Origins eller Odyssey?

Medlem
Origins eller Odyssey?

Tjena!
Efter att de var typ senast Assassins Creed Black flag som jag spelade som senast , så är jag jäkligt sugen nu när de är bra rea på assassins creed. Frågan är bara , vilket av dom ska jag välja, visst jag kan köpa båda men känner bara för ett av dom förtillfället ..

Vilket av dom tycker ni är bäst ?

Medlem

Båda spelen är bra, men för mig personligen är Odyssey redigt mycket roligare Är inne på NG+ nu och har kul.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Älskade Origins då jag är frälst av forntida Egypten. Men Odyssey är väl ett någorlunda bättre spel ändå. Ingen jätteskillnad dock. Vill du spela båda hade jag börjat med Origins dock, åtminstone jag har svårt att lira när några funktioner ev. "saknas".

Medlem

Jag tycker däremot att Origins var bättre. Det har en mindre värld. Tycker Oddysey är för stort och mycket copy-paste i både världen och uppdragen. Origins tycker jag har en bättre Story.

På Ps4 har Oddysey lag och textur-streaming problem. Det har inte Origins.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Om vi då pratar om Origins, är de lönt att ta gold edition så man får season pass eller det är inget att ha ?=)

Moderator | Testpilot

Kör båda efter varandra. Origins först och sedan odyssey.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tänke höja ett varningens finger som jag önskat att andra gjort till mig. Om, och bara om, det är mer av samma gamla god Assassin's Creed upplevele fast bättre du söker så skippa både Origins och Odyssey. De spelen förvandlade AC serien till mycket mer RPG och kräver en hel del grinding och har väldigt många onödiga side quests som bara är copy past av samma tre varianter hela spelet igenom. De äldre hade RPG element men nu är det fullt ös och i princip ett RPG spel. Är du inte den level spelet tycker du ska vara för uppdraget blir det riktigt svårt och stoppar din framfart med trista meningslösa uppdrag i en ganska tom sandlåda. De nya spelen fick mig att helt tappa intresset för AC serien, från att ha varit en favorit är det något jag helt tappat inresset för.
Så om det senaste AC spelet du körde var Black flag och inte kört några av de senare så skulle jag rekommendera Syndicate, det i London, det var riktigt bra. Unity, i Paris, kom mellan de två men det skippade jag pga alla buggar det hade vid lanuch, men det ska visst vara bra nu. Både Unity och Syndicate är mer av samma gamla goda AC.

Redaktör
Ponny

Som lore-junkie tycker jag förstås man ska börja med Origins och sedan går vidare i kronologin till Odyssey, men Odyssey är ett snäppet bättre spel i min bok. Kanske allra främst för att den grekiska övärlden är vackrare än sand, sand och åter sand.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Själv är jag inte superförtjust i Assassins Creed överlag, men tyckte att Black Flag var rätt bra och Odyssey riktigt bra. Odyssey kändes inte alls lika repetetetetetetetativt som AC har en förmåga att vara. Jag hade aldrig intrycket av att jag var tvungen att genomlida någon hemsk grind och då öarna har en rekommenderad level som skalar uppåt om du är högre så att du aldrig blir någon form av mördargud/inna så har jag alltid legat över rekommenderad lvl för att jag tyckt om att köra alla quests man hittar på vägen.

Så, utan att ha spelat Origins så kan jag definitivt rekommendera Odyssey

1
Skriv svar