FFXV Royal Edition, likadan skiva som vanilla?

Medlem
FFXV Royal Edition, likadan skiva som vanilla?

Hej! Köpte nyligen Final Fantasy XV Royal Edition till PS4 på gamestop, icke inplastad, och känner en viss noja över att jag kanske har fått fel skiva. På min skiva står det ingenstans Royal Edition. Jag vet att DLC:n ligger separat och att spelet i sig är likadant som att köpa vanilla-spelet men med en DLC voucher, men jag hade ändå väntat mig att det skulle stå något extra på själva blu-ray-skivan.

Har någon av er Royal Edition till PS4 och kan bekräfta om det står eller inte står det på själva skivan? Det är alltså trycket på den fysiska som jag syftar på. Kanske inte en big deal men det vore ändå intressant att ta reda på om jag har fått korrekt skiva medskickad.

Moderator | Testpilot

"According to the official site, SE will take the discs of the original version that they overproduced and couldn't ship all of them, put it in a new box with new cover & package, and name it "Royal Edition".

So the disc you will receive from this Royal Edition will be nothing but a mere vanilla version disc that has no new content.

You'll get a download code to download the Royal Edition content from PSN, and it's a one-time code that will be tied to your PSN account, so you can't sell this Royal Edition as a second hand, or sell it back to retailer."

https://gamefaqs.gamespot.com/boards/932981-final-fantasy-xv/...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

"According to the official site, SE will take the discs of the original version that they overproduced and couldn't ship all of them, put it in a new box with new cover & package, and name it "Royal Edition".

So the disc you will receive from this Royal Edition will be nothing but a mere vanilla version disc that has no new content.

You'll get a download code to download the Royal Edition content from PSN, and it's a one-time code that will be tied to your PSN account, so you can't sell this Royal Edition as a second hand, or sell it back to retailer."

https://gamefaqs.gamespot.com/boards/932981-final-fantasy-xv/...

Jag hittade också den infon men sökte även på Youtube efter unboxings och där har deras skivor text med Royal Edition. Det kanske är andra utgåvor men det reagerade jag på (https://m.youtube.com/watch?v=gKkWppkORRA)

Medlem

Är själva spelet bra ?
Funderat ett tag på ett köp till PC.

Moderator | Testpilot
Skrivet av schmuttah:

Är själva spelet bra ?
Funderat ett tag på ett köp till PC.

Riktigt kul


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Är själva spelet bra ?
Funderat ett tag på ett köp till PC.

Jag körde det vid release och sålde det. Köpte Royal Edition nu för att köra om det med New Game +. Så ja, jag tycker att det är bra

Skribent
Skrivet av schmuttah:

Är själva spelet bra ?
Funderat ett tag på ett köp till PC.

Absolut, helt klart värt att spela.

Medlem

Tackar allihopa, då blir det ett köp på nästa rea

Medlem

Nu försökte jag registrera Royal Edition via koden som jag fick och det visade sig att koden redan har blivit använd. Ringde GameStop och fick prata med olika ansvariga i olika butiker. Det visade sig att spelet redan var begagnat men att det såldes som nytt. Är det ens lagligt? Jag driver det här ärendet vidare.

Under tiden undrar jag om de separata DLC:n Royal Pack och Season Pass har samma innehåll. Vad jag kan se på PS Store så ser jag inte att Royal Pack innehåller de olika episoderna som inkluderas i Season Pass. Stämmer det? Alltså behöver jag köpa till Season Pass för att få hela upplevelsen, right?

Season Pass: https://store.playstation.com/en-se/product/EP0082-CUSA01615_...

Royal Pack: https://store.playstation.com/en-se/product/EP0082-CUSA01615_...

Medlem
Skrivet av KonradA:

Nu försökte jag registrera Royal Edition via koden som jag fick och det visade sig att koden redan har blivit använd. Ringde GameStop och fick prata med olika ansvariga i olika butiker. Det visade sig att spelet redan var begagnat men att det såldes som nytt. Är det ens lagligt? Jag driver det här ärendet vidare.

Under tiden undrar jag om de separata DLC:n Royal Pack och Season Pass har samma innehåll. Vad jag kan se på PS Store så ser jag inte att Royal Pack innehåller de olika episoderna som inkluderas i Season Pass. Stämmer det? Alltså behöver jag köpa till Season Pass för att få hela upplevelsen, right?

Season Pass: https://store.playstation.com/en-se/product/EP0082-CUSA01615_...

Royal Pack: https://store.playstation.com/en-se/product/EP0082-CUSA01615_...

Fyfan vad dåligt !
Gå till konsumentverket, de lär hjälpa dig.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Fyfan vad dåligt !
Gå till konsumentverket, de lär hjälpa dig.

Det var inte tomma hot från min sida att jag tänkte driva ärendet vidare om de inte löser det på ett snyggt sätt. Även om det inte är en gigantisk summa pengar så tycker jag inte att de ska kunna komma undan utan att jag får det som jag har betalat för.

Efter en del samtal fick jag 350kr på PS Store att köpa Royal Pack och Season Pass med. Ett sådant här misstag ska inte ske till att börja med men de lyckades till slut kompensera mig på ett ok sätt. Jag betalade fullpris för en begagnad produkt men jag kommer inte att lägga ned ännu mer energi på den delen. Fult av GameStop och jag hoppas att ingen annan råkar ut för samma trick.

Skribent
Skrivet av KonradA:

Det var inte tomma hot från min sida att jag tänkte driva ärendet vidare om de inte löser det på ett snyggt sätt. Även om det inte är en gigantisk summa pengar så tycker jag inte att de ska kunna komma undan utan att jag får det som jag har betalat för.

Efter en del samtal fick jag 350kr på PS Store att köpa Royal Pack och Season Pass med. Ett sådant här misstag ska inte ske till att börja med men de lyckades till slut kompensera mig på ett ok sätt. Jag betalade fullpris för en begagnad produkt men jag kommer inte att lägga ned ännu mer energi på den delen. Fult av GameStop och jag hoppas att ingen annan råkar ut för samma trick.

Skönt att det löste sig iaf. Hoppas att du kan njuta av spelet ordentligt nu

Medlem
Skrivet av KonradA:

Det var inte tomma hot från min sida att jag tänkte driva ärendet vidare om de inte löser det på ett snyggt sätt. Även om det inte är en gigantisk summa pengar så tycker jag inte att de ska kunna komma undan utan att jag får det som jag har betalat för.

Efter en del samtal fick jag 350kr på PS Store att köpa Royal Pack och Season Pass med. Ett sådant här misstag ska inte ske till att börja med men de lyckades till slut kompensera mig på ett ok sätt. Jag betalade fullpris för en begagnad produkt men jag kommer inte att lägga ned ännu mer energi på den delen. Fult av GameStop och jag hoppas att ingen annan råkar ut för samma trick.

Skönt att det löste sig.

1
Skriv svar