Steam Link Anywhere låter dig streama spel varsomhelst

Robot
Steam Link Anywhere låter dig streama spel varsomhelst

Få konstant tillgång till alla 279 Steam-spel du köpt men aldrig spelat.


Medlem

Jag har verkligen inte hängt med här. I min värld kan jag logga in och installera spel på vilken dator som helst, vart som helst, och spela det så länge jag är inloggad på Steam. Stämmer inte det? Ifall det stämmer, vad använder jag Steam Link till då nu igen...konsol/mobil-spel?

Medlem

Är det något spel jag kan tänka mig så är det väl typ Civ där allt går långsamt och audio synk etc inte är så jätteviktigt.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag har verkligen inte hängt med här. I min värld kan jag logga in och installera spel på vilken dator som helst, vart som helst, och spela det så länge jag är inloggad på Steam. Stämmer inte det? Ifall det stämmer, vad använder jag Steam Link till då nu igen...konsol/mobil-spel?

Nu har jag ingen själv men steamlink hemma har fungerat så att du kanske har en dator på övervåningen men får för dig att spela på en TV på undervåningen, då löser steamlink det problemet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu har jag ingen själv men steamlink hemma har fungerat så att du kanske har en dator på övervåningen men får för dig att spela på en TV på undervåningen, då löser steamlink det problemet

Eller om du har en TV med android i sig, steamlink-appen funkar bra.

Medlem

Körde nya Wolfenstein över steam link med ps4kontroll till min Galaxy Note 9, funka klockrent utan lagg och allt max

Medlem

Detta funkar enbart på steamhårdvara fortfarande. Ej mobiler, om du inte är uppkopplad på samma wifi hemma. Detta ska ju dock änsras i framtiden. Just nu kan du inte spela steam på bussen

Avstängd

Har aldrig ångrat mitt köp. Ser det som en chrome cast fast betydligt bättre.

Medlem
Skrivet av robbis:

Detta funkar enbart på steamhårdvara fortfarande. Ej mobiler, om du inte är uppkopplad på samma wifi hemma. Detta ska ju dock änsras i framtiden. Just nu kan du inte spela steam på bussen

Fungerar visst på mobiler, testade senast igår över 4g, funkade över förväntan. Men sen har jag ju en bra dator och 1000/1000 koppling. Testade igen nu, här är en bild, notera 4g och inte wifi.

Medlem
Skrivet av N4kame0:

Fungerar visst på mobiler, testade senast igår över 4g, funkade över förväntan. Men sen har jag ju en bra dator och 1000/1000 koppling. Testade igen nu, här är en bild, notera 4g och inte wifi.
https://i.imgur.com/UynA837.jpg

Ubderligt. Läste i forumet att det inte var igång ännu. My bad, jag får inte igång det dock

Medlem

@robbis: Var lite smått krångligt får jag säga, du måste koppla din pc igen i appen.
(Och köra betaversionen av steam.)
Tänkte själv att det bara skulle funka utan att ändra några inställningar

Medlem

Hrm, kanske borde koppla in steamlinken igen då.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av N4kame0:

@robbis: Var lite smått krångligt får jag säga, du måste koppla din pc igen i appen.
(Och köra betaversionen av steam.)
Tänkte själv att det bara skulle funka utan att ändra några inställningar

Fick igång det. Tack

Medlem

Vad förvånad man blir över att apple blockar en app de inte kan tjäna pengar på...

Medlem

Det är väl för att det kommer något Aple iGames snart och inte vill ha konkurrens. 😕
Skämt åsido, läste anledningen men förstod nog inte helt deras argument.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag har verkligen inte hängt med här. I min värld kan jag logga in och installera spel på vilken dator som helst, vart som helst, och spela det så länge jag är inloggad på Steam. Stämmer inte det? Ifall det stämmer, vad använder jag Steam Link till då nu igen...konsol/mobil-spel?

Med Steamlink så kan jag spela mina spel på steam på tv:n på en annan våning utan att behöva dra kopiösa mängder HDMI sladdar samt slippa gå o starta steam full screen mode eller spelet på undervåningen. Jag startar upp min link som startar upp som en konsol och sedan streamas allt från datorn till Steamlinken över WiFi.

Medlem

Nu när snart alla har en prenumerationstjänst för streaming av spel så tycker jag Valve borde satsa på något liknande.

Medlem

Men internet har sagt till mig att valve aldrig gör något numera. Så hur kan denna nyheten stämma?

Medlem

Äger två stycken. Skönt att ibalnd spela från sänger och ibland från soffan. Har också streamat spel till en gammal mac hemma hos mina föräldrar via bryggat VPN utan större problem. Kul att dom nu lägger till NAT punchthrough.

Medlem

Jag har ett litet sug efter en steamlink vet någon om det går få tag i fortfarande?

Sen har jag en fundering jag hoppas en steamlink ägare kan besvara. Kan man koppla in tex en xboxkontroll i steamlink? Eller måste den sitta i datorn? Tacksam för svar

Inaktiv

@Syltlöken: Finns på eftermarkanden fortfarande. Amazon, ebay m.fl.

Medlem
Skrivet av Syltlöken:

Jag har ett litet sug efter en steamlink vet någon om det går få tag i fortfarande?

Sen har jag en fundering jag hoppas en steamlink ägare kan besvara. Kan man koppla in tex en xboxkontroll i steamlink? Eller måste den sitta i datorn? Tacksam för svar

Inputenheterna sätter du i Steam linken, tex tgb mus eller som i mitt fall, xbox360 wireless.
Mottagaren sitter i usb i linken, fungerar utmärkt

Medlem
Skrivet av Syltlöken:

Jag har ett litet sug efter en steamlink vet någon om det går få tag i fortfarande?

Sen har jag en fundering jag hoppas en steamlink ägare kan besvara. Kan man koppla in tex en xboxkontroll i steamlink? Eller måste den sitta i datorn? Tacksam för svar

Kör appen i androidtelefon eller surfplatta och anslut en bluetooth handkontroll endra ps4 eller xbox one sen äre bara tuta och köra 😁 går ju även casta till en tv då om du vill 😉

Medlem
Skrivet av Kvillen:

Inputenheterna sätter du i Steam linken, tex tgb mus eller som i mitt fall, xbox360 wireless.
Mottagaren sitter i usb i linken, fungerar utmärkt

Det var som jag trodde då! Skönt att få det bekräftat Du som verkar ha koll vet du äveb om datorn måste vara uppkopplad via wifi eller räcker det att den är kopplad till samma router med internetkabel? Jag har inget trådlöstnätverkskort nämligen.. Vore trist att upptäcka detta efter köp

Medlem
Skrivet av Raahzel:

Kör appen i androidtelefon eller surfplatta och anslut en bluetooth handkontroll endra ps4 eller xbox one sen äre bara tuta och köra 😁 går ju även casta till en tv då om du vill 😉

Tack för tipset men jag är dessvärre apple ägare :/

Medlem
Skrivet av anon_1418:

@Syltlöken: Finns på eftermarkanden fortfarande. Amazon, ebay m.fl.

Great!! Ska undersöka efter kneget! Tack tack

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Men internet har sagt till mig att valve aldrig gör något numera. Så hur kan denna nyheten stämma?

Vavle är ju ett underligt företag... känns som större delarna av företaget inte gör något vettigt, men Slouken, snubben som jobbar med just streaming grejerna - han ligger minsann i. Räcker med att man rapporterar något på forumet, så inte nog med att han svarar nästan omedelbart, oftast kommer en fix inom nån dagar också. Helt crazy.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu har jag ingen själv men steamlink hemma har fungerat så att du kanske har en dator på övervåningen men får för dig att spela på en TV på undervåningen, då löser steamlink det problemet

Skrivet av kaealy:

Med Steamlink så kan jag spela mina spel på steam på tv:n på en annan våning utan att behöva dra kopiösa mängder HDMI sladdar samt slippa gå o starta steam full screen mode eller spelet på undervåningen. Jag startar upp min link som startar upp som en konsol och sedan streamas allt från datorn till Steamlinken över WiFi.

Tack för svaren, då hänger jag med. Är helt enkelt ingenting för mig som bara spelar vid datorn, men jag förstår att många kan ha användning för det.

Medlem

Verkar helt underbart. Någon som vet hur mycket data en timmes spel använder av din surf?

1
Skriv svar