigt i RPG och både manus och dialoger kändes sådär.

Fragtjuv

Följer med stort intresse från en uteservering i Gbg.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Frilansare
Skrivet av joelthor100:

Följer med stort intresse från en uteservering i Gbg.

Uteservering redan? Impad!

Frilansare
Skrivet av Bennii:

Tack för streamen. Jag blev kanske inte jättesugen på att testa. Såg ut som ett mysigt spel, men lite för oslipat. Quests och dialoger är viktigt i RPG och både manus och dialoger kändes sådär.

Agreed.

Medlem

Det rpg som överraskade mig mest positivt förra året, klart mycket bättre än det trötta och överskattade Pillars 2 exempelvis. Ett Sovjetisk fallout som gett mig dryga 70 timmars ren spelglädje med helt fantastiska "moraliska" valmöjligheter. Klart bättre nu när utvecklarna fått ett par månader att putsa spelet och lägga till mängder av förbättringar dessutom.

Nackdelen är att det syns att budgeten saknats till att fylla ut vissa områden som crafting, menyval, fler kompanjoner, grafik, tal och lite annat smått och gott, men för det billiga priser det säljs för så borde det vara ett givet köp om man rpg's i allmänhet och Fallout 1-2 i synnerhet. Vilket jag inte var några större fan av när de kom i ärligheten namn, men ATOM rpg gillar jag skarpt av någon anledning. Kanske för att det trots allt är ryskt och inte allt är lika tillrättalagt som spelen i väst är.

Bland annat kan man spela in en porrfilm med cirkusfreaks, med eller utan din karaktärs deltagande. Tja om man helt enkelt inte väljer att mörda alla stackars muterade clowner vilket man också ges möjligheten till i en annan quest.

tfp
Medlem

Jag skrev en recension på steam om det spelet. Den är lite negativ och innehåller några mildare spoilers.

https://steamcommunity.com/id/Insy/recommended/552620/

Medlem

Har haft spelet på min radar sen det släpptes och det ser onekligen ganska mysigt ut, har dock hållt mig undan p.g.a. att det verkar vara ganska opolerat och obalanserat. Utvecklarna verkar väldigt engagerade i spelet och har annonserat att en hel del uppdateringar är på väg så känns som att det kan bli ett köp lite senare i år.

1
Skriv svar