Moderator | Testpilot
Apex Legends

Någonstans så tyckte jag (och säkert många andra) att Battle Royale hade gjort sitt. Efter PlayerUnknown’s Battlegrounds och Fortnite så kändes det som att genren nått sin topp och att populariteten skulle dala inte långt därefter. Många fler titlar har kommit och gått, men en av dem slog ned och skakade om i arenan rejält. Apex Legends kom ordagrant från ingenstans (Annat än läckorna förstås…) och här har Respawn på något magiskt sätt lyckats göra Battle Royale kul och intressant igen, så roligt till och med att jag glömmer bort att jag faktiskt har arbete dagen efter.

Apex Legends ändrar inte Battle Royale-konceptet men är den där slipade ädelstenen många av oss har väntat på under en lång tid. Pangbra och snabbt gun-play med karaktärer som är enkla att spela men svåra att bemästra (Klassiskt och bra koncept) tillsammans med ett ping system som gör det lätt att kommunicera med varandra utan en mic, men som även hjälper otroligt mycket för ett gäng på tre som sitter på Discord. Spelet har egentligen allt som jag önskat efter att ha testat det mesta som finns ute på marknaden, och även om Black Ops 4 var nära att bli en favorit så slår Apex Legends det med hästlängder.

Mycket av nyheterna som Apex Legends bidrar med är inte saker man först tänker skulle göra sådan stor skillnad. Ping systemet exempelvis känns som en simpel grej som vem som helst skulle ha kunnat komma på tidigare. Den fungerar likt vad League of Legends la till för flera år sedan med diverse pings för olika saker som att “Fiender här”, “Vi går hitåt” eller “Jag är på väg”, men Apex Legends gör mycket mer än så. Här kan du även pinga vapen och annan utrustning så dina vänner kan se dem och “paxa” dessa. Omgivningen går också att pinga så att man på ett snabbt och effektivt sätt kan förmedla information till sina kamrater. Att använda funktionen fungerar förvånansvärt bra och är väldigt enkelt att komma in i. Det kan kännas som att det är många olika val i början men man vänjer sig snabbt.

Hur du än tycker om att spela så kommer du hitta ett vapen som passar dig.

Då det är Respawn som står för utvecklingen så kan man inte annat än förvänta sig stordåd när det kommer till skjutandet. Med Call of Duty och Titanfall i ryggen så får vi här samma snabba och “arkadiga” känsla som tidigare serier är kända för. Räknar man in hur man korsar kartan med sin “legend” så får vi ett väldigt rappt och explosivt spel där snabba reflexer är belönande. De flesta av alla vapen är också riktigt bra och härliga att panga med samt att de har sina styrkor och svagheter. Givetvis finns det vissa som sticker ut mer än andra men det är en bra och balanserad arsenal där varje vapen “funkar” så att man utan problem kan hitta sitt favoritvapen, och spela med den utan att känna att man använder en sämre bössa.

Spelets "legends" som man väljer innan varje match är lätta att spela och förstå.

Några andra nyheter är att man nu väljer hjältar eller "legends" inför varje match likt Overwatch där karaktärerna har egna förmågor som gör att de spelas på olika sätt. Respawn var i mitt tycke väldigt smarta här genom att ge karaktärerna enkla förmågor som inte kräver en guide för att förstå. Man har en passiv förmåga, en aktiv och en “Super/Ultimate” som är unika för varje legend. Då det inte är så mycket att hålla reda på just där samt att allihopa rent stat-mässigt (Health points, hur snabbt de springer osv) är likadana så kan man utan större problem hoppa fram och tillbaka mellan flera av dem och bara spela, men där finns också ett djup i hur man bäst använder deras förmågor för att vinna en match.
En annan bra förändring som gör livet lättare för gruppen att man får en “jumpmaster”, en person som styr hela gruppen när man lämnar skeppet. I andra titlar så hoppar varje spelare en för en men här så hoppar man i grupp för att lättare kunna landa på samma ställe samt hålla ihop. Man kan också lämna gruppen och vara en ensamvarg men jag rekommenderar att man landar nära varandra utifall en strid bryter ut.
En sista sak som är helt underbart är att man kan återuppliva sina lagkamrater som blivit dödade. Att hjälpa en kompis upp på fötter igen kan man fortfarande göra, men om deras flamma har slocknat så kan man tända på igen genom att ta sig till en maskin som kallar tillbaka dem till stridsfältet. På så sätt så är man inte helt ute ur matchen även om man dör, och för att balansera detta så blir man helt utan sin loot man samlat på sig. Även om det är trist att vara utan sina saker så är det ändå kul få en chans till, och det ger ännu mer djup i hur man väljer att spela.

Just nu behöver man inte köpa något för att ha kul i spelet, frågan är bara hur det blir i längden.

Då spelet är free-to-play är folk helt klart fundersamma över hur spelet ska dra in pengar. Likt många andra spel av den här typen så är det skins och loot lådor som gäller. En snabb jämförelse skulle vara Overwatch där man får lådor lite då och då samt valuta så du kan köpa hjältar, och crafting materials så man i längden kan crafta ett valfritt föremål. Jag tycker att alltihopa är aningen segt men känner i samma veva inte något behov att lägga pengar på något. Det enda som kan vara ett problem här i längden är att man inte har tillgång till alla karaktärer utan att man antingen måste köpa dessa eller lägga ned tonvis med timmar i spelet för att låsa upp dem. För tillfället är detta inget problem då de två låsta karaktärerna inte är brutna på något sätt men är ändå orolig hur det kommer fungera i längden om de släpps fler av dessa. Kanske någon form av “Legends pack” hade kunnat lösa problemet om man slänger t ex en eller två hundralappar för att låsa upp allihopa.

Spelet har stora problem med att det kraschar och annat vilket är jobbigt.

Apex Legends är verkligen helt fantastiskt när det väl fungerar men vid släpp har det haft stora problem med krascher samt låg FPS. Dessa problem kommer säkerligen försvinna med tiden men just nu är de så störande att det för många förstör upplevelsen. Jag har haft turen att slippa det mesta men folk jag spelar med har haft stora problem där spelet stängs ned väldigt ofta. Sitter man då i en match när det bara är den personens lag och ett annat kvar så är det extremt tråkigt att bli utslängd. Communityn har listat ett antal sätt man potentiellt ska kunna lösa dessa problem på men även dessa funkar inte för vissa personer och det gör alltihopa förbaskat tråkigt.

I det stora hela dock så har jag riktigt kul med spelet, nästan för roligt då jag de senaste dagarna knappt gör något annat än att spela det, men det är också så jäkla härligt att det kommer ett spel som ordagrant tar spelvärlden med storm. Är du likt mig som egentligen tyckte PUBG’s pangande och sega spelstil var tråkig samt inte pallade att lära sig bygga snabbt i Fortnite så är det här spelet säkert något för dig. Ändringarna är i grunden ganska små men i det stora hela blir Battle Royale så otroligt mycket roligare med allt jag nämnt ovan. Spelet är gratis så det kostar inget att pröva, så in på Steam, tanka ned Apex Constru… In på Origin och ladda ner Apex Legends idag med två polare där ni hittar en kombination av karaktärer samt vapen ni gillar och bli en CHAMPION!

Fotnot: Ni som behöver folk att spela med kan hälsa på i FZ, Sweclockers och 99.se's discord , SAMT att ni kan diskutera spelet här på sajten i den officiella speltråden.

Apex Legends
4
Mycket bra
+
Snabbt gameplay
+
Simpla men ändå djupa karaktärer
+
Ändringar i grundkonceptet som gör hela genren intressant igen
-
Mängder med problem gällande krascher och optimering
Det här betyder betygen på FZ

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra recension!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Har aldrig kraschat för mig tror jag. Kanske har haft tur.

Geeks Gaming

Skulle vilja lägga till dålig "nätkod."
Annars bra recension.

Medlem

Tillhör också dem som aldrig fått en krasch, inte ens en dc på säkert tio-femton kvällar ihop med spelet. Mitt första BR och jag måste säga att jag inte haft så roligt i en mp-shooter sedan Halo 3. Jag är mer av en sp-spelare annars. Helt hooked på Apex. Spelar på pc om Halo-referensen fick er att tro något annat. Antar att konsolversionen är stabilare, även om jag inte stött på några problem som sagt.

Avstängd

Level 64 just nu. c:a 1500 kills. PC, naturligtvis.
Aldrig kraschat, aldrig laggat. Enda problemet jag haft är att jag trillat genom dropshippet när jag blev revivad ombord på det.

Medlem
Medlem

Hung kraschen beror väldigt ofta på korrupta drivrutinsfiler, avinstallera allt som har med grafikkortet och installera nytt. Om de nya drivrutinerna inte heller fungerar så kan man ladda hem äldre drivrutiner.

Medlem

Väl recenserat och håller med i stort! Fantastiskt spel! Mina enda gripes är serverstrul (20hz-servrar 2019? Hallå?!) samt att de praktiskt taget trollade bort sig själva och släppte det kort innan Anthem. Någon annan som begriper varför?

Medlem

@Gurkon: Nää, jag har varit hypad för Anthem sen första trailern från E3. Men när Apex släpptes så tappade jag allt sug för Anthem. Jätte konstigt att de släppte precis innan.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag var superskeptisk till detta och var helt säker på att jag inte skulle ha något intresse av spelet när det först visades upp. Jag var inte negativt inställd, bara intygad av att det inte var något för mig.

En vän ville spela det så gick med på det efter lite tjat och nu är jag nog den som spelat det som mest av mina vänner... Verkligen älskar spelet trots att det crashar och har sig. Vore det inte för Apex hade jag nog övervägt att skaffa Anthem.

Moderator | Testpilot
Skrivet av CliQue-SinneD:

Bra recension!

Tack!

Skrivet av Maysay:

Har aldrig kraschat för mig tror jag. Kanske har haft tur.

Inte jag heller som sagt. Hade lite FPS problem när spelet precis släpptes men en nya drivare 1-2 dagar efter löste det problemet.

Skrivet av Jinxswe:

Skulle vilja lägga till dålig "nätkod."
Annars bra recension.

Jo den kan jag hålla med om såhär i efterhand skulle behöva fixas.

Tack!

Skrivet av Vamp:

Tillhör också dem som aldrig fått en krasch, inte ens en dc på säkert tio-femton kvällar ihop med spelet. Mitt första BR och jag måste säga att jag inte haft så roligt i en mp-shooter sedan Halo 3. Jag är mer av en sp-spelare annars. Helt hooked på Apex. Spelar på pc om Halo-referensen fick er att tro något annat. Antar att konsolversionen är stabilare, även om jag inte stött på några problem som sagt.

Kul att det är ditt första BR och att du gillar det!

Skrivet av Gurkon:

Väl recenserat och håller med i stort! Fantastiskt spel! Mina enda gripes är serverstrul (20hz-servrar 2019? Hallå?!) samt att de praktiskt taget trollade bort sig själva och släppte det kort innan Anthem. Någon annan som begriper varför?

Tack så mycket!

Menar du att Apex skulle tappa spelare på grund av Anthem?

Skrivet av Luciphear:

Jag var superskeptisk till detta och var helt säker på att jag inte skulle ha något intresse av spelet när det först visades upp. Jag var inte negativt inställd, bara intygad av att det inte var något för mig.

En vän ville spela det så gick med på det efter lite tjat och nu är jag nog den som spelat det som mest av mina vänner... Verkligen älskar spelet trots att det crashar och har sig. Vore det inte för Apex hade jag nog övervägt att skaffa Anthem.

Jag var inte skeptisk men när jag spelade det första gången tyckte jag inte om det. Efter ett par gånger dock och när jag såg att en vän till mig spelade så lirade vi tillsammans och boom då var jag fast.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tack så mycket!

Menar du att Apex skulle tappa spelare på grund av Anthem?

Nä, tvärt om egentligen

Medlem

Har redan 110 timmar.. Jag går upp 04:30, jag är hemma 15:45, jag är i säng senast runt 20:00. Jag har en flickvän på det också, det är två veckor sedan release. Jag är totalt okontrollerat besatt av detta. Nämnde jag att jag lagt ca 2000kr också på packs för att få heirloom till min main wraith? 72 wins i dagsläget, jag är besatt, hej.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gurkon:

Nä, tvärt om egentligen

Jaha.. Ja kanske. Med tanke på att ena är gratis och den andra inte så tror jag inte de riktigt konkurrerar med varandra. Anthem-betygen ser inte så ljusa ut heller så kan vara så att folk skippar det men vi får se

Skrivet av Prixm:

Har redan 110 timmar.. Jag går upp 04:30, jag är hemma 15:45, jag är i säng senast runt 20:00. Jag har en flickvän på det också, det är två veckor sedan release. Jag är totalt okontrollerat besatt av detta. Nämnde jag att jag lagt ca 2000kr också på packs för att få heirloom till min main wraith? 72 wins i dagsläget, jag är besatt, hej.

I feel you! Jag har inte lika många timmar som du men jag går verkligen runt och tänker på spelet hela tiden, då mest hur jag skulle kunnat göra saker bättre i vissa situationer. Det var otroligt länge sedan jag haft så kul med ett onlinespel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Äntligen ett multiplayer spel jag jag ser fram emot att spela varje dag !
Var länge sen man kände så!
Är bara lvl 18. Men redan fått två vinster
Tog mig mycket mer tid i pubg för lyckas få en vinst haha.
Även kul att spela med randoms, pga det finns ping systemet . Så man inte behöver prata ifall man är blyg. Fast det underlättar.. om man inte får ett pucko som kallar alla för N ordet.. men inte alls samma hets som o tex pubg, Overwatch. OW.. skönt att slippa den skiten äntligen.

Kommer verkligen bli svårt att spela de andra spelen man har skaffat sig .. Anthem Division 2 Metro...

Medlem

Helt underbart spel, särskilt när man får ett par squadmates som försöker spela med teamet.

Jag har faktiskt inte haft några problem alls förutom att det har varit problem att ansluta till EA i lobbyn ibland. Inga crasher eller liknande. Origin ska vi däremot inte tala om, sicken skit.

Inaktiv

Testade häromkvällen men fastnade inte. Förstår att folk gillar det och ser det attraktiva med spelet. Men nä.

Känner dock personligen inte att det är ett "äkta" BR-spel med tanke på revive/respawn-möjligheterna. Jag tycker att i ett BR så är man ute om man dör.

Sen att man tvingas spela med random folk om man är 1 eller 2 spelare är jag inte helt förtjust i heller även om ping-systemet är riktigt bra.

Hursomhelst skönt med nya bra spel till folket och tack för en bra recension!

Dödgrävaren

Pingsystem är superbt, men gunplayen är inte för mig. Spelet är för twitchigt samtidigt som time to kill är för lång, polerat spel, men inte för mig. Föredrar personligen PUBG, det funkar betydligt bättre för någon med gubbreflexer.

Edit:
Dock så betedde sig spelet väldigt konstigt några av de gånger jag körde det, en gång så kändes det som att spelet gick på typ halvfart för att någon på servern inte hängde med.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Känner dock personligen inte att det är ett "äkta" BR-spel med tanke på revive/respawn-möjligheterna. Jag tycker att i ett BR så är man ute om man dör.

Intressant, för mig är det precis tvärtom. Inte fastnat för BR tidigare just pga att om man dör så är man ute.
För mig är detta en perfekt kompromiss, jag får den här spänningen av att varje strid kan betyda slutet, men även om man dör så finns det en strimma av hopp kvar ändå, skitkul!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Efter ca 90 timmar i spelet så börjar jag känna mig lite trött på dess nuvarande skick. Kommer spelet rasa i popularitet nu efter smekmånaden eller kan de fortsätta växa kraftigt?
Spelet lider av extremt dålig nätkod, endast ett spelläge, trist karaktärsdesign och skins, brist på saker att göra när man redan håvat in massor av vinster.

Epic har en väldigt hög utvecklingstakt på Fortnite, Respawn kommer få lägga i överväxeln för att ha en chans att ligga i jämna steg med dem. Frågan är om Respawn klarar detta.
Har inte spelat Fortnite sedan Apex släpptes men just nu börjar Fortnite locka igen då det inte finns så mycket kvar att göra i Apex.

Nätkodsproblemen i fråga:

Medlem

Är det enda sättet att få tag på crafting material i lootlådorna?

Vill låsa upp vissa saker men saknar tillräckligt, inte hittat någon annanstans man får tag i det. verkar inte gå att låsa upp med de där coinsen man köper för pengar.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Inte mycket för fps spel alls, körde black ops 1 på xboxen och kört BF serien på boxen, Apex är första spel jag spelar på PC sen typ doom / quake tiden. Aldrig varit speciellt hyped på battleroyal spel heller.

Svårt och sätta fingret på det så där, men Apex hooka mej så in i helvetes kul på ren svenska och enkelt, går fort o hitta spel (säkert för många spelar) men ändå enkelheten,snabbheten samt även om man dör behöver inte spelet vara slut. många igentligen simpla saker gör spelet riktigt bra. Jag hoppas bara innerligt respawn får fortsätta med detta så inte EA lägger sin feta näsa i blöt och ska ställa om för nu gubbar ska det tjänas pengar.

Medlem

En bra recension +

---

Skrivet av CliQue-SinneD:

Är det enda sättet att få tag på crafting material i lootlådorna?

Vill låsa upp vissa saker men saknar tillräckligt, inte hittat någon annanstans man får tag i det. verkar inte gå att låsa upp med de där coinsen man köper för pengar.

Kände själv att jag ville shoppa något då jag gillar spelet så pass, och redan spenderat rätt mycket tid i det.
Det som tar emot är den som jag tycker rätt uträknande ekonomin, inte att det finns transaktioner som så och de är inte störande men väl hur upplägget ser ut.

Nyckeln till det mesta är "loot trianglarna" och just "crafting metals", du kan i princip köpa för 100:- och inte få en enda "crafting metal" som är valutan som gäller om du själv vill välja något och inte använda vad nu slumpen ger dig.

Skin's är högt prissatta, och kostade 1100 först och i nuvarande omgång 1800!, dvs ganska mycket stålar för ett skin, och om du ska kunna använda din "röda" intjänade valuta till dags dato så är det att låsa upp legends som är helt ok men om du ska använda de till de få skin som man kan köpa som förövrigt är asfula (min smak) måste du först shoppa ett vapen skin för 1800! coin's.

Prissättningen i sig först om 1100 tvingade hugade spekulanter att köpa 2000 coin's och få 900 "över" då de endast säljs i paket om 1000 och uppåt.

Så endast slumpen kan ge dig den valutan (crafting metals) som låter dig själv välja vad du vill ha, och som sagt otur och man får inte en enda "crafting metal" för en hundring.

Nivå 1-100 ger 45 st gratis trianglar utspritt över intervallet, och att man ganska enkelt fick ihop 24.000 av den "röda" valutan för legender tycker jag är helt ok, men jag skulle vilja se att de sålde paket med "crafting metals" också, då skulle det i alla fall för mig kännas ok så jag kunde handla vad jag känner för.

Så även fast jag nu faktiskt vill slänga in ett par hundringar så har jag inte ännu förmått mig då som sagt i mitt tycke "crafting metals" systemet känns lite väl "sniket" och uträknande.

Tips är att inte köpa det dyraste för "craftin metals", finns mycket smått och gott som inte alls kostar så mycket.
Jag hade själv tur har jag nu insett efteråt att jag fick rätt mycket "crafting metals" i starten jämfört med de jag spelar med, men nu känns det som turen helt lämnat på den fronten, samt att de tar så mycket längre tid nu med högre rank att få en "loot triangel"

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

@cb99: håller helt med. Jag hade hellre sett att man kunde köpa crafting metals direkt, OCH/ELLER att alla skins, finishes och vad det nu kan vara går att köpa för pengar. En femma här, en tia där osv så man kan slänga ut en femtiolapp eller två och få det man vill ha till just den karaktären.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

roligaste battle royal spel jag spelat , stör mig dock på oväntade krascher osv

Moderator | Testpilot
Skrivet av AxxT:

Äntligen ett multiplayer spel jag jag ser fram emot att spela varje dag !
Var länge sen man kände så!
Är bara lvl 18. Men redan fått två vinster
Tog mig mycket mer tid i pubg för lyckas få en vinst haha.
Även kul att spela med randoms, pga det finns ping systemet . Så man inte behöver prata ifall man är blyg. Fast det underlättar.. om man inte får ett pucko som kallar alla för N ordet.. men inte alls samma hets som o tex pubg, Overwatch. OW.. skönt att slippa den skiten äntligen.

Kommer verkligen bli svårt att spela de andra spelen man har skaffat sig .. Anthem Division 2 Metro...

Precis där jag är också. Jag är en League of Legends-spelare i grunden men jag har verkligen fastnat för Apex. Går runt och tänker på det nästan hela tiden vilket är något som inte hänt mig på väldigt länge.

Snyggt med vinst också

Skrivet av Ahris:

Helt underbart spel, särskilt när man får ett par squadmates som försöker spela med teamet.

Jag har faktiskt inte haft några problem alls förutom att det har varit problem att ansluta till EA i lobbyn ibland. Inga crasher eller liknande. Origin ska vi däremot inte tala om, sicken skit.

Verkligen. Pingandet i all ära, men att lira med några man känner på Discord är givetvis den bästa upplevelsen.

Skrivet av anon_326725:

Testade häromkvällen men fastnade inte. Förstår att folk gillar det och ser det attraktiva med spelet. Men nä.

Känner dock personligen inte att det är ett "äkta" BR-spel med tanke på revive/respawn-möjligheterna. Jag tycker att i ett BR så är man ute om man dör.

Sen att man tvingas spela med random folk om man är 1 eller 2 spelare är jag inte helt förtjust i heller även om ping-systemet är riktigt bra.

Hursomhelst skönt med nya bra spel till folket och tack för en bra recension!

Vi är alla olika och det är okej! Personligen tycker jag att återupplivandet gör spelet mycket roligare så man slipper börja om från början om man har oturen med en dålig landning. Det gör också att stationerna, där man återupplivar sina kamrater, blir något av en hotspot i vissa situationer då dessa kan campas för att döda folk som vill få tillbaka sina teammates.

Skrivet av JackG100:

Pingsystem är superbt, men gunplayen är inte för mig. Spelet är för twitchigt samtidigt som time to kill är för lång, polerat spel, men inte för mig. Föredrar personligen PUBG, det funkar betydligt bättre för någon med gubbreflexer.

Edit:
Dock så betedde sig spelet väldigt konstigt några av de gånger jag körde det, en gång så kändes det som att spelet gick på typ halvfart för att någon på servern inte hängde med.

PUBG och Apex Legends är lite som du är inne på helt olika spel. PUBG är lite "lugnare" och kräver mer att man är duktig på att positionera sig än att man har snabb reaktionstid. Bra att det finns olika spel för olika personer!

Skrivet av Atorak:

Inte mycket för fps spel alls, körde black ops 1 på xboxen och kört BF serien på boxen, Apex är första spel jag spelar på PC sen typ doom / quake tiden. Aldrig varit speciellt hyped på battleroyal spel heller.

Svårt och sätta fingret på det så där, men Apex hooka mej så in i helvetes kul på ren svenska och enkelt, går fort o hitta spel (säkert för många spelar) men ändå enkelheten,snabbheten samt även om man dör behöver inte spelet vara slut. många igentligen simpla saker gör spelet riktigt bra. Jag hoppas bara innerligt respawn får fortsätta med detta så inte EA lägger sin feta näsa i blöt och ska ställa om för nu gubbar ska det tjänas pengar.

Eller hur! Spelet fick mig på kroken också och precis som du är inne på (och jag i texten) så är det många små ändringar som gör stora och i samma veva bra skillnader i hela konceptet. Good shit!

Skrivet av cb99:

En bra recension +

Tack!

Skrivet av GuldlocK:

roligaste battle royal spel jag spelat , stör mig dock på oväntade krascher osv

Samma här annat än krascherna. Dem har jag lyckats undvika.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Okej! Jag tar tillbaka allt jag sagt om Apex hittills. Jag och två vänner bestämde oss för att ge Apex Legends en riktig chans.

Till historien hör att vi tillhör ett gäng som ligger i PUBGs överkant och absoluta top vad gäller stats. Många av oss är även rank 1 i world of warcraft arena.

Så vi har helt enkelt en hel del erfarenhet vad gäller kompetativ pvp.

Apex legends är bra! Riktigt bra!

Det krävs dock några timmar för att komma in i de olika "classerna" och deras unika abilities.
Sen måste man vänja sig vid vilka vapen man fungerar bäst med.

Dock.. långt innan vi kom in i allt detta kände vi att potentialen var väldigt hög.

Jag (och mina vänner) gillar spelet och vi hoppas att det utvecklas i samma stuk soim det är.

Håller tummarna!

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Okej! Jag tar tillbaka allt jag sagt om Apex hittills. Jag och två vänner bestämde oss för att ge Apex Legends en riktig chans.

Till historien hör att vi tillhör ett gäng som ligger i PUBGs överkant och absoluta top vad gäller stats. Många av oss är även rank 1 i world of warcraft arena.

Så vi har helt enkelt en hel del erfarenhet vad gäller kompetativ pvp.

Apex legends är bra! Riktigt bra!

Det krävs dock några timmar för att komma in i de olika "classerna" och deras unika abilities.
Sen måste man vänja sig vid vilka vapen man fungerar bäst med.

Dock.. långt innan vi kom in i allt detta kände vi att potentialen var väldigt hög.

Jag (och mina vänner) gillar spelet och vi hoppas att det utvecklas i samma stuk soim det är.

Håller tummarna!

Kul!

Jo det tar ett tag att komma in i alltihopa, men samtidigt går det ganska fort. Då förmågorna på varje hjälte är så enkla så behöver man oftast inte mer än 2 matcher innan man förstår hur de fungerar. Därefter finns ett djup om hur man spelar den hjälten på bästa sätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar