Att visa respekt mot sina medmänniskor

Medlem
Att visa respekt mot sina medmänniskor

Jag är en person som tycker att det är väldigt intressant att se hur olika människor tänker.
Tycker att det finns mycket att lära från alla människor egentligen. Alla har ju en åsikt som oftast grundar sig i något. Det kan ju ha med hur de växte upp som barn att göra, föräldrar, vänner, bekanta med mera. Olika saker som påverkar oss att bli de vi är.

När jag ser det så, då kan jag egentligen inte se något egentligen rätt eller fel för vi alla är ju människor och vad säger att det du eller jag säger är mer rätt eller fel än det någon annan säger. Så länge man håller sig till alla människors lika värde och att man aldrig skulle göra något som på ett eller annat vis skulle skada en annan människa.

Jag tycker verkligen att man måste respektera andra människor, alla måste försöka så gott man kan. För kan man inte det utan ser ner på människor som inte tänker som man själv gör så är man inte bättre än en diktator.

Detta är något som många borde tänka på.
För tyvärr så är det väldigt många i världen som anser sig veta bättre än alla andra.
Om vi exempelvis skulle se på vår regeringen. Här ser man till så att de som är rika blir rikare medan vi som är fattiga måste betala så att de får det bättre, när det egentligen ur ett mer humant perspektiv skulle vara tvärtemot.
Lite som Robin Hood men tvärtemot, tar från de fattiga och ger till de rika.
Ja, ja, det finns många sätt att se det på. Men varför är det så här? Jo för vi alla är ju människor.
Alla vill vi ju ha det bättre men när människor som redan har det väldigt bra bestämmer så drabbar det människor som inte har det så bra.

Hur ska man lösa detta? Är det ens demokrati när det man själv röstar fram går en helt annan väg och inte gör det som de har utlovat?
Jag vet faktiskt inte, ibland vet jag inte ens om det finns något längre som kan kallas för demokrati när folket inte längre får bestämma.

Samtidigt som jag försöker förstå när det kommer till sådant så kan jag inte förstå. Det enda som jag ser är att någonstans finns det ett stort fel, ett fel som ser till att vi är slavar åt en regering som anser sig vara humana och bry sig om andra människor men egentligen vill de bara att människor ska arbeta och sen ta deras pengar i höga skatter som går till deras egna skatte paradis.

Nej, vi är alla människor, alla har rätt till sin åsikt, man ska inte godta att bli trampad på av folk som anser sig veta bättre.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar