Vad hoppas du på från det (förmodade) nya Vampire: The Masquerade?

Redaktör
Ponny
Vad hoppas du på från det (förmodade) nya Vampire: The Masquerade?

Jätte-väldigt-gör-mycket pekar på att Paradox om bara några få dagar avtäcker ett spel som äger rum i Vampire: The Masquerade-universumet. En remake på Bloodlines? En uppföljare? Vi har fått se konceptbilder (som doftar blod) och Chris Avellone har hintat om att han är inblandad.

Ett nytt Vampire vore förstått fantastiskt, men vad hoppas du på? Reboot, remake, uppföljare? Och vad ska ta teamet ta med sig från kultklassikern Bloodlines in i det nya spelet? Och vad ska de inte ta med? Dröm fritt, dröm stort. Hur vill du att det nya Vampire: The Masquerade-spelet ska se ut?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag hoppas på en uppföljare, som fortfarande vågar vara nått annat än ett pangar/smyg spel, där fokusen ligger i berättelsen och känslan.

Medlem

Jag hoppas nog mest på ett nytt spel i Vampire: The Masquerade världen. Eftersom dom använder lore från nyare source-böcker i ARG't så passar det om dom går på det, bättre med ett nytt koncept än en uppföljare eller remake på Bloodlines.

Medlem

För övrigt alldeles i slutet av ARG't nu Ser fram mot torsdag

Tråddemonen
Testpilot

En dating-app för de nattaktiva som är bleka och blyga.

Medlem

Hoppas på ett 3rd person rollspel. Inte det som kallas rollspel på PC som endast är "MENJAGLEVLADEDÅÄRDETETTROLLSPEL!1!!!1" utan riktigt rollspel, bra dialoger, bra plot, etc, etc.


signatur

I drank what?

Medlem

Hoppas på att valen kommer göra en tydlig skillnad, t.ex. att man ska kunna göra sin karaktär till en skurk genom valen, istället för att det bara ska påverka ifall någon enstaka karaktär dör eller inte

Medlem
Skrivet av waeress:

För övrigt alldeles i slutet av ARG't nu Ser fram mot torsdag

https://s3.amazonaws.com/trustnomore/wp-content/uploads/2019/...

Undrar vilken stad i världen det är? ^^


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Medlem

Hoppas verkligen att humorn från Bloodlines är kvar! Var ju helt underbart att spela som galen och (bland annat) ha en lång diskussion med en stoppskylt

Medlem

Hoppas på ett nytt spel där story och rollspel är det viktigaste precis som VTMB. Remake eller uppföljare skulle vara trevligt men helst skulle jag vilja ha en helt ny story. Skulle heller inte bli ledsen om strid faktiskt blir vettigt denna gång. VTMB lämnade en del att önska inom det området när det begav sig.

Och sedan en rent personlig önskan skulle vara möjligheten att spela Lasombra Antitribu, för de som förstår vad jag pratar om. Men det är inte direkt troligt att jag kommer få göra det.

Medlem

Ett open world live service spel som dessutom är ett mobilspel.

Medlem

Så länge atmosfären, storyn och dynamiken i rollspelsupplevelsen finns där kvittar det mig helt om det är en remake eller uppföljare, jag hade varit taggad på vilket som!

Stridssystemet och buggarna får gärna skippa att hänga med.

Medlem

Mods till vapnen!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Twisten är att det är ett mobilspel inspirerat av Pokemon Go.

Medlem

Hoppas på 1800-tals london eller östeuropa, diggar inte moderna vampyrspel eller filmer. Dom hör hemma i Viktoriansk tid. Ett riktigt mustigt rollspelsäventyr med intriger, mord, övernaturliga varelser och blodsugande.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Hoppas på 1800-tals london eller östeuropa, diggar inte moderna vampyrspel eller filmer. Dom hör hemma i Viktoriansk tid. Ett riktigt mustigt rollspelsäventyr med intriger, mord, övernaturliga varelser och blodsugande.

Vampire the Masquerade: Redemption utspelade sig i båda erorna.

Medlem

Battleroyal-läge med lootbox på mobil. Och Jeanette

FM-guru
F.d. Sisyr

Ett nytt RPG, helt enkelt. Behöver absolut inte vara en direkt uppföljare till Bloodlines, men en andlig sådan vore trevlig.

Eller ja, ungefär det Manqs skrev helt enkelt.

Medlem

Har aldrig förstått varför alla gillade Bloodlines. Redemption var det jag spelade massor och det vore kul med nåt liknande nu.

Medlem

@Manqs: Lasombra antitribu är inte så troliga överlag
Jag brukar dock säga att Lasombra är pöbelvarianten av de ståtliga Ventrues. Eller Wannabe Ventrues, take your pick


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Ett open world live service spel som dessutom är ett mobilspel.

Helst skapat i Creation Engine med lootboxes och mikrotransaktioner som obligatoriska tillval. Och skins. Och Fortnite-danser.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Hoppas på 1800-tals london eller östeuropa, diggar inte moderna vampyrspel eller filmer. Dom hör hemma i Viktoriansk tid. Ett riktigt mustigt rollspelsäventyr med intriger, mord, övernaturliga varelser och blodsugande.

Läs world of darkness lore.

Du kommer ändra uppfattning. ^^


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

@Mirage: Them's fightin' words! Skulle hålla koll på din skugga inatt om jag vore du.

Medlem

Ett first person rpg i stil med Skyrim eller Fallout 4. 18+ I stil med Witcher 3.

Avstängd

Exklusivt till Epic store och jag köper dag 1


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Vampire the Masquerade: Redemption utspelade sig i båda erorna.

Redemption är lite bortglömt och underskattat. Hade givetvis också sina problem och var lite klumpigt (speciellt när det gällde skjutvapnen), men annars gediget.

Bloodline var bra, men hade kunnat bli såååå mycket bättre om Troika hade fått göra klart spelet då bitar (speciellt slutet) känns stressat, plus då alla buggar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Redemption är lite bortglömt och underskattat. Hade givetvis också sina problem och var lite klumpigt (speciellt när det gällde skjutvapnen), men annars gediget.

Bloodline var bra, men hade kunnat bli såååå mycket bättre om Troika hade fått göra klart spelet då bitar (speciellt slutet) känns stressat, plus då alla buggar.

Ja, de planerade även 2 expansioner utöver main game.

Hade varit sick. Jävla ActiVision.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Så att alla vet börjar inte eventet förrns klockan 03 inatt. Så är du ingen nattuggla så får man vänta tills man vaknar med att se vad som hänt.
Det streamas på https://www.twitch.tv/paradoxinteractive

Medlem

Om man länkar sitt Tender konto till sitt Twitch konto får man även lite ingame-goodies till spelet...

https://twitch.tenderbeta.com/c/tender

12
Skriv svar