Datautgrävning av Devil May Cry 5 skvallrar om co-op och ny karaktär

Robot
Datautgrävning av Devil May Cry 5 skvallrar om co-op och ny karaktär

Bloody Palace kan bli "DLC Deluxe".

#capcom, #devil-may-cry-5


Medlem

Undrar hur Coop skulle fungera i ett devil may cry spel, kanske är sweet, only time will tell.

Sen en anledning varför man bör hålla sig borta från Sonys konsoller.
Dom har censurerat PS4 versionen av DMC5


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Coop finns i 5:an men det är inte på eget initiativ. När du påbörjar vissa uppdrag kan andra spelare sömnlöst integreras in i ditt spel på olika vis. I vissa uppdrag kan du se deras karaktär spela ett annat uppdrag än det du spelar i nuläget (T.ex. finns det ett uppdrag där spelare slåss på en bro medans den andra spelaren är nedanför bron, då kan du se respektive spelare utföra sin handling) och

i andra fall hjälper ni varandra att döda fiender.

Men det är aldrig fullskalig coop genom kampanjen utan mer för att berika storyn.
Om spelare inte integreras in i ditt spel utövas deras handlingar av en NPC istället.

Ett intressant designval som jag hade klarat mig utan i vissa fall då det har vi ett tillfälle förstört för mig.

Inom ett uppdrag slåss man mot fiender med, eventuellt, andra spelare kan du placeras inom 'deras' spel och de kan då ha dödat fiender innan du har kommit dit och därmed får du inte ta del av de striderna.

Det verkar vara ett peer-to-peer baserat system då fiender kan existera i ditt spel men kan vara döda i andra spelares, troligtvis för att minimera server-belastningen.

Medlem

Datautgrävning... Uppskattar att ni ofta brukar svenskifiera med glimten i ögat, men nu när det redan finns en vedertagen svensk översättning av data mining så känns det lite märkligt. https://sv.wikipedia.org/wiki/Datautvinning. Värt att notera att första träff på google på Datautgrävning är den här artikeln.

Redaktör
Ponny

@Drapan: Aha! Tack, det visste jag faktiskt inte – att det fanns ett vedertaget svenskt begrepp, vill säga. Men det ska jag komma ihåg!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar