Nu tar vi Spelhelg med Sveriges bästa och mesta spelmagasin!

Robot
Nu tar vi Spelhelg med Sveriges bästa och mesta spelmagasin!

Om Playstation Now i Sverige, Lady Gaga i Cyberpunk 2077, The Division 2 och mycket mer!

#cyberpunk-2077, #fräcka-fredag, #lady-gaga, #the-division-2


Skägg.
10 Chambers

Inkluderat - Min dödsångest!


signatur
Tråddemonen
Testpilot

Blir det en sitcom denna episod? Eller ska vi förvänta oss att ni blir en stel svensk dokusåpa istället?

Skägg.
10 Chambers

@Zimpan: Inget laugh track, än!


signatur
Frilansare
Skrivet av Zimpan:

Blir det en sitcom denna episod? Eller ska vi förvänta oss att ni blir en stel svensk dokusåpa istället?

Ett lustspel i fyra akter.

Medlem

Vill minnas att det var någon photoshop-utmaning efter förra veckans avsnitt, här är mitt bidrag:

Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius:

Hur du väljer att tolka "kamera" i samband med liknande tillställningar blir upp till dig.
Trevlig helg Calle!

Medlem

När Postnord levererar Gustav till det nya kontoret:

Medlem

@krabbstek: Postnord har inte levererat den kartongen. Upp-pilen pekar åt andra hållet när Postnord levererar.

Medlem

stackars gurra

Medlem
Skrivet av Bennii:

@krabbstek: Postnord har inte levererat den kartongen. Upp-pilen pekar åt andra hållet när Postnord levererar.

Har ni märkt av något att postnord har blivit mycket segare senaste tiden på leverans?
Tidigare tog det 2 dagar för paket att levereras till norra Sverige och förra året tog det nästan alltid 3 dagar så nu tog jag ut marginal och beställde i god tid. Men det ser ut som om det nu tar minst 4 dagar till norden. Eller har jag någon form av permanent otur med leveranser med postnord? Funkar fint med DHL som klarade av att leverera 300kg plåt på två dagar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Bennii:

@krabbstek: Postnord har inte levererat den kartongen. Upp-pilen pekar åt andra hållet när Postnord levererar.

Det måste vara postronauten som vände på kartongen!

Medlem

Trevligt avsnitt, som vanligt, tack för det

Här kommer ett par tips för kommande FF:

- Använd TV:n i bakgrunden till något. Vore nice att se gameplay eller liknande från spel ni talar om.
- Apropå TV:n, kan Calle fixa så att man slipper se spegelbilden av hans skärm? Kanske en småsak, men är lite störande.
- Jag har inget emot långa sändningar, så länge ni inte pratar för länge om samma sak. Kanske klämma in fler saker, men hålla dom relativt korta. Jag vet att det är svårt, speciellt om populära titlar som det finns mycket att säga om. (Detta avsnitt var bra, det blev inte långdraget om något, mer ett allmänt tips inför nya avsnitt.)
- Kan ni inte ha gäster? T ex intervjuer med utvecklare o dyl?

Angående nya studion så vore det nice om ni kunde fixa en soffa, eller på annat sätt göra så att det finns plats för i alla fall 3 personer. Allt ifrån Gurra till ovan nämnda gäster.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot

@conthox: Bra kritik och tips!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

@conthox: Tv grejen gillade jag!

Avstängd
Skrivet av conthox:

Trevligt avsnitt, som vanligt, tack för det

Här kommer ett par tips för kommande FF:

- Använd TV:n i bakgrunden till något. Vore nice att se gameplay eller liknande från spel ni talar om.
- Apropå TV:n, kan Calle fixa så att man slipper se spegelbilden av hans skärm? Kanske en småsak, men är lite störande.
- Jag har inget emot långa sändningar, så länge ni inte pratar för länge om samma sak. Kanske klämma in fler saker, men hålla dom relativt korta. Jag vet att det är svårt, speciellt om populära titlar som det finns mycket att säga om. (Detta avsnitt var bra, det blev inte långdraget om något, mer ett allmänt tips inför nya avsnitt.)
- Kan ni inte ha gäster? T ex intervjuer med utvecklare o dyl?

Angående nya studion så vore det nice om ni kunde fixa en soffa, eller på annat sätt göra så att det finns plats för i alla fall 3 personer. Allt ifrån Gurra till ovan nämnda gäster.

Ja ett sånt här upplägg skulle ju kunna funka, fast alltså bara soffan då.

https://www.youtube.com/watch?v=zPSZG8r44gk


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av marcus8958:

Har ni märkt av något att postnord har blivit mycket segare senaste tiden på leverans?
Tidigare tog det 2 dagar för paket att levereras till norra Sverige och förra året tog det nästan alltid 3 dagar så nu tog jag ut marginal och beställde i god tid. Men det ser ut som om det nu tar minst 4 dagar till norden. Eller har jag någon form av permanent otur med leveranser med postnord? Funkar fint med DHL som klarade av att leverera 300kg plåt på två dagar.

Jag tar alltid DHL om det finns som val. Det brukar finnas det när jag beställer snus och jag beställer det från ett ställe i södra Sverige. Dels är det billigare + att det är går snabbare. Postnord tar 79kr och DHL tar 59kr. Inte stor skillnad men jag har testat båda sätten. Med DHL har man det på två dagar och med postnord får man oftast vänta längre.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Trevligt avsnitt, som vanligt, tack för det

Här kommer ett par tips för kommande FF:

- Använd TV:n i bakgrunden till något. Vore nice att se gameplay eller liknande från spel ni talar om.
- Apropå TV:n, kan Calle fixa så att man slipper se spegelbilden av hans skärm? Kanske en småsak, men är lite störande.
- Jag har inget emot långa sändningar, så länge ni inte pratar för länge om samma sak. Kanske klämma in fler saker, men hålla dom relativt korta. Jag vet att det är svårt, speciellt om populära titlar som det finns mycket att säga om. (Detta avsnitt var bra, det blev inte långdraget om något, mer ett allmänt tips inför nya avsnitt.)
- Kan ni inte ha gäster? T ex intervjuer med utvecklare o dyl?

Angående nya studion så vore det nice om ni kunde fixa en soffa, eller på annat sätt göra så att det finns plats för i alla fall 3 personer. Allt ifrån Gurra till ovan nämnda gäster.

- Vore kul om vi hade en producent som kunde rodda med klippen, just nu är det ju jag som meckar med allt via en Streamdeck och ni vet ju att det kan strula ibland, så addera ytterligare handpåläggning utan att addera personer känns lite halvknepigt.
- Ska vad vi kan göra!
- När vi drog igång var en kvart (klippt) snack målsättningen och med tiden har det blivit längre och längre. Vi försåker såklart att hålla snacket så relevant som möjligt och bryta av med lite inklipp och liknande. Ni får peta på oss om vi börjar svamla för mycket.
- Vi har snackat om gäster och ja, det vore säkert möjligt men tror samtidigt att det är bättre i andra format.


signatur
Medlem

Personligen gillar jag upplägget som det är nu, lite svammel är absolut en del av charmen

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

- Vore kul om vi hade en producent som kunde rodda med klippen, just nu är det ju jag som meckar med allt via en Streamdeck och ni vet ju att det kan strula ibland, så addera ytterligare handpåläggning utan att addera personer känns lite halvknepigt.

Jag förstår problemet med för få personer. Kanske det går att lösa med en Streamdeck till, som kopplas till TV:n?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ni får peta på oss om vi börjar svamla för mycket.

Skrivet av superlim:

Personligen gillar jag upplägget som det är nu, lite svammel är absolut en del av charmen

Jo, alltså det var inte en kritik mot svamlet i sig. Som superlim skriver så är ju det en del av den avslappnade charmen med avsnitten. Det jag menade var bara att om man pratar för mycket om samma sak så kanske de som inte är mycket intresserade av ämnet tappar fokus och intresse. Det kan då vara en idé att hålla de olika ämnen hyfsat korta så man inte tappar någon på vägen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tycker det funkar bra som det är, enligt mig får det gärna komma upp till 60 minuter varje avsnitt.

En liten stol eller pall samt en till mikrofon till Gurra som dyker upp då och då skulle väl inte vara fel. Eller så får han sitta på golvet Japan-style, men en mic borde man väl kunna fixa åt stackarn.

En liten tanke som kanske skulle vara trevligt(kanske lite för omständigt?) att man bunkrar upp med "veckans tips" från folket på kontoret. Alltså en liten videosnutt där en person tipsar om något dom gillar, en bok,film,spel,serie,tidning,album,anime osv. (ha 5-10 saker förinspelat från personer så har ni ett "veckans tips" redo till varje avsnitt en tid framöver ).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fezk:

En liten tanke som kanske skulle vara trevligt(kanske lite för omständigt?) att man bunkrar upp med "veckans tips" från folket på kontoret. Alltså en liten videosnutt där en person tipsar om något dom gillar, en bok,film,spel,serie,tidning,album,anime osv.

Kul idé! Det blir ju väldigt mycket snack kring allt möjligt, men kanske svårt att hela tiden mata på varje vecka.


signatur
Medlem

Det enda jag kan önska mig är en extra mick till Gurra när han kommer in, att han "sitter" (alla vet ju att han står och att hans ben i själva verket är jättejättekorta) hör ju bara till.

Frilansare

Bra åsikter folk!
Vi tar med oss allt och grunnar inför flytten och nya studion.

Medlem

Aldrig tänkt på det, men fy skäms på er att ni inte har någon Quake-kartong i bakgrunden.

1
Skriv svar