Far Cry 3 klart bäst i serien, enligt FZ-läsarna

Robot
Far Cry 3 klart bäst i serien, enligt FZ-läsarna

En bra och jämn serie enligt er. Minst bra? Nytillskottet Far Cry new Dawn.

#crytek, #far-cry, #far-cry-3, #formkurvan, #ubisoft


Medlem

FC3 hade grymt bra story. Svårt att slå Vaas! En karaktär som jag tror lyssnar på The Prodigy och hackar lök med machete i takt med musiken.

Avstängd

Primal var bäst pg.a sin setting (som är extremt ovanlig i spel tyvärr). FC3 var helt okej.

Medlem

Trean är det bästa.. Primal är det sämsta. Dummare AI har jag aldrig sett innan.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Primal var bäst pg.a sin setting (som är extremt ovanlig i spel tyvärr). FC3 var helt okej.

Håller med! Gillade primal mycket just på grund av sin extremt ovanliga setting.

Medlem

Primal bäst helt klart där man inte bara kunde meja ner allt med kulspruta och bazooka!

Tråddemonen
Testpilot

Har gillat alla Far Crys förutom 4an i stort sett. 4an hade trist setting men dock så var Pagan Minn en utav de charmigaste skurkar jag har träffat på.

Medlem

1an, 3an och Primal är lätt mina favoriter. Minst roliga hittills har varit 5an.


signatur

I drank what?

Medlem

För egen del vinner ettan lugnt... tills man kommer till slutet,
Tvåan försökte jag gilla, men det gick rakt åt htlv3.
Hade svårt för trean också (mest tvåans fel att jag ruttnade rejält på serien) men jag gav den en chans till och tog mig igenom den med ganska ok smak för den efteråt.

Efter det gick det brant utför. Vet inte om man skall säga tyvärr, men för mig har serien hamnat i en vinkelvolt...

Medlem

Far Cry 4 bäst enligt mej. Kanske inte rent spelmässigt, men älskar verkligen naturen och miljöerna.

Medlem

Hmm, om trean var bäst så bör jag skippa att spela fyra och fem. Nu spelade jag visserligen igenom trean ett antal år efter release, men spelet kändes lite halvtråkigt och repetitivt. Och kanske är jag för gammal men storyn och dialogen kändes lite fjortis.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Primal var bäst pg.a sin setting (som är extremt ovanlig i spel tyvärr). FC3 var helt okej.

Håller med! Väldigt underskattat spel. För en gångs skull så kändes craftingen berättigad och logisk. Väldigt cool setting också.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Far Cry serien har sedan 3:a haft väldigt bra antagonister (tja, om man nu räknar bort den "riktiga" bossen på den sista ön i 3:an) och Vaas överglänser dem alla med sin fantastiska insats i det spelet. Pagan Min i 4:an var faktiskt en bra antagonist han med, men an nådde inte riktigt samma höjder som Vaas och jag tyckte faktiskt kultens ledare i 5:an inte gjorde bort sig de heller.

Sidospelen i serien som exempelvis Primal har jag inte spelat och kan inte uttala mig om.

Medlem

Far cry 2 annars new dawn! tycker jag ända jag tyckte om med 3an är Vaas och jag tror ingen kan slå honom ännu... "Did I ever tell you the definition of insanity?" https://www.youtube.com/watch?v=uDoSy1WiYfU&t=1s

annars är 2an min absolut bästa Far cry serien


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Svårt att bestämma mig mellan del tre och fem som favorit men det lutar nog åt femman. Fantastiska antagonister, underbar miljö, grymt soundtrack och bäst rendering av Ubisoft Far Cry-mall hittills. Visst var slutet bland det sämsta jag varit med om i spelväg, men treans slut var inte så mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Far Cry 4 bäst enligt mej. Kanske inte rent spelmässigt, men älskar verkligen naturen och miljöerna.

Håller helt med.

NuZ
Testpilot

Blood Dragon är det bästa! Synthstilen är fantastisk! FC3 var också väldigt bra. De andra tar sig själv för seriöst. Första var väldigt bra på sin tid också.

”I shoot laser from my fuuuucking eyes!!!!”


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av WargH:

Hmm, om trean var bäst så bör jag skippa att spela fyra och fem. Nu spelade jag visserligen igenom trean ett antal år efter release, men spelet kändes lite halvtråkigt och repetitivt. Och kanske är jag för gammal men storyn och dialogen kändes lite fjortis.

Kan även bero på att efter 3an försökte de göra spelen seriösare. Blev lite tråkigare då. Haha det är ju ostdialogen som är charmig med 3an. Sen Vaas är ju lätt bästa skurken i spelvärlden i FPS


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

3:an var hyfsad, men det enda bra med Vaas var när man fick sätta kniven i honom, maken till irriterande mupp får man leta efter (Tills 5:an dök upp och satte en ny standard för irriterade npc:er).

4:är och förblir bäst, särskilt om man sitter kvar vid middagsbordet i början istället för att blanda sig i skit man inte har med att göra.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av NuZ:

Kan även bero på att efter 3an försökte de göra spelen seriösare. Blev lite tråkigare då. Haha det är ju ostdialogen som är charmig med 3an. Sen Vaas är ju lätt bästa skurken i spelvärlden i FPS

Försökte de göra spelen seriösare efter trean? Jag tyckte 3:an försökte vara seriös.
Jag har inte spelat 4:an, men hur är 5:an seriös t ex? Den är ju i alla fall tramsigare än 1, 2, 3 och Primal i alla fall. 3:an tyckte jag var underhållande rå. Jag gillade just 3:an för att den var mer seriös och pga Vaas. 5:an hade jag svårt att ta till mig just för att den var så tramsig.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Måste gå med 2an. Det hade många problem men det hade inlevelse bättre än något annat spel i serien efteråt. Hade velat se ett Far Cry 2 2.

Inaktiv

Håller 3an som bästa men sen Primal. Frä st pga att det kändes nytt och annorlunda pga tidsåldern. Hade gärna sett ett Primal 2 och en helt ny spinoffserie bara på den världen.

NuZ
Testpilot
Skrivet av T.Mani:

Försökte de göra spelen seriösare efter trean? Jag tyckte 3:an försökte vara seriös.
Jag har inte spelat 4:an, men hur är 5:an seriös t ex? Den är ju i alla fall tramsigare än 1, 2, 3 och Primal i alla fall. 3:an tyckte jag var underhållande rå. Jag gillade just 3:an för att den var mer seriös och pga Vaas. 5:an hade jag svårt att ta till mig just för att den var så tramsig.

Som jag sa. De tar sig själva för seriöst. 3an var ju inte seriös någonstans. Ja den var rå men ledig. 4an och 5an var ju bara tramsigt tema. Visst några roliga karaktärer men inte alls samma grund.
Dick tror jag på New Dawn. Börja nu i helgen och gillar de. Inte ett nytt Blood Dragon <3 men verkar lagom urflippat.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av SID 6.7:

3:an var hyfsad, men det enda bra med Vaas var när man fick sätta kniven i honom, maken till irriterande mupp får man leta efter (Tills 5:an dök upp och satte en ny standard för irriterade npc:er).

4:är och förblir bäst, särskilt om man sitter kvar vid middagsbordet i början istället för att blanda sig i skit man inte har med att göra.

Spelet blir ju rätt kort iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag har klarat 4:an 5:an och nu New Dawn, 5:an gillade jag nog faktiskt bäst, förutom dom där rödfärgade "Weak" banorna.. Dom fick ett kraftigt minus, eftersom dom inte gick att välja bort, fastnade ett bra tag i dom.
Funderar på att prova 3:an men jag är rädd att jag blir besviken på grafiken eftersom det är äldre.

Medlem

@Blessus:

Det finns en helt klart sevärd 30 min kortfilm Ubisoft gjorde baserat på handlingen i spelet, där han visar att han är en riktigt jäkla bra skådis på riktigt och inte bara som röstskådis i Far Cry 3.

1
Skriv svar