Steam Link Anywhere låter dig streama spel varsomhelst
Jag har verkligen inte hängt med här. I min värld kan jag logga in och installera spel på vilken dator som helst, vart som helst, och spela det så länge jag är inloggad på Steam. Stämmer inte det? Ifall det stämmer, vad använder jag Steam Link till då nu igen...konsol/mobil-spel?
Jag har verkligen inte hängt med här. I min värld kan jag logga in och installera spel på vilken dator som helst, vart som helst, och spela det så länge jag är inloggad på Steam. Stämmer inte det? Ifall det stämmer, vad använder jag Steam Link till då nu igen...konsol/mobil-spel?
Nu har jag ingen själv men steamlink hemma har fungerat så att du kanske har en dator på övervåningen men får för dig att spela på en TV på undervåningen, då löser steamlink det problemet
Nu har jag ingen själv men steamlink hemma har fungerat så att du kanske har en dator på övervåningen men får för dig att spela på en TV på undervåningen, då löser steamlink det problemet
Eller om du har en TV med android i sig, steamlink-appen funkar bra.
Detta funkar enbart på steamhårdvara fortfarande. Ej mobiler, om du inte är uppkopplad på samma wifi hemma. Detta ska ju dock änsras i framtiden. Just nu kan du inte spela steam på bussen
Fungerar visst på mobiler, testade senast igår över 4g, funkade över förväntan. Men sen har jag ju en bra dator och 1000/1000 koppling. Testade igen nu, här är en bild, notera 4g och inte wifi.
Fungerar visst på mobiler, testade senast igår över 4g, funkade över förväntan. Men sen har jag ju en bra dator och 1000/1000 koppling. Testade igen nu, här är en bild, notera 4g och inte wifi.
https://i.imgur.com/UynA837.jpg
Ubderligt. Läste i forumet att det inte var igång ännu. My bad, jag får inte igång det dock
1# FZ Troll
@robbis: Var lite smått krångligt får jag säga, du måste koppla din pc igen i appen.
(Och köra betaversionen av steam.)
Tänkte själv att det bara skulle funka utan att ändra några inställningar
Fick igång det. Tack
1# FZ Troll
Med Steamlink så kan jag spela mina spel på steam på tv:n på en annan våning utan att behöva dra kopiösa mängder HDMI sladdar samt slippa gå o starta steam full screen mode eller spelet på undervåningen. Jag startar upp min link som startar upp som en konsol och sedan streamas allt från datorn till Steamlinken över WiFi.
@Syltlöken: Finns på eftermarkanden fortfarande. Amazon, ebay m.fl.
Jag har ett litet sug efter en steamlink vet någon om det går få tag i fortfarande?
Sen har jag en fundering jag hoppas en steamlink ägare kan besvara. Kan man koppla in tex en xboxkontroll i steamlink? Eller måste den sitta i datorn? Tacksam för svar
Inputenheterna sätter du i Steam linken, tex tgb mus eller som i mitt fall, xbox360 wireless.
Mottagaren sitter i usb i linken, fungerar utmärkt
Jag har ett litet sug efter en steamlink vet någon om det går få tag i fortfarande?
Sen har jag en fundering jag hoppas en steamlink ägare kan besvara. Kan man koppla in tex en xboxkontroll i steamlink? Eller måste den sitta i datorn? Tacksam för svar
Kör appen i androidtelefon eller surfplatta och anslut en bluetooth handkontroll endra ps4 eller xbox one sen äre bara tuta och köra 😁 går ju även casta till en tv då om du vill 😉
Inputenheterna sätter du i Steam linken, tex tgb mus eller som i mitt fall, xbox360 wireless.
Mottagaren sitter i usb i linken, fungerar utmärkt
Det var som jag trodde då! Skönt att få det bekräftat Du som verkar ha koll vet du äveb om datorn måste vara uppkopplad via wifi eller räcker det att den är kopplad till samma router med internetkabel? Jag har inget trådlöstnätverkskort nämligen.. Vore trist att upptäcka detta efter köp
Kör appen i androidtelefon eller surfplatta och anslut en bluetooth handkontroll endra ps4 eller xbox one sen äre bara tuta och köra 😁 går ju även casta till en tv då om du vill 😉
Tack för tipset men jag är dessvärre apple ägare :/
@Syltlöken: Finns på eftermarkanden fortfarande. Amazon, ebay m.fl.
Great!! Ska undersöka efter kneget! Tack tack
Men internet har sagt till mig att valve aldrig gör något numera. Så hur kan denna nyheten stämma?
Vavle är ju ett underligt företag... känns som större delarna av företaget inte gör något vettigt, men Slouken, snubben som jobbar med just streaming grejerna - han ligger minsann i. Räcker med att man rapporterar något på forumet, så inte nog med att han svarar nästan omedelbart, oftast kommer en fix inom nån dagar också. Helt crazy.
Med Steamlink så kan jag spela mina spel på steam på tv:n på en annan våning utan att behöva dra kopiösa mängder HDMI sladdar samt slippa gå o starta steam full screen mode eller spelet på undervåningen. Jag startar upp min link som startar upp som en konsol och sedan streamas allt från datorn till Steamlinken över WiFi.
Tack för svaren, då hänger jag med. Är helt enkelt ingenting för mig som bara spelar vid datorn, men jag förstår att många kan ha användning för det.