Calles fem snabba intryck från The Division 2

Bra punkter kan jag tycka.
Tycker själv spelet är ett okej spel, men har inte hunnit spela så mycket än och det känns som att det kommer utvecklas till väldigt bra spel när jag väll spelat mer


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Skräp. Håller mig till Anthem istället.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Skräp. Håller mig till Anthem istället.

Haha, det är som att säga att Pizza är skräp och att du hellre äter brysselkål kokat i urin. Men smaken är som baken.

Medlem

Det var längesen jag hade så kul i ett spel. Hela världen känns levande och alla sidouppdrag samt "world events" känns inte som en utfyllnad utan något man faktiskt vill göra.

Få spel som lyckas förmedla den känslan.

Gen
Medlem
Skrivet av Govein:

Skillsen är dock ganska illa däran. För alla jag pratat med. Vissa skills är så trasiga att man får iväg dom var tredje gång. Majoriteten av skillsen jag testat är trasiga. Dyker inte upp eller despawnar utan att göra något etc. det i kombination med att man måste använda dom rätt så fienden inte disablear eller förstör dom gör att det känns som en shooter med healing skills atm. men är ju prio ett att fixa har jag hört. Men man måste välja skills utefter vad man vet fungerar nu och inte vad man vill spela.

Tydligen ska detta till större del vara patchat nu efter kvällens maintenance.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Ser att ingen svarat dig än. Då jag inte vet hur det ser ut på XBOX kan jag bara hänvisa till PC där man första gången man kör spelet kan ställa in storlek på all text. Inne i spelet under Settings kan man ändra subtitles-storlek också. Kanske finns något sådant på XBOX om du glor genom alla inställningar?

Sub-storlekarna går att ändra. Jag spelade första på PC och märkte inte av det alls. Vet inte ens om den infon fanns där då? Men det är i alla fall infon längst ner till skärmen jag funderar på. Är på utbildning med jobbet och får kolla på det senare ikväll. Tack för tipset! 😊

Ambassadör
Xbox

@Lethenstroom: Man kan ändra font-size i accessability-menyn. Vet inte hur mycket det hjälper, UI'n är inte helt optimerat för de fetare TV-setupsen verkar det som.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Gen:

Tydligen ska detta till större del vara patchat nu efter kvällens maintenance.

Stämmer! Verkar löst alla de skills jag hade problem med. Provade dock en skill build och verkar som modsen till skillsen kan vara buggade med. Får inte effekten även om det är på rätt skill med rätt mängd skillpower. 2 skills med detta problemet.

Gnällkuk

@Govein: har du låst upp signature skill?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Govein: har du låst upp signature skill?

Jepp. Max lvl på allt. Även med klassen som man väljer på end game. Antar att det är bäst att låta skillbuilds vara ett tag. Säkert några som funkar men säkrare att gå på klassiska gun dmg stats osv for now.

Gnällkuk
Skrivet av Govein:

Jepp. Max lvl på allt. Även med klassen som man väljer på end game. Antar att det är bäst att låta skillbuilds vara ett tag. Säkert några som funkar men säkrare att gå på klassiska gun dmg stats osv for now.

Läste igår att det finns en bug som påverkar signature skill, vet inte om det gäller alla men för Sharpshooter åtminstone.
Efter att du valt perks osv så NOLLSTÄLLS dessa om du byter ett, eller båda vapen. Så varje gång du byter vapen behöver du respecca i basen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Finns det någon bra tråd för oss noobs som spelar lite då o då på grund av jobbsituationen där man kan diskutera början av spelet? Tips o trix eller liknande? 😊

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lethenstroom:

Finns det någon bra tråd för oss noobs som spelar lite då o då på grund av jobbsituationen där man kan diskutera början av spelet? Tips o trix eller liknande? 😊

https://www.fz.se/forum/trad/434156-the-division-2-officiella...

@Zimpan har alltid en tråd...


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot
Ambassadör
Xbox

@Zimpan: ikr


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Läste igår att det finns en bug som påverkar signature skill, vet inte om det gäller alla men för Sharpshooter åtminstone.
Efter att du valt perks osv så NOLLSTÄLLS dessa om du byter ett, eller båda vapen. Så varje gång du byter vapen behöver du respecca i basen.

Ok tack. Ska testa att göra det nästa gång

Skägg.
10 Chambers

Sitter och filar på en text som blir första delen av recensionen, bah så ni vet.


signatur
12
Skriv svar