Quiz - Vad kan du om Bioware?

Robot
Quiz - Vad kan du om Bioware?

Imorgon släpps Anthem ordentligt och därför är det hög tid att se vad du kan om kanadickerna och deras rollspel.

#bioware, #quiz


Medlem

Vilken grundegenskap hos din karaktär i Baldur's Gate avgör vilken armor class (AC) du kan bära?

- Felformulerad fråga som skär i mitt hjärta som rollspels-nörd. Rätt fråga borde vara vilken av grundegenskaperna som kan påverka din AC i vissa fall.

Också:
8/10 Korrekta svar!
Nu gjorde du Mordin glad!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

2/10 Korrekta svar!
Sorry, du måste ha slagit lågt på tärningarna när du skapade din livskaraktär.

Jag är alltså inte Bio-a-ware.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gen
Medlem

1/10 Korrekta svar!
Sorry, du måste ha slagit lågt på tärningarna när du skapade din karaktär.

@conthox Jag är Bio-unaware. Gissningsleken gick inte bra idag och jag kunde verkligen inte en enda fråga

Medlem

5/10

Jag är "know some but not completely Bio-aware"?

Medlem

8/10 yay!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

9/10. Suck, jag skulle ha spelat om Jade Empire när jag funderade på att göra det för något år sedan. Mitt suddiga minne av det spelet straffade sig nu.

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Du vet skillnaden mellan T20 och T6, Mass Effect och Dragon Age.

Hahahaha, trodde detta var en självklar fullpottare innan start då jag spelat samtliga Biowares spel sedan BG 1, men inte tusan kommer jag ihåg namn på bossar i "bortglömda" spel som Jade Empire som grädde på moset svara jag fel på en av ME frågorna och 2 BG frågor dessutom...

Medlem

6/10 Korrekta svar!
Du vet skillnaden mellan T20 och T6, Mass Effect och Dragon Age.

Vad är T20 och T6?
Jag tror att det enda BioWare spelen jag har kört är Knights of the Old Republic och The Old Republic.
Ska nog ta mig en titt på Jade Empire snart!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

10/10, Blame Canada!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem
MEG
Medlem

2/10 Korrekta svar!
Sorry, du måste ha slagit lågt på tärningarna när du skapade din karaktär.

%¤#"! måste ha fått en hjärnblödning


signatur

Death is only the beginning

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Du vet skillnaden mellan T20 och T6, Mass Effect och Dragon Age.

@UncleJack: en T20 är en 20-sidig tärning och en T6 är en 6-sidig tärning. Förutom dem, vanliga är T4, T8, T10 och T12 T100 slås med två T10.

#Rollspelsnördrepresent


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

5/10 Korrekta svar!
Du vet skillnaden mellan T20 och T6, Mass Effect och Dragon Age.

@UncleJack: en T20 är en 20-sidig tärning och en T6 är en 6-sidig tärning. Förutom dem, vanliga är T4, T8, T10 och T12 T100 slås med två T10.

#Rollspelsnördrepresent

Jag har en T100 Tärning! Den kostade 89 Riksdaler på Sci-fi bokhandeln i Stockholm.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

8/10, uzelt minne på 1:an (jag som spelar det precis också, får skylla på att jag var på whiskykryssning i helgen som var...) och sonic var ju inte direkt min grej heller.

Medlem

4/10 Korrekta svar!
Du vet skillnaden mellan T20 och T6, Mass Effect och Dragon Age

Med tanke på att jag gissade hela vägen är jag ganska nöjd.

Medlem

6/10
Vilken besvikelse.

Medlem

Klassikern 4/10. Kunde ett enda svar och resten gissningar.

Medlem

9/10. Mordin blev glad.

Darth Fazer hade varit gott att slåss mot.

Medlem

8/10. Mordin hade blivit glad om inte..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

9/10. Mordin blev glad.

Darth Fazer hade varit gott att slåss mot.

Darth Fazr! Darth Basstt!


signatur
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Jag har en T100 Tärning! Den kostade 89 Riksdaler på Sci-fi bokhandeln i Stockholm.

Lyxlirare där. Vi vanliga plebs får använda två T10.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag trodde jag var ett fan av BioWare. Men fick bara 2/10

Medlem

Okej, jag suger! 1/10 och jag skäms inte! haha

Gnällkuk

3/10, haha


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Nu gjorde du Mordin glad!

You know it!

Medlem

Råkade trycka fel på 1 fråga så borde haft 5.

4/10 Korrekta svar!
Du vet skillnaden mellan T20 och T6, Mass Effect och Dragon Age.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar