The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

The Summit verkar dock vara något de flesta spelar ett tag tills de inser att det är för repetativt och enformigt vad jag hört? Kul med ett nytt spelläge, men lite för klent konstruerat.

Jo men tänker att det kan vara kul att testa för att se hur långt man kommer. Sen ändra gear och se hur det går då t.ex. Sen låser man upp en bra exotic nu efter fem challenges.

Medlem
Skrivet av maniac:

Samma här. Endgame loopen var sjukt tråkig och enformig så alla jag spelade med inkl. jag lade av. Det var väl strax efter släppet av Warlords expansionen. Det var dessutom nätstintill helt omöjligt att hitta gear med rätt attribut (Röd, Gul, Blå attribut) och talents till builden man försökte bygga.

Ni som fortfarande spelar, hur är det att hitta rätt gear nu? Mindre grind? Fler användbara builds istället för att gå full glaskanon?

Jag har tänkt testa den här:
https://www.youtube.com/watch?v=xZXX7bHFv5w

Annars kör jag väldigt mycket glaskanon. Inte testat annan build bara för att det känns bökigt att byta.

Här finns ju en tank t.ex.
https://www.youtube.com/watch?v=MJpHqDodxyI

Medlem

Tänkte försöka skaffa denna build nu när jag fick Scorpio shotgun.
https://www.youtube.com/watch?v=YZeKjSl8-c8
Den kör Scorpio exotic shotgun med 4x Hunter's Fury gear-set, har alla delar med hyfsade rolls utom ett bra chest med Intimidate (helst Perfect Intimidate).

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag har tänkt testa den här:
https://www.youtube.com/watch?v=xZXX7bHFv5w

Annars kör jag väldigt mycket glaskanon. Inte testat annan build bara för att det känns bökigt att byta.

Här finns ju en tank t.ex.
https://www.youtube.com/watch?v=MJpHqDodxyI

Jo det är rätt mycket jobb att byta build haha. Har kvar min gamla AR crit build sedan tidigare, funkar ok tills vidare

Men den första builden du länkade till ser ju rätt intressant ut, har alltid gillat hybrid builds, och äntligen verkar det finnas en användbar en


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Skrev ett lite negativt inlägg om spelet men efter en kvälls spelande är jag hooked igen. Satt uppe alldeles för länge och spelade. Tror att det är viktigt att ha ett mål. Typ en build man vill göra eller en exotic man vill leta upp. Ska ta och köra summit och låsa upp capacitor för att göra en skill build. Jag tycker ju ändå om turrets och sådär.

Såg på klantavlan att du körde. Startade oxå igen och fastnade direkt. Kändes som om de var en liten renässans att köra på SX. Ska nu försöka mig på en crit build och en skill build....får se hur länge jag orkar.
Försöker hitta tiden...

Medlem
Skrivet av maniac:

Jo det är rätt mycket jobb att byta build haha. Har kvar min gamla AR crit build sedan tidigare, funkar ok tills vidare

Men den första builden du länkade till ser ju rätt intressant ut, har alltid gillat hybrid builds, och äntligen verkar det finnas en användbar en

Jo, har ordnat vapen och sådär nu. Så nu ska jag grinda efter resten av gear. Just nu är den inte bättre än den jag hade. Men kanske sen

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Såg på klantavlan att du körde. Startade oxå igen och fastnade direkt. Kändes som om de var en liten renässans att köra på SX. Ska nu försöka mig på en crit build och en skill build....får se hur länge jag orkar.
Försöker hitta tiden...

Jo, kul med eventet också. Körde några hard missions och levlade en del inatt.

Medlem

Vill verkligen fastna för det men jag fattar inte spelet eller buildsen. Jag är så list när jag spelar det och allt känns så rörigt..

Medlem

Loggade in och körde lite igår. Lyckades att få en nästintill max rollad Capacitor AR via Summit. Nu måste jag bara få tag i Memento ryggsäcken också vilket lär vara svårare.

Men det märks verkligen att det är färre som spelar, det tar en väldig tid innan man lyckas matchmaka in någon till missions. Och till vissa mindre populära uppdrag får man inte med någon alls.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Loggade in och körde lite igår. Lyckades att få en nästintill max rollad Capacitor AR via Summit. Nu måste jag bara få tag i Memento ryggsäcken också vilket lär vara svårare.

Ja, Memento är random numera. Bästa chansen är att grinda ställen där ryggsäckar droppar på kartan. Jag behöver också den. : )

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja, Memento är random numera. Bästa chansen är att grinda ställen där ryggsäckar droppar på kartan. Jag behöver också den. : )

Jo jag såg det. För egen del är det bara att hoppas att ryggsäckar och Empress International gear dyker upp ute på kartan snart istället för missions


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Avstängd

Lever det här spelet>?

Medlem
Skrivet av maniac:

Jo jag såg det. För egen del är det bara att hoppas att ryggsäckar och Empress International gear dyker upp ute på kartan snart istället för missions

Japp, precis. Lättare farma via control points på kartan.

Medlem

Såg en schysst The Division cosplay här
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/let409/i_think_...

Citat:

The agent on the left is me (Instagram @CptMarkizi_cos)
Agent-girl - Anna (Instagram @Karma_lis)
Hunter in the center (Instagram @Moonlight3400)

Medlem

Den här Backfire builden såg trevlig ut, jag har dock väldigt få av delarna som krävs. Saknar framför allt Memento exotic backpack. Man fick väl den på laddern i säsong 3? Jag körde inte den, nu är det random drop och en massa tur som gäller.

I am fox's Backfire pve solo build

Medlem
Skrivet av Fulci:

Den här Backfire builden såg trevlig ut, jag har dock väldigt få av delarna som krävs. Saknar framför allt Memento exotic backpack. Man fick väl den på laddern i säsong 3? Jag körde inte den, nu är det random drop och en massa tur som gäller.

Jag hade en massa tur, fick Memento på min första Project Cache efter reset. Undrar om det är tur eller Ubisoft/Massive som vill att jag fortsätter spela. Hmm. ; )

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag hade en massa tur, fick Memento på min första Project Cache efter reset. Undrar om det är tur eller Ubisoft/Massive som vill att jag fortsätter spela. Hmm. ; )

https://i.imgur.com/bJDjBkx.jpg

Vilken tur, grattis! En annan får försätta att nöta väskzoner när de dyker upp


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag hade en massa tur, fick Memento på min första Project Cache efter reset. Undrar om det är tur eller Ubisoft/Massive som vill att jag fortsätter spela. Hmm. ; )

https://i.imgur.com/bJDjBkx.jpg

Härligt!!👍 Nöter just nu efter just den. Sliter mitt hår i Washington 😥

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag hade en massa tur, fick Memento på min första Project Cache efter reset. Undrar om det är tur eller Ubisoft/Massive som vill att jag fortsätter spela. Hmm. ; )

https://i.imgur.com/bJDjBkx.jpg

Jag fick ett rött hölser istället. Men var ju rätt najs det tills jag hittar memento. Inte för att jag har resten av builden
Men kul med ett mål i spelet.

Medlem

Nu en spel paus för FZ fredag!!!!

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Nu en spel paus för FZ fredag!!!!

Nu tillbaka för att jaga en ryggsäck.....🤔

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Nu tillbaka för att jaga en ryggsäck.....🤔

Kanske kan köra ikväll då. Har dottern och sådär men efter åtta nån gång blir jag inne.

Medlem

Hittade en Memento till slut. Testade en icke optimerad hybrid build, känns som min M1A Glass Cannon build ändå är lite starkare, men man tål däremot ingenting.

Testade sedan Memento + Scorpio (hagelgevär) och 4 delar Hunters Fury. Wow säger jag bara! Den builden ska jag försöka att maximera så gott det går. Heroic var inga problem ens med halvkassa rolls


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Hittade en Memento till slut. Testade en icke optimerad hybrid build, känns som min M1A Glass Cannon build ändå är lite starkare, men man tål däremot ingenting.

Testade sedan Memento + Scorpio (hagelgevär) och 4 delar Hunters Fury. Wow säger jag bara! Den builden ska jag försöka att maximera så gott det går. Heroic var inga problem ens med halvkassa rolls

Grattis, kul att grinden gav utdelning! Jag har inte hunnit testa någon egen build med den än.

Medlem

Märkte att jag är lite build-skadad. Hade kört länge med en skill-damage build innan och sen haft ett långt uppehåll. Körde vidare på den nu och lyckades optimera så jag fick upp damage en hel del. T.ex.gjorde jag 5 challenges i The Summit skyskrapan och fick en exotic AR (The Capacitor) som är mycket bra för just skilldamage builds. Men hade skrapat ihop en del gear för en vapen dps build, och testade den. Dog som en fluga hela tiden. Kräver nog en del omtänk när det gäller strategi. Så van med att lata mig i bakre led och låta drone/turret dra åt sig aggro. Nu hade jag plötsligt alla npc:ers uppmärksamhet och eldgivning på mig.

Medlem

Fortfarande ingen memento. Trodde jag fick den men då var det Acosta go bag. Men tycker min build kör på bra ändå. Spelar mest själv på challenging och gör riktigt bra skada. I grupp desto bättre såklart.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Fortfarande ingen memento. Trodde jag fick den men då var det Acosta go bag. Men tycker min build kör på bra ändå. Spelar mest själv på challenging och gör riktigt bra skada. I grupp desto bättre såklart.

Samma här. 4st Acosta go bag och två Vile mask, men ingen memento!!
Tröttnar snart...
Men fick ett par Fox prayer så nu e Crit builden rätt så vass!
Skill builden funkar oxå bra.
kör oftast på challenging, men är jag försiktigt så funkar dom även på heroic. Men går det snett så är man rökt. Svårt att få in nått Blått bland allt rött och gult😅

Medlem

Div 2 har alltid varit väldigt oförlåtande då fienderna gör orimligt mycket skada av och till. Till och med på normal kan man vara rökt på sekunder om man får fiender i ryggen. Hade gärna sett att man lagt till någon sorts passiv färdighet för överlevnad likt survival link från Div 1 utöver de två skillsen man bär med sig.

Håller fortfarande och filar på hybrid builden som länkades några inlägg upp, Capacitor + Memento. Funkar hjälpligt i Heroic med en grupp, drönaren tar i alla fall fiendens fokus. Känner att TTK är lite för lång för solospel när builden inte är riktigt optimerad. Men det är iofs rätt skönt att sitta i skydd och låta drönaren och kulsprutetornet (vad illa det låter på svenska haha) göra jobbet


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Samma här. 4st Acosta go bag och två Vile mask, men ingen memento!!
Tröttnar snart...
Men fick ett par Fox prayer så nu e Crit builden rätt så vass!
Skill builden funkar oxå bra.
kör oftast på challenging, men är jag försiktigt så funkar dom även på heroic. Men går det snett så är man rökt. Svårt att få in nått Blått bland allt rött och gult😅

Jo, blir väl kul när man väl får den. Ja i grupp fungerar heroic bra åtminstone. Blir jag inte omringad så går det bra. Försöker optimera builden i övrigt lite eftersom men de har inte gjort det så lätt att göra det.

Fick Lady Death exotic för övrigt, var ju skoj.

Medlem

Bytte ut Memento i hybrid builden till Waveform hölstret (30% alternerande skill damage) och en väska med tech support. Det passar mig bättre då det är lite tryggare att trycka bakom ett skydd i Heroic än att jaga tokens från Memento. Nu saknar jag bara en väst med Kinetic Momentum, men det är bara bonus just nu


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Skriv svar