Vilket spel är ditt skitspel men som du hade ofantligt roligt med när du var yngre?

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Nes
-The Simpsons: Bart vs. the World
-Jurassic Park

Snes
-Stunt Race FX

N64
-Star Wars: Shadows of the Empire
-Nagano Winter Olympics
-Multi-Racing Championship

Är det samma kille som gjorde musiken i Jurassic Park som gjorde musiken till Comic Bakery?

Edit: Hmm, nej JP var Jonathan Dunn och CB var Martin Galway. Varför finns då melodin från CB med i JP?

Medlem

Definitivt Zelda 2 till nes.
Vad hette det nu? Var det bara Link? Detta spel gjorde att jag fick bitmärken i handkontrollen 😁. Så fruktansvärt mycket frustrerande icke roliga passager. Jag klarade det dock mer än en gång. SMBD? Så jag hade väl "roligt".

Tur att jag inte hade råd med CD I maskinerna som hade Zeldaspelen som reklam. Herregud vilket skit!

Medlem

Detta var mitt lir, bland en del andra. C64 - Friday The 13th

https://www.youtube.com/watch?v=VPx2OTcatJ8

Medlem
Skrivet av androsynth:

Är det samma kille som gjorde musiken i Jurassic Park som gjorde musiken till Comic Bakery?

Edit: Hmm, nej JP var Jonathan Dunn och CB var Martin Galway. Varför finns då melodin från CB med i JP?

Dom gjorde musik samtidigt på 80talet när spel musik började ta fart. Så de kände till varandras verk så remixen i JP kan mycket väl bara vara en tribute

Medlem

Big Red Racing är ett spel man spelade sönder som liten men som inte åldrats något vidare, testade i senare tonåren med min kusin och vi blev båda mycket besvikna och våra barndomsminnen blev till besvikelse.

https://www.youtube.com/watch?v=4IXfdmtR9Rg

Vilket skitspel...

Medlem

Goldeneye, Snowboard Kids och Ignition var riktigt roliga!

Medlem

@Kent-Elvis: varje gång jag kommer tillbaks till den här tråden så får jag alltid nostalgi trippar.
det här spelet var grymt.

ett annat spel som påminner mig om detta är Circuit breakers, jösses va bra det va tyckte ja.

Medlem

Spelade Super Double Dragon på Snes nästan varje dag en lång tid. Väldigt bra counter-mekanik i spelet. Det finns ovanligt många grepp och slag för den här genren. Det var också fantastiskt kul att spela med en polare, det gick att puckla på varandra om man så önskade xD

Inaktiv
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Kung Fu till NES! Det var så kul då å mormor var överlycklig när hon såg sin lilla guldklimp spöa fulingar. Men så här i efterhand ser det ju inte speciellt kul ut...eller?

Hur bäddar man in video?
https://m.youtube.com/watch?v=x3JldVnuWV0

Åh fyfan! Spelade detta som fasen trots att det egentligen var så jääävla dåligt. Nostalgi att höra musiken igen dock

Medlem
Skrivet av Seraium:

Die Hard på PS1.

Det var ju skitbra!

Kolla in denna jäveln, Tir Na nog till ZX Spectrum.

Vet inte hur många timmar jag lade ner på detta skitspel, det är en gåta för mig än idag.


signatur

I drank what?

Medlem

Super Oswald på amiga. Riktigt skitspel men lika fasen spelade man det.
https://youtu.be/0H4nDfEIokg

Medlem

Vad är definitionen på ett skitspel?

Jag menar, 99% av allt jag spelade på min C64 är spel som jag aldrig ens skulle fundera på att plocka upp idag, och resten skulle jag förmodligen bara spela om jag råkade snubbla in på någon webbläsarversion av dem.
Samma sak kan sägas om minst 80% av alla Amiga-spel jag någonsin slösade alldeles för mycket tid på
Innebär detta att allt jag spelade på C64 och Amiga var skitspel?
Absolut inte.

Var Pong ett skitspel 1972?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv
Skrivet av Akronym:

Vad är definitionen på ett skitspel?

Jag menar, 99% av allt jag spelade på min C64 är spel som jag aldrig ens skulle fundera på att plocka upp idag, och resten skulle jag förmodligen bara spela om jag råkade snubbla in på någon webbläsarversion av dem.
Samma sak kan sägas om minst 80% av alla Amiga-spel jag någonsin slösade alldeles för mycket tid på
Innebär detta att allt jag spelade på C64 och Amiga var skitspel?
Absolut inte.

Var Pong ett skitspel 1972?

Ja, du har rätt. Helt poänglös tråd. Stäng ner tråden admins!

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Spel som ätit lite för många av mina timmar trots att de i retrospektiv tanke och/eller i andras ögon kanske inte förtjänade det:

Tja, i så fall har jag nog inte fastnat för något skitspel någonsin. Kan inte komma på något spel som har sågats vid fotknölarna av majoriteten som jag har gillat.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Tja, i så fall har jag nog inte fastnat för något skitspel någonsin. Kan inte komma på något spel som har sågats vid fotknölarna av majoriteten som jag har gillat.

Allt är ju relativt - både vad gäller vad varje spelare gillar kontra vad andra gillar, och vad man gillat vid någon tidpunkt som senare kanske inte känns något vidare. Det finns definitivt spel från ungdomen jag har förträngt och som jag i dag gärna skulle glömma att jag spelat, som jag ändå la en del timmar på.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Medlem

leisure suit Larry (originalet)
Police Quest från 1987 😊
Arkanoid
Track and Field
Tetris

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

https://www.youtube.com/watch?v=eog6-zvts6g

Dyrkade Cobra. Mest för att filmen var så vansinnigt fräck!

Jag håller med. Jag kunde starta det spelet enbart pga musiken.

Medlem
Skrivet av MathiasCh:

leisure suit Larry (originalet)
Police Quest från 1987 😊
Arkanoid
Track and Field
Tetris

Skitspel?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Är det någon annan än jag som klippte ut små streckkoder från Polly-påsar för att få en CDROM med Polly-spelet?

https://www.youtube.com/watch?v=knVc3-rx3lA
https://subretro.wordpress.com/2011/11/05/the-patrick-polly-s...

Medlem

@Akronym:

Skrivet av b_bob:

Vad jag syftade med skitspel är dom som dom flesta aldrig normalt skulle spela på grund av kvalité eller dom obskyrt udda okända.

det är lite subjektivt hur man ser på det från person till person, men ett exempel skulle kunna vara t.ex
The Simpsons Wrestling på ps1.

ofta brukar det finnas spel som bara använder nått känt licens för att locka köpare eller är dåliga kloner av något annat känt spel.

Pong och Pacman var juh stora sensationer på deras tid så det enligt mig diskvalifierar dom som skitspel även om man i dagens läge skulle tycka att dom kanske var riktigt trista.

jag menar mer spel som t.ex E.T. the Extra-Terrestrial (Atari 2600)
spel som helt enkelt blev totalt sågade eller inte blev nämnvärda att ta upp som legitima spel även på sin tid.

Amiga generationen av spel var mestadels bara massa udda små spel så det är svårt att egentligen peka ut nån av dom som direkta skitspel.
en jag kände hade tillgång till stortsett alla amiga spelen och vi spelade rätt många av dom, runt kanske 100-150 st och det var liksom inte nån stor skillnad, förutom att vissa var mer basic.

men jag menar t.ex North And South eller Rainbow Islands kan man verkligen inte kalla skitspel.
men ja det är lite subjektivt när man väl kommer till den tiden för det mesta låg på ungefär samma nivå.

Medlem
Skrivet av b_bob:

...spel som t.ex E.T. the Extra-Terrestrial (Atari 2600)
spel som helt enkelt blev totalt sågade eller inte blev nämnvärda att ta upp som legitima spel även på sin tid....

Tja, kan bara upprepa vad jag svarade till PeTTs0n.

Med den definitionen så har jag aldrig fastnat för ett skitspel.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@Akronym: Går ju att göra ännu enklare också - gå in på ex. Metacritic/Steams review-bibliotek, och kolla om det är några spel du gillat som ligger under, säg, 50%.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

@Akronym: Jag skulle säga ja - för vi var 3 bröder ,själv var jag äldst - hockey , pong ,tennis - Ganska ointressant för mej och mina bröder , dom jobbade sig till chefposition för större bolag och jag typ retired dagdrivare . Vi hade C64 senare . Faktisk kong var ett spel man undvek , hellre Chuckie egg ,Miner 4090 ,Jet set willy , Paradroid - tyckte senare att Wolfstein 3D till pc var också realtivt ointressant.

Skägg.
10 Chambers

Detta spelade vi faktiskt otroligt mycket.


signatur
Medlem

Secret of Kandar eller Jet Set Willy på C64. Skräp som ändå var underhållande


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Skriv svar