Vi som lirar Foundation

Fragtjuv
Vi som lirar Foundation

Efter förra veckans stream så slog jag till på stadsbyggar-simulatorn Foundation. Nog märks det att spelet är i Aplha-stadiet men det har grym potential. Finns det några andra här i forumet som testat spelet och vad tycker ni i så fall?

Själv har jag stött på lite problem med ekonomin där jag helt plötsligt börjar förlora stora mängder guld. Har inte ritkigt fått kläm på vad det är jag ställer till med. Och andra sidan så är det ju en del av charmen med sådana här spel. Man måste lära sig hur det fungerar.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent

Ser rätt skoj ut, kanske får ta och införskaffa det.


signatur

I am the black wizards.

Skribent

Har lirat ett par vändor och tycker det är skoj. UI:t är dock lite plottrigt.

Att skaffa nya regioner leder så vitt jag vet till att man förlorar ganska mycket pengar i skatt, vilket ledde till att jag blev bankrutt under den första vändan.

I min nuvarande har jag bra inkomster, men plötsligt kan det komma någon till synes slumpmässig utgift som gör att jag hamnar på minus. Har inte lyckats lista ut vad det är för något. Några minuter senare ligger jag dock på plus igen.

Fragtjuv

Hmm. Ja det är lite otydligt ibland. Hade en så fin stad men helt plötsligt hamnade jag på -1470. Det återhämtade jag aldrig


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag köpte det efter att ha sett streamen med det och tycker det är bra. Har potential, men som redan nämnt känns det att det är i utvecklingsstadiet. För min del var det mest på grund av att det känns tomt och saknar content. Stötte inte på några buggar som jag märkte av, även om del av gameplay t ex zonerna (residental t ex) inte riktigt fungerar klockrent.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Fragtjuv

Sådär. Man lär ju sig sådana här spel efterhand och nu fick jag snurr på ekonomin när jag fick igång ett ”bakery”. Men visst känns det väldigt ofärdigt än så länge. Det slutar liksom hända saker efter ett tag.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

1
Skriv svar