Final Fantasy XIV - Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Ambassadör
Quake

Lite videos från Final Fantasy XIV: Endwalker, verkar som till hösten så får man återvända till FF14 för att fördjupa sig in i det långa spelet som är FF14 med den nya expansionen Endwalker.

Jag kan tyvärr inte lägga in mer information på första inlägget då varje inlägg har ett maxtak på 65536 tecken, vilket jag har uppnått, hahaha. Men här kommer det lite videos från nya expansionen, plus en trailer som släpptes för några dagar sedan.

The Hype is on again!

Trailer

Ny spelbarras (Male Viera)

Nya klasser - Reaper (DPS) / Sage (Healer)

Nya Områden

Här ska man tydligen skriva sin "signatur", hmm, vad ska man skriva... brukar ju skriva så långa texter...

Medlem

Final Fantasy XIV-teamet är ju för goa. Deras fanfest i helgen hade en del legendariska inslag, härligt att se ett utvecklingsteam som är så jordnära och communityfokuserade som dem.

Här har vi t.ex. lead composer Soken som kör sin variant av en låt: https://www.youtube.com/watch?v=vk6dTkAmpfI

Originalet: https://www.youtube.com/watch?v=ascfjJXDWjo

Varje gång nya uppdateringar är på G blir jag sugen på att börja med spelet igen. Kom till Stormblood senaste gången så ligger lite efter och nu är tiden bristvara på riktigt. Sånt I-landsproblem när jag behöver prioritera min speltid bland nya titlar hela tiden.

Medlem

Har börjat spela igen sedan snart en månad tillbaka och kommit in i det igen. Så bra spel alltså.

Blev ännu bättre efter att jag tog en Fantasia potion och betalade för att byta namn, nu känns allt rätt! När jag började testa spelet runt 2015 så skapade jag en karaktär med utseende och namn som jag inte var helt hundra på från början, trodde inte jag skulle spela så mycket MMO. Har jag förvisso inte gjort då jag fortfarande är på Stormblood hehe, men nu efter bytet är jag mer pepp än någonsin.

Har skrapat ihop runt 400K MGP nu under Make it Rain eventet så är redo för att köpa The Regalia när den kommer i september!

Medlem
Skrivet av pinky:

Har börjat spela igen sedan snart en månad tillbaka och kommit in i det igen. Så bra spel alltså.

Blev ännu bättre efter att jag tog en Fantasia potion och betalade för att byta namn, nu känns allt rätt! När jag började testa spelet runt 2015 så skapade jag en karaktär med utseende och namn som jag inte var helt hundra på från början, trodde inte jag skulle spela så mycket MMO. Har jag förvisso inte gjort då jag fortfarande är på Stormblood hehe, men nu efter bytet är jag mer pepp än någonsin.

Har skrapat ihop runt 400K MGP nu under Make it Rain eventet så är redo för att köpa The Regalia när den kommer i september!

Välkommen tillbaka, du har en del att spela igenom 😊

Medlem
Skrivet av sezth:

Välkommen tillbaka, du har en del att spela igenom 😊

Tack och absolut har jag det tror jag är på sista 4-delen av SB nu, storyn börjar ta fart på riktigt! Gött också att de lagt till NG+ för dom som redan klarat spelet men vill lira om specifika story-delar.

BLM känns som ganska avancerad DPS också, behöver ha fokus för att hålla uppe rotationen 😅 har testat Gunbreaker och SAM, inte lika stor press där alltså.

Medlem
Skrivet av pinky:

Tack och absolut har jag det tror jag är på sista 4-delen av SB nu, storyn börjar ta fart på riktigt! Gött också att de lagt till NG+ för dom som redan klarat spelet men vill lira om specifika story-delar.

BLM känns som ganska avancerad DPS också, behöver ha fokus för att hålla uppe rotationen 😅 har testat Gunbreaker och SAM, inte lika stor press där alltså.

Du kan alltid testa SMN om du vill ha något som kräver lite mer tankeverksamhet

Ambassadör
Quake
Skrivet av pinky:

Like this?

Här ska man tydligen skriva sin "signatur", hmm, vad ska man skriva... brukar ju skriva så långa texter...

Medlem
Skrivet av sezth:

Du kan alltid testa SMN om du vill ha något som kräver lite mer tankeverksamhet

Haha nja BLM är nog med tankar just nu, kanske senare!

Skrivet av almblad:

Mycket så! Blir någon sekunds hjärndimma när jag tappar rotationen och känner mig som ett barn med femöres-smällare

Medlem

Söker en svensk Free Comany som kan ta emot en "returning" player. Jag är snäll, 41 iring, vill säkert köra endgame. Och spelat MMO i 20 år. att ha lika sinnade å "glimten i ögat", tror j'r kul. att sola spelet so far är kul, men jag huserar på (Dark) Data centern, å Cerberus Servern. Å min tag är: C'athryn Janeway

Skriv svar