The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem

Vart en himla strul att komma in, hann spela en instans ikväll.
Vet inte om det är för att man är van att vara riktigt kraftfull, eller om dom har dragit upp svårighetsgraden rejält?
Körde på story men vi tog emot rejäl med stryk ändå, ser det åtminstone som något positivt.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Aha, här har jag missat en hel kväll. Aja, så kan det bli

Det var inte bara strul med servrar utan också en bugg med Community Managers. De ska tydligen patcha det imorgon. Så du får nog en bättre upplevelse då. : )

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Aha, här har jag missat en hel kväll. Aja, så kan det bli

Som vanligt med nya expansioner till online-spel så är det ingen dålig idé att vänta 2-3 dagar med att spela om man nu inte är helt otroligt taggad och tagit ledigt och hela den grejen som vissa tokstollar gör ;P

Ska själv köra gibbkväll med warlords bl a nu i helgen och hoppas de flesta standard-buggar har blivit patchade och den värsta köbildning/laggandet har försvunnit tills dess.

Medlem

Tycker att detbörjar väldigt bra i expansionen frånsett buggarna. Trivs verkligen mer på Manhattan än i DC.

En fråga då om min karaktär som är GS 400+. Ska jag ta honom till New York och levla till 40 eller är det någon idé att först ta honom till GS 500 och sen köra expansionen?

Jag gjorde utöver min main en annan gubbe som jag tog till lvl 30 direkt.

Medlem

Körde första mission. Inga problem och hade väldigt mycket power i vapnen.
Trodde de skulle vara obrukbara, men nä nä.

Medlem

Gamla vapnen funkade bra men bossarna var tuffa att ta ner. Groteskt kul iaf!

Medlem

Näe tror ändå jag har kvar min main i DC tills jag klarat ut det med den nya jag gjorde. Det tar ju ett tag att levla 1-30 om man är själv.

Ser fram emot att lära mig vad som fungerar bra efter uppdateringen. Någon som hittat en bra guide till bästa talents, saker att tänka på etc?

Medlem

@trickeh2k: Inte direkt, finns en tydlig bug som gör att man kan inte prata med community leaders som man måste göra för att komma vidare och hitta Keeners löjtnanter. Fanns vägar runt det genom att starta om spelet men funkade aldrig för mig.

Kommer en patch nu på förmiddagen som förhoppningsvis ska fixa det.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Gnällkuk

@Maddox: ingen större fara, jag har ju alla andra uppdrag som leder fram till nya uppdragen att beta av först


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nu funkar det (för mig) att prata med Community Managers så patchen verkar ha löst problemet.

Medlem
Skrivet av m1cke:

Nu funkar det (för mig) att prata med Community Managers så patchen verkar ha löst problemet.

Najs! Polarna kommer nog bli galna över att tvingas ladda ner en patch igen dock, om de inte har på autoinstall. Fint att det var en enkel lösning. Men märkligt då felet verkade vara så vanligt att de inte märkt det tidigare.

Medlem

För er som spelar på Xbox så missa inte att klanen FragZone finns, vi behöver bli fler 😁

Medlem

Jag har åtminstone en polare jag kan lägga till där. Hur aktiva de kommer att vara vet jag inte.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag har åtminstone en polare jag kan lägga till där. Hur aktiva de kommer att vara vet jag inte.

Bara vi är 4 så samlar vi ju XP 🤣

Medlem

Har köpt (på PS4) och är nöjd. Även om jag känner igen en viss mekanism från Ubisofts Ghost Recon...

Men level design - fy fan vad bra och snygt, med eller utan expansion.

Medlem

Jag har kört expansionen med fokus på min egen inlevelse. Skippat att kolla någon som helst Division 2 information eller videos från expansionen. Undvikit spoilers så att säga. Istället för att fortsätta med en gammal karaktär började jag med en ny från level 30 med den boosten man fick. Sen har jag gått hela tiden, inte sprungit annat än när jag är i strid. Har tagit det väldigt långsamt och är bara level 34 trots att ha kört på kvällarna sen det släpptes.

Medlem
Skrivet av Lord Haran:

För er som spelar på Xbox så missa inte att klanen FragZone finns, vi behöver bli fler 😁

Ska ansluta mig i kväll 👍

Medlem

Fick polaren att gå med igår så nu är vi åtminstone fyra, och fem med dig AmfYoYo77.

Inaktiv

Blev level 40 igår. Vilken jäkla bossfight Keener var! Och vilken plot twist! Kul!
Nu är det bara å börja nöta SHD LVL och bygga upp mitt gear igen.
Kul att det blir säsongsmaterial också.
Börjar 10 mars.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag har kört expansionen med fokus på min egen inlevelse. Skippat att kolla någon som helst Division 2 information eller videos från expansionen. Undvikit spoilers så att säga. Istället för att fortsätta med en gammal karaktär började jag med en ny från level 30 med den boosten man fick. Sen har jag gått hela tiden, inte sprungit annat än när jag är i strid. Har tagit det väldigt långsamt och är bara level 34 trots att ha kört på kvällarna sen det släpptes.

Funderar på samma faktiskt.
Hade varit kul med en ”fresh start” så att säga.
Antar att man får duglig gear från början på sin boostade karaktär?

Det enda jag kommer sakna från min gamla gubbe är mina hunter-masks.

Fast dem kan man ju jaga ihop igen

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Funderar på samma faktiskt.
Hade varit kul med en ”fresh start” så att säga.
Antar att man får duglig gear från början på sin boostade karaktär?

Det enda jag kommer sakna från min gamla gubbe är mina hunter-masks.

Fast dem kan man ju jaga ihop igen

Jodå, den gear man får duger helt klart och så tar det inte länge att levla upp och få bättre gear. Masks finns väl kvar även på ny gubbe? Du kommer inte sakna dem dvs.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jodå, den gear man får duger helt klart och så tar det inte länge att levla upp och få bättre gear. Masks finns väl kvar även på ny gubbe? Du kommer inte sakna dem dvs.

Jaha? Är maskerna account bound alltså?
Har bara spelat på 1 gubbe innan så ingen koll

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Jaha? Är maskerna account bound alltså?
Har bara spelat på 1 gubbe innan så ingen koll

Ja allt som är apparell är knutet till kontot. Skins och danser med.

Inaktiv

Finns det ingen vettig svensk clan på pc man kan ansluta till?

Medlem

@Turbodog: Geeks klanen är tyvärr full, men om du vill så kan vi skriva upp dig på en lista och bjuder in dig när alla som bara kommit tillbaka för att spela 2-3 veckor försvinner.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Inaktiv

@Maddox:
Om du vill. Jag spelar rätt mycket Div2, men har sällan mic då jag inte vill störa tjejens pluggande för mycket.
Heter Mojo41 iaf.
Annars frågar jag igen vid senare tillfälle.

Medlem
Skrivet av Maddox:

@Turbodog: Geeks klanen är tyvärr full, men om du vill så kan vi skriva upp dig på en lista och bjuder in dig när alla som bara kommit tillbaka för att spela 2-3 veckor försvinner.

Maddox, nu frågade han faktiskt om det fanns en "vettig svensk klan".
; )

Inaktiv

Hur tjänar man specialization points egentligen?
Har WoNY, är lvl 40, har maxat Survivalist sen innan och har nu aktiverat Technician, men får inga fler poäng?

Nevermind. Det är bara å spela missions/göra bounties som vanligt med Technician aktiverad. Men man får tydligen bara +1 så det kommer ta ett tag.

Däremot en annan sak.. Har någon lyckats ta sista SHD Tech lådan i Civic Center? Den som är i kloaken. Står på nätet att man måste döda nån Elite Flamer guy som ska va i närheten, men han spawnar aldrig för mig.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Däremot en annan sak.. Har någon lyckats ta sista SHD Tech lådan i Civic Center? Den som är i kloaken. Står på nätet att man måste döda nån Elite Flamer guy som ska va i närheten, men han spawnar aldrig för mig.

Har du hittat rummet med loot?
Vi sköt någon gul grej där inne, sen kom han.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

@Json_81:
Baah, jag visste inte man kunde skjuta den gula genom glaset på dörren!

Skriv svar