EA-betald youtuber påstår att EA pressade honom att ta ner negativ Anthem-recension

Medlem
Skrivet av loerk:

Märks att du inte kollar på Gggmanlives.
Toppen recenscent som fokuserar mycket på old school shooters.
Kanske dags att acceptera att Anthem är ett extremt mediokert spel?

Den enda "recensenten" jag följer på Youtube, tyckte det var konstigt att han tog bort sin video, men det här förklarar mycket.
Hade inga förväntingar på Anthem själv eftersom det inte är min typ av spel ändå, dvs online och multiplayer plus att BioWare inte levererar sedan mången år.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Alltså allt gällande detta spel är ju bara en rejäl soppa just nu. Jag har dock ingen förväntning att det kommer bli bättre närmsta tiden. 90% av alla recensioner pekar på samma brister och fel. Spelet verkar inte vara färdigt, ej buggtestat ordentligt, ytligt på så många plan, överhype-at så in i helvete och alldeles för dyrt (plus nio hundra andra grejor som verkar suga). Hela konceptet + utförandet + launchen känns som ett enda stort försök att mjölka pengar ur folk som länge diggat BioWare och deras tidigare titlar. Nae, när det gäller Anthem kommer dom aldrig få mina pengar, never ever..

Medlem

Patetiska Yuotubers!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Vill nog uppdatera med vad Chris Mancil (Director Core Community @EA & Game Changers program. ) har att säga om vad som har hänt.

https://twitter.com/ChrisMancil/status/1099060763778600960

Medlem

"And for Electronic Arts this is like ripping a band aid off a fresh wound. After Apex Legends came out and showed that good things were possible this thing drops like a god damn fart bomb and rips it all appart." - Hela reviewn sammanfattad. Fy fan vad bra sagt. Exakt så det känns.

Avstängd

Kära FZ-chattare. Bara för att vara tydlig. Ni förstår väl att 1/3 av inläggen på den här sajten kommer från branschfolk?

eld
Medlem
Skrivet av vilma:

Kära FZ-chattare. Bara för att vara tydlig. Ni förstår väl att 1/3 av inläggen på den här sajten kommer från branschfolk?

utveckla gärna

Medlem
Skrivet av loerk:

Märks att du inte kollar på Gggmanlives.
Toppen recenscent som fokuserar mycket på old school shooters.
Kanske dags att acceptera att Anthem är ett extremt mediokert spel?

Jag tycker anthem är bland de roligare spelen på länge, men det gnälls nog möe bara för att det är ea

Medlem
Skrivet av loerk:

Märks att du inte kollar på Gggmanlives.
Toppen recenscent som fokuserar mycket på old school shooters.
Kanske dags att acceptera att Anthem är ett extremt mediokert spel?

Troligen helt fel person att recensera det spelet dock? Har inte sett mycket av honom, men det kommer upp som förslag hela tiden på YT om gamla spel, han spelar väl bara klassiska pcspel typ så?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@DarkSvenn1002:
Bara för att det är ett Electronic Arts spel?
Det har ju verkligen påverkat Apex Legends.

Jämför man med Destiny. Jag minns hur de påstod att "if you succed you will become legend" om Destiny, vilket bara var bullshit men skillnaden där är att det spelet såg betydligt roligare ut 2013 än vad Anthem ser ut idag.
Destiny Gameplay Revealed - E3 2013 Sony Conference

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av trickeh2k:

Det är ju så här man ska vara som framgångsrik kreatör idag, negativ mot det mesta och gärna så mycket kontroversiellt material som möjligt. Hype train har blivit hate train.

Tacka vet jag Pain Train.

Medlem

Herregud, den videon satte fingret på alla känslor jag genomlevt under de korta sessioner jag haft med spelet hittills (beta och Origin premium access), samt mina värsta farhågor. Otroligt tråkigt att dem lyckas med, något som efter att sett första E3-presentationen borde varit omöjligt, att förvandla något så vackert och lovande till innehållslöst skräp.

Pengarna är oviktiga i sammanhanget, det som gör att jag inte kommer köpa spelet idag är att jag inte är intresserad av att ödsla värdefull speltid på något sådant här. Otroligt tråkigt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Troligen helt fel person att recensera det spelet dock? Har inte sett mycket av honom, men det kommer upp som förslag hela tiden på YT om gamla spel, han spelar väl bara klassiska pcspel typ så?

Inte alls. Hans fokus är första persons spel, primärt shooters, nya som gamla.

Problemet är inte recensenten. Det är spelet.

Medlem

@Fletchett: Ok, jag tvivlar inte på att spelet är "sämre", men ja, bara undrade vad hans fokus är.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@DarkSvenn1002:

Eller så kanske folk tycker det är ett spel som inte motsvarade deras förväntningar, eller helt enkelt inte gillar det? Se bara på alla hyllningar Apex har fått.

Medlem
Skrivet av vilma:

Kära FZ-chattare. Bara för att vara tydlig. Ni förstår väl att 1/3 av inläggen på den här sajten kommer från branschfolk?

Intressant. Källa på det?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vad var det för krav som han inte möte då?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Troligen helt fel person att recensera det spelet dock? Har inte sett mycket av honom, men det kommer upp som förslag hela tiden på YT om gamla spel, han spelar väl bara klassiska pcspel typ så?

För man kan inte ha en åsikt om Anthem om man huvudsakligen gillar spel med bra gameplay?
Han recenserar en bred skara spel.
Du kan ju titta på videon innan du yttrar dig.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Jag tycker anthem är bland de roligare spelen på länge, men det gnälls nog möe bara för att det är ea

Då lägger du inte ribban speciellt högt må jag säga.
Smaken är som baken.
Men Anthem var rent utsagt tråkigt för det mesta.

Medlem

@loerk: Ta det lugnt, jag sa ju att jag inte visste att han ens spelade nya spel sådär. Men jag förstår att han gör det nu och nej, jag kommer inte kolla på den där videon. Jag förstår att spelet inte är så hett alltså, jag behöver inte bli övertygad om det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar