Fallout-fan skapar blytung tidslinje för Fallout-serien

Robot
Fallout-fan skapar blytung tidslinje för Fallout-serien

Något för kalenderbitaren.

#fallout


Medlem

Imponerande!
Men som den gamla gubbe jag är räknar jag enbart Fallout 1 och 2 som äkta och att han inte ens hade med dessa gillas inte

Medlem
Skrivet av forzo:

Imponerande!
Men som den gamla gubbe jag är räknar jag enbart Fallout 1 och 2 som äkta och att han inte ens hade med dessa gillas inte

Bethesda gjorde väl dessa non-canon, tyvärr.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av forzo:

Imponerande!
Men som den gamla gubbe jag är räknar jag enbart Fallout 1 och 2 som äkta och att han inte ens hade med dessa gillas inte

Huh? Jag har skrollat igenom 2-3 ggr och jag ser Fallout 1 och 2 med i listan?

Medlem
Skrivet av Andaril:

Huh? Jag har skrollat igenom 2-3 ggr och jag ser Fallout 1 och 2 med i listan?

Jag antar att de fåtal raderna från Fo1/2 är noteringar från hans egna genomspelning, och inte några terminaler.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Hmm, raderna märkta med New Caliornia är ju mestadels FO1/2, Capital wasteland FO3, Mojave Wasteland FONV, Commonwealth FO4 och Appalachia är FO76.
Hans egna genomspelningar är ju de färglaggda raderna.
Massor med info från New California även om inte alla kommer från FO1/2 utan bara inträffar där men infon kommer från andra spel.

Medlem

Fallout 1 och 2 är ju dom riktiga Fallout spelen. Bethesdea har ju bara reskinnat Oblivion/Skyrim. New Vegas va väl ok men dom andra spelen är skrattretande dåliga i mina ögon. Sen är jag en grinig gubbe dock så kan väl ha me de o göra.

Medlem
Skrivet av Andaril:

Huh? Jag har skrollat igenom 2-3 ggr och jag ser Fallout 1 och 2 med i listan?

Får erkänna att jag inte ens tittat på länken, utgick helt och hållet från citatet i artikeln där skaparen själv säger "I went through all terminal entries in Fallout 3, 4, 76, New Vegas".

Medlem

Fantastiskt arbete. Kul läsning.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar