The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem
Skrivet av maniac:

Bytte ut Memento i hybrid builden till Waveform hölstret (30% alternerande skill damage) och en väska med tech support. Det passar mig bättre då det är lite tryggare att trycka bakom ett skydd i Heroic än att jaga tokens från Memento. Nu saknar jag bara en väst med Kinetic Momentum, men det är bara bonus just nu

Låter ungefär som min nuvarande skill damage build. Med Waveform och Capacitor. Fungerar bra på Heroic för mig. Men i vissa fall är den väldigt svår att använda, t.ex. mot emp maskiner eller vissa bossar som t.ex. Parnell med alla hologram mål. Men går att byta till annan build i de fallen.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Låter ungefär som min nuvarande skill damage build. Med Waveform och Capacitor. Fungerar bra på Heroic för mig. Men i vissa fall är den väldigt svår att använda, t.ex. mot emp maskiner eller vissa bossar som t.ex. Parnell med alla hologram mål. Men går att byta till annan build i de fallen.

Ja EMP är irriterande med en skill build. Hade lite problem på det sista manhunt uppdraget mot Faye Lau där alla Black Tusk robothundarna spawande på slutet. EMP´n slog ut mina skills hela tiden, men det gick till slut haha. Hade nog varit smidigare med en annan build just där. Det gäller att vara förberedd


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Fortfarande ingen memento. Trodde jag fick den men då var det Acosta go bag. Men tycker min build kör på bra ändå. Spelar mest själv på challenging och gör riktigt bra skada. I grupp desto bättre såklart.

Körde lite i skyskrapan, ryggsäck som loot. Får en röd när jag klarade en bos våning(40) 😃
Men klart fan de va en Acosta 😫!! Den 5e eller 6e totalt sedan "ny starten"

Men skam den som ger sig...

Medlem

Fick en till Acosta..skiter i d här för kväll!
Hoppas ni andra har mer tur med rng'et👍

Medlem

Äntligen! För 2-3 dagar sedan fick jag äntligen memento!
Värt nötandet👍👍
Nu så ska man väl hitta tiden att testa lite olika builds..och kanske ge sig i kast med att få tag i vad hon nu heter som visade sig vara en buse...

Medlem

The Road Ahead
https://www.ubisoft.com/en-gb/game/the-division/the-division-...

I korthet, nytt game mode i slutet av 2021. Fram till dess en repris av de säsonger som varit så om man missat rewards får man chans att spela om innehållet.

Medlem
Skrivet av Fulci:

The Road Ahead
https://www.ubisoft.com/en-gb/game/the-division/the-division-...

I korthet, nytt game mode i slutet av 2021. Fram till dess en repris av de säsonger som varit så om man missat rewards får man chans att spela om innehållet.

Kan ju vara helt ok. Missat en hel del senaste 1,5 åren.
Spännande att se vad de nya blir. Bara d inte e PvP fokus så kommer jag bli nöjd.
Men mest så håller jag tummarna för ett Division 3 en vacker dag... Hoppas Massiva får möjlighet!

Medlem

Fick en helt ok memento backpack nu. Får se hur den känns sen.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Fick en helt ok memento backpack nu. Får se hur den känns sen.

👍

Medlem

Apropå Memento, någon som har testat denna build? Ser intressant ut.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Körde detta mycket när det kom men la sedan ner det.

Är det fortfarande många som lirar? Lönt att ta upp det igen?

Kör på Xbox.

Medlem

Önskar jag hade mer tid och ork att sätta mig in i dessa builds och hur jag hittar alla röda vapen. Men jag spelar det mindre än jag vill och har inte gear bra nog att köra på svåraste nivån

Medlem
Skrivet av Beera:

Önskar jag hade mer tid och ork att sätta mig in i dessa builds och hur jag hittar alla röda vapen. Men jag spelar det mindre än jag vill och har inte gear bra nog att köra på svåraste nivån

Kör du på PC?
Vi är ett gäng som brukar sitta i FZ Discords Division sektion och lira. Bara hoppa in om du behöver tips eller hjälp. Vi kan hjälpa dig med olika byggen (inte jag då eftersom jag bara kör med det bästa, röd DPS, men andra ) och att farma bättre gear.

Medlem

Hallå. Jag söker folk att spela med. Ingen voicechat, ps5

Medlem
Skrivet av ghOztic:

Kör du på PC?
Vi är ett gäng som brukar sitta i FZ Discords Division sektion och lira. Bara hoppa in om du behöver tips eller hjälp. Vi kan hjälpa dig med olika byggen (inte jag då eftersom jag bara kör med det bästa, röd DPS, men andra ) och att farma bättre gear.

Men fan vad snäll du är! Tyvärr spelar jag på XSX - De har väl ingen crossplay ännu va? Tyckte jag läste att det fanns planer för det.

Uppskattar verkligen att du langar ut en hand! Tack!

Medlem
Skrivet av Beera:

Men fan vad snäll du är! Tyvärr spelar jag på XSX - De har väl ingen crossplay ännu va? Tyckte jag läste att det fanns planer för det.

Uppskattar verkligen att du langar ut en hand! Tack!

Finns ett gäng här på FZ som har en klan på Xbox. Minns ej hur man gör för att gå med men någon i tråden kan nog ge dig svaret!! ?!?! (Sök på fragzone)
Hoppa in så ser vi om det inte går att styra upp så vi kan lira i hop nån dag👍
Fixa och tipsa om builds m.m! Vi löser det säkert!

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Finns ett gäng här på FZ som har en klan på Xbox. Minns ej hur man gör för att gå med men någon i tråden kan nog ge dig svaret!! ?!?! (Sök på fragzone)
Hoppa in så ser vi om det inte går att styra upp så vi kan lira i hop nån dag👍
Fixa och tipsa om builds m.m! Vi löser det säkert!

Bästa! Ska kolla nästa gång jag lirar! Stort tack boyz/Girlz!

Medlem

Levlade upp min originalkaraktär till 40 och började bygga på en build som jag såg nyligen.

Mark of Bladez - Memento/Chameleon solo DPS build
https://www.youtube.com/watch?v=vY5y2NeJtXw

Har inte exakt den builden han har, lite andra delar som passade den nivå jag är på. Har bara 500 SHD, och saknar +10% crit från SHD, så har en Ceska istället för mer crit.

Men har en maxad Chameleon, och en nära max Memento (behövde en optimering för att nå max). Första gången jag körde JTC heroic med denna build och testade pusha, klarade av den på drygt 11 minuter och då lootade jag allt och gjorde flera missar.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Levlade upp min originalkaraktär till 40 och började bygga på en build som jag såg nyligen.

Mark of Bladez - Memento/Chameleon solo DPS build
https://www.youtube.com/watch?v=vY5y2NeJtXw

Har inte exakt den builden han har, lite andra delar som passade den nivå jag är på. Har bara 500 SHD, och saknar +10% crit från SHD, så har en Ceska istället för mer crit.

Men har en maxad Chameleon, och en nära max Memento (behövde en optimering för att nå max). Första gången jag körde JTC heroic med denna build och testade pusha, klarade av den på drygt 11 minuter och då lootade jag allt och gjorde flera missar.

https://i.imgur.com/ADp5ysJ.jpg

https://i.imgur.com/HsYepHE.jpg

https://i.imgur.com/FVFOd2e.jpg

Grymt 👍 Kör en Hunter build själv. Skippade memento mot en rygga med bloodsucker och en cheska väst med intimidate?!?!.(tiger symbolen i.a.f) Med Darkwinter, skorpio eller chameleon så är den riktigt bra! Bara man är lite försiktigt så är heroic inga problem

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Grymt 👍 Kör en Hunter build själv. Skippade memento mot en rygga med bloodsucker och en cheska väst med intimidate?!?!.(tiger symbolen i.a.f) Med Darkwinter, skorpio eller chameleon så är den riktigt bra! Bara man är lite försiktigt så är heroic inga problem

Jag har en skill-damage build på min andra karaktär, den är betydligt lugnare tempo att spela. Enda nackdelen är när jag stöter på EMP torn och liknande.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag har en skill-damage build på min andra karaktär, den är betydligt lugnare tempo att spela. Enda nackdelen är när jag stöter på EMP torn och liknande.

Jo d e rätt skönt att luta sig tillbaka och låta skillsen nöta på. Tar längre tid men är tryggare. Har en jäkligt bra hybrid build. Ska försöka fixa en bild! Den har bra skilldamage och bössan har bra tryck.
Försöker återkomma med en bild

Medlem

Hej alla!
Har ni hört om The division Hartland?
Händer grejer nu. Blir tydligen gratis (bra/dåligt??) Görs av redstorm entertainment som hjälpte till på division 1 & 2 och Ghost recon. PC och konsoler.
Kommer nån gång 2021/2022.

Sedan ska nytt innehåll till division 2 komma.

Tydligen blir det oxå ett mobil spel oxå....

Intressant att se vad d blir av allt

Medlem

Verkar lovande för framtiden och en potentiell The Division 3. Jag ser gärna en framtida uppföljare med Snowdrop-motorn optimerad för nya konsolerna och PC. Kanske en större värld med naturområden och fordon men som inte tappar stads-densiteten som finns i The Division 2.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Verkar lovande för framtiden och en potentiell The Division 3. Jag ser gärna en framtida uppföljare med Snowdrop-motorn optimerad för nya konsolerna och PC. Kanske en större värld med naturområden och fordon men som inte tappar stads-densiteten som finns i The Division 2.

This!

Medlem

Ibland händer det roliga saker i världen. Kom upp till en public execution som stött på en resource convoy från en annan fraktion, fullt krig. Ett par av dem sprang iväg en bit och drog in en territory control som var precis i närheten. Fullt ös med trupper från tre encounters och respektive förstärkningar.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ibland händer det roliga saker i världen. Kom upp till en public execution som stött på en resource convoy från en annan fraktion, fullt krig. Ett par av dem sprang iväg en bit och drog in en territory control som var precis i närheten. Fullt ös med trupper från tre encounters och respektive förstärkningar.

Emergent gameplay! Jag tycker sånt är helfestligt i The Division och även andra spel. Oavsett om det är jag som orsakat det eller om det händer spontant så är det kul att se hur allt eskalerar. Jag brukar ofta hänga en bit bort och bara titta på spektaklet.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Emergent gameplay! Jag tycker sånt är helfestligt i The Division och även andra spel. Oavsett om det är jag som orsakat det eller om det händer spontant så är det kul att se hur allt eskalerar. Jag brukar ofta hänga en bit bort och bara titta på spektaklet.

Kunde inte låta bli att attackera. Gick bra tack vare striden mellan olika fraktioner annars hade det blivit problem.

Håller med om att det är kul när oväntade saker händer och det eskalerar. Bethesda brukar vara bra på sådant i sina open world spel. Har för mig Howard nämnde det om Starfield, "experience our stories, and forge your own".

Medlem

De kommer göra om Specializations och Signature Weapons rejält i en kommande uppdatering. Mer information här;

Intelligence Annex: Specialization Revamp
https://www.ubisoft.com/en-us/game/the-division/the-division-...

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Satt precis och funderade på om jag skulle köra om Division.

Också såg jag detta, ett tecken!

Content-uppdateringen har blivit framskjuten till nästa år dock, FZ skrev om det här; https://www.fz.se/nyhet/288223-nasta-stora-the-division-2-upp...

Spec-ändringarna ovan ska komma i nästa patch, men inget datum än.

Skriv svar