Apex Legends första säsong drar igång ikväll!

Robot
Apex Legends första säsong drar igång ikväll!

Skins och trackers bland belöningarna i "Wild Frontier".

#apex-legends, #battle-pass


Medlem

Ganska säker på det är kl 18:00 som gäller


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Quelor:

Ganska säker på det är kl 18:00 som gäller

Om man läser ordentligt står det ju precis så Tack för rättningen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om man läser ordentligt står det ju precis så Tack för rättningen.

Lugnt, ta en extra titt på första meningen också


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Så Battle Pass handlar som vanligt om kosmetika, thats it typ.
Hoppas att stödet med flödet av cash går till att förbättra de exploits som finns där och alla jäkla fuskare som överflödar spelar just nu.

Mött allt från speedhackers, aimboters och wallhackers nu i stort sett varje game.

Medlem

Ååå det här spelet är så kul!! Till och med en gubbe som jag gillar det - kräsen och halvdan som jag är. Hoppas de lägger mer krut på ballare skins nästa säsong dock, var lite meh-känsla på skinsen den här gången. Kul att få en ny legend, något nytt att levla och spela emot oavsett! Heja Respawn!

Medlem

Visst, lite undermåligt med innehåll vid säsongsstart, men tror vi kommer få se en ny legend om någon månad och säkerligen fler vapen löpande. Vi kommer garanterat få se fler spellägen innan första säsongen är slut. Allt hänger ju verkligen på hur snabbt dom pumpar ut nytt innehåll och det lär dom ju förstå..

Medlem

Kul, men som redan sagts, något tunt innehåll kanske?
"Badge'n" vid var femte nivå är ju ex.vis "bortkastad"
Men kommer att shoppa det.

Lurigt att de inte haft förladdning såvitt jag vet, antar att det kommer i en patch, och begriper fortfarande inte om Octane kostar "röda" eller ingår.
Vet inte heller om de som inte nått level 100 tappar de kvarvarande 45 apex packen som fanns i grunden mellan nivå 1-100.

Innehållet,
https://www.ign.com/wikis/apex-legends/Season_1_Battle_Pass#S...

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Väntar nog tills man nått LVL100 innan man köper det.

rpd
Medlem
Skrivet av cb99:

begriper fortfarande inte om Octane kostar "röda" eller ingår.

Nej det var knepigt att försöka reda ut..

Tycker spontant att innehållet var lite tunt men samtidigt är det nog det första spelet på väldigt många år som jag lagt 20+ timmar på och även om jag inte är intresserad av innehållet kommer jag nog köpa det bara för att stötta.

Medlem
Skrivet av cb99:

Vet inte heller om de som inte nått level 100 tappar de kvarvarande 45 apex packen som fanns i grunden mellan nivå 1-100.

-cb99

Det ska va olika levelprogression så du kommer levla din "vanliga" level och din Season 1 level.

Om de nu inte fuckar upp totalt då.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Nä har inte börjat för mig.

Releasehästryttare

@Carl Johansson-Sundelius: Här är trailern

Medlem
Skrivet av cb99:

Kul, men som redan sagts, något tunt innehåll kanske?
"Badge'n" vid var femte nivå är ju ex.vis "bortkastad"
Men kommer att shoppa det.

Lurigt att de inte haft förladdning såvitt jag vet, antar att det kommer i en patch, och begriper fortfarande inte om Octane kostar "röda" eller ingår.
Vet inte heller om de som inte nått level 100 tappar de kvarvarande 45 apex packen som fanns i grunden mellan nivå 1-100.

Innehållet,
https://www.ign.com/wikis/apex-legends/Season_1_Battle_Pass#S...

Octane kostar det vanliga, 12.000 röda eller Apex coins, dvs ingår inte i "season passet".
Spelade med en på nivå 37 så tror det verkar gå att få ihop sina 45 "loot trianglar" t.o.m. level 100 fortfarande.

Ska inte vara några problem att låsa upp alla legender utan pengar, jag är i nivå +100 och har låst upp de tre så här långt och har närmare 40k kvar av de röda.

Vet inte om de har dragit ned på "grind takten" för att man ska bli lite stressad och shoppa det större paket med hoppa 25 nivåer, känns i alla fall "segt".

Iofs. min sämsta spelsession sedan jag började spela Apex, inget har gått rätt bryter för krubb och "lugna nerverna"

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Mött allt från speedhackers, aimboters och wallhackers nu i stort sett varje game.

Förstår inte hur, måste vara fantastisk otur eller något.

Jag är level 100 sedan länge så jag lirat det en hel del... under den tiden har jag endast sett en som absolut fuskade, och en annan spelare som var väldigt suspekt. That's it. Två stycken av tusentals spelare jag stött på.

Mycket mindre än jämfört med de flesta andra spel.

Inaktiv
Skrivet av Fletchett:

Förstår inte hur, måste vara fantastisk otur eller något.

Jag är level 100 sedan länge så jag lirat det en hel del... under den tiden har jag endast sett en som absolut fuskade, och en annan spelare som var väldigt suspekt. That's it. Två stycken av tusentals spelare jag stött på.

Mycket mindre än jämfört med de flesta andra spel.

Är lvl 91 och har mött på stora mängder fuskare senaste dagarna. Både jag och polarna råkar ut för Aimbots och Speedhacks varenda spelsession. Spelet har många fler fuskare än något annat spel jag kört. Fuskrapporterna tar dessutom upp en stor del av Apex reddit och respawn själva har redan bannat 500000(!) fuskare. Det om något säger väl vilka enorma problem spelet har med fuskare.

Medlem

Skitspel. Dåligt optimerat och spelkänslan är obefintlig.

Medlem
Skrivet av utemoewbel:

Skitspel. Dåligt optimerat och spelkänslan är obefintlig.

"ok"

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Är lvl 91 och har mött på stora mängder fuskare senaste dagarna. Både jag och polarna råkar ut för Aimbots och Speedhacks varenda spelsession. Spelet har många fler fuskare än något annat spel jag kört. Fuskrapporterna tar dessutom upp en stor del av Apex reddit och respawn själva har redan bannat 500000(!) fuskare. Det om något säger väl vilka enorma problem spelet har med fuskare.

Kanske bara jag som haft tur då, eller så är det bara PUBG som härdat mig. Där var det ju verkligen fuskare nästan varje runda ett tag.

Inaktiv
Skrivet av Fletchett:

Förstår inte hur, måste vara fantastisk otur eller något.

Jag är level 100 sedan länge så jag lirat det en hel del... under den tiden har jag endast sett en som absolut fuskade, och en annan spelare som var väldigt suspekt. That's it. Två stycken av tusentals spelare jag stött på.

Mycket mindre än jämfört med de flesta andra spel.

Har också varit level 100 sedan ett tag, men det är nu på sistone som jag tycks möta de mest uppenbara fuskarna, såg ännu en roadrunner springa igenom kartan, dessutom ser jag nästan varje runda numera folk som drar någon exploits eller vad det nu är för att droppa ner till marken på 2 sekunder.

Det är väl iofs inte så konstigt om man skulle stöta på en del fuskare då och då med tanke på hur många det är som spelar Apex Legends.

Update notes från senaste uppdateringen angående cheating

Added Report a Player feature for cheating and abuse on PC.
Players can now report cheaters they encounter in-game and it’ll be sent directly to Easy Anti-Cheat. You can do this from either the spectate view after dying or when looking at your team’s Banner Cards in the Squad tab.
We have lots of other work going on behind the scenes and this remains high priority for us. We won’t be able to share many specifics of what we’re doing but we’ll strive to provide updates on progress for the things we can talk about.
As I'm finishing the notes this morning, 499,937 accounts and counting have been banned for cheating.
Speed hacking: We do currently have anti-speed hacking in Apex Legends, but it’s not being as effective as intended due to a bug that we believe we’ve identified and will be addressing in our next server update. Will provide ETA for it when I have it. Working to get it out ASAP.

Inaktiv
Skrivet av utemoewbel:

Skitspel. Dåligt optimerat och spelkänslan är obefintlig.

Vad jämför du med då? Har spelat ett tiotal spel där jag upplever att spelen är betydligt sämre optimerade, och spelkänslan är ju helt underbar?!

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Har också varit level 100 sedan ett tag, men det är nu på sistone som jag tycks möta de mest uppenbara fuskarna, såg ännu en roadrunner springa igenom kartan, dessutom ser jag nästan varje runda numera folk som drar någon exploits eller vad det nu är för att droppa ner till marken på 2 sekunder.

Det är väl iofs inte så konstigt om man skulle stöta på en del fuskare då och då med tanke på hur många det är som spelar Apex Legends.

Jo, men exploiten som folk använde för att landa snabbare täpptes till för ett bra tag sen. Utvecklaren släppte en server side fix för det, och vad jag vet fungerar inte speedhacksen under själva droppen. Är du säker på att det inte är Mirages decoys du har sett?

Dom flyger snabbare än någon spelare kan göra. Säger inte att det måste vara så nån kan ju gjort något nytt fusk... men tror där är många som missförstår spelets system och antar fusk.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Så Battle Pass handlar som vanligt om kosmetika, thats it typ.
Hoppas att stödet med flödet av cash går till att förbättra de exploits som finns där och alla jäkla fuskare som överflödar spelar just nu.

Mött allt från speedhackers, aimboters och wallhackers nu i stort sett varje game.

Shit asså, vilken server lirar du på? Jag har stött på kanske 2-3 fuskare i mina 235 timmar...

Inaktiv
Skrivet av spikes:

Shit asså, vilken server lirar du på? Jag har stött på kanske 2-3 fuskare i mina 235 timmar...

Ptja, har väl valt Europa som huvudserver, sedan vet jag inte mer eftersom det inte är någon serverbrowser så vitt jag vet va?
Det är väl bara otur att jag har mött majoriteten av fuskare kanske.. menar det blev ganska nyligen en halv miljon konton bannade, så det är ju inte precis så att inte förekommer.

Inaktiv
Skrivet av Fletchett:

Jo, men exploiten som folk använde för att landa snabbare täpptes till för ett bra tag sen. Utvecklaren släppte en server side fix för det, och vad jag vet fungerar inte speedhacksen under själva droppen. Är du säker på att det inte är Mirages decoys du har sett?

Dom flyger snabbare än någon spelare kan göra. Säger inte att det måste vara så nån kan ju gjort något nytt fusk... men tror där är många som missförstår spelets system och antar fusk.

Det är inte det gamla exploiten du tänker på, utan det är ren speedhack även i luften som gör att du och ditt team landar betydligt snabbare än din motståndare.

  • Speed hacking: We do currently have anti-speed hacking in Apex Legends, but it’s not being as effective as intended due to a bug that we believe we’ve identified and will be addressing in our next server update. Will provide ETA for it when I have it. Working to get it out ASAP.

Medlem

@AxxT: Varför?

@anon_1418: 500k av 50 miljoner... Och majoriteten är ju på asiatiska och NA servrar.

Inaktiv

@spikes: Vart vill du komma? Att fuska inte är dåligt? Berättar bara om hur jag ha upplevt det.
"- men jag har inte upplevt något alls och DÅ FINNS DET INGA FUSKARE. *i'm mad*

Dessutom är det 500k upptäckta uppenbara fuskare, de som ännu inte har åkt dit ännu då? Tror det handlar om betydligt större antal som fuskar/utnyttjar exploits m.m.

1
Skriv svar