Första gången som man kände att nu räcker det med nya konsoler.

Medlem
Första gången som man kände att nu räcker det med nya konsoler.

De flesta som tänker på den 11 september 2001 tänker nog på terroristattentatet mot World Trade Center.
Men hur många av er kommer ihåg vad ni gjorde denna dagen?

Jag kommer själv inte ihåg så där jätte mycket av denna dagen men jag kommer ihåg att dagen innan så hade jag pratat med mina fosterföräldrar om att jag skulle få bli hämtad i Arvika nästa dag efter skolan.
Jag hade äntligen lyckats att spara ihop till en PlayStation 2 så jag såg verkligen fram emot denna dagen.
I Arvika fanns det en tv spels butik på den tiden, så efter skolan gick jag dit och träffade han som skulle köra mig hem.
Efter att jag hade köpt den så gick vi tillbaka till bilen och satte oss, men det första man hörde på radion när bilen startade var att ett flygplan nyss hade flygit in i en skyskrapa i USA. Man fick ju en chock men jag tänkte mer att det var en hemsk olycka.
När vi sedan kommit hem får vi veta att ännu ett flygplan hade flygit in i en till skyskrapa. Så det mesta jag gjorde den dagen var istället att kolla på teven och se vad som hände i New York och emellanåt testa min nya PlayStation 2 med Gran Turismo 3.

Okej, slut med hemskheter.
Denna generationen så var det inte bara PlayStation 2 som gällde för mig utan också GameCube. Som ett Nintendo fan så kunde jag ju inte missa Nintendo's konsoler.
Det var en helt fantastisk generation för mig med många bra spel. Men det var nog först generationen efter det när jag hade köpt en PlayStation 3 och Nintendo Wii som jag kände att nu får det räcka här.

Övergången mellan PlayStation 2 till PlayStation 3 var inte alls lika fantastisk för mig som det hade varit under tidigare generationer. Det var nog bara Nintendo Wii som imponerade på mig denna generationen. Så jag började tänka att nu kan man väl sluta göra fler konsoler och istället satsa på att göra fler och bättre spel till de konsoler som redan finns.
För mig betydde grafik inte lika mycket längre utan mer hur spelen var uppbyggda.
Det kanske också är en anledning till att efter denna generationen så köpte jag ingen mer PlayStation utan har istället hållit mig helt till Nintendo.

Jag har väl själv känt att nu ska jag helt sluta och köpa nya konsoler och istället bara köpa på mig äldre konsoler och köpa spel som jag har missat till de istället. Men Nintendo lyckas gång på gång att locka med sig mig på sitt tåg.
Hade inte Switch varit en hybrid konsol så tror jag att jag hade väntat med att köpa den lite längre. Men Nintendo lyckats alltid göra något extra som får mig att vilja ha mer.

Men just nu känner jag igen att nu får det räcka med nya konsoler från min del.
Det finns så mycket äldre spel som jag också vill ha och som jag hellre lägger pengar på än nya konsoler.

Det enda nya som jag kan tänka mig just nu (förutom nya Switch spel) vore om det kom en ny Joy-Con handkontroll som skulle passa mig bättre eller om det kom en ny modell av Switch som kan locka mig.
Men helst nya Mini konsoler, det börjar kanske bli lite uttjatat från min del men deras Nintendo Classic Mini konsoler är något av det bästa som har hänt för mig från Nintendo.
Jag vet inte hur mycket jag suttit här hemma och skrivit ner för mig själv hur man skulle kunna förbättra framtida mini konsoler, nya funktioner, vilka konsoler som skulle kunna bli mini konsoler och vilka spel som jag skulle vilja få se till varje mini konsol.
Jag började innan Super Nintendo Mini hade släppts och göra listor med vilka 30 spel som jag skulle vilja se till en SNES Classic Mini, Nintendo 64 Classic Mini och till en Gameboy Classic. (Kallar inte Gameboy för mini eftersom jag anser att den skulle bli för liten som mini)
Eftersom jag valde hela 30 spel och att jag till stor del kollade upp vad många andra hade sagt vad de skulle vilja se för spel till en SNES Classic Mini så lyckades jag gissa rätt på de flesta spelen. Ett spel som jag aldrig hade kunnat ana skulle följa med var ju Star Fox 2.
Yoshi's Island och första Star Fox hade jag med på min lista men de var bara önsketänkande, jag trodde mer att de inte skulle följa med pga att jag inte trodde att Nintendo skulle klara av det när det kom till FX.
Sen fanns det spel som jag var ganska övertygad om att det skulle följa med och det var Chrono Trigger, Donkey Kong County 2 och såklart även trean.

Oj, nu började jag skriva lite väl onödigt information.
Men det är som sagt mycket mer retro konsoler som jag vill satsa på och därför tror jag att det kommer bli mindre och mindre nyare konsoler för mig i framtiden.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar