Får Quake II en officiell RTX-uppgradering?

Robot
Får Quake II en officiell RTX-uppgradering?

Nvidia visar upp en version av Id Softwares klassiska actionspel med toksnygg ljussättning.

#nyhetstips, #quake-2, #ray-tracing, #rtx


Medlem

If software 🙄


signatur

IDKFA

Inaktiv

Vem har sagt att Quake 2 är dött? Det här är ett bevis på Quake 2 är och har varit en av de bästa Quake spelen någonsin. ^_^

Medlem

Jaha, bara att börja spara ihop pengar till ett RTX-kort då
Blir jäkligt sugen på att spela igenom Quake 2 när man ser det här !

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mrFluffy:

If software 🙄

If software = then; rocket launcher


signatur
Medlem

Det är väl det enda spelet mitt 2080 ti skulle orka spela med RTX påslaget.

Medlem

Hoppas nån kmr på hur man kan injecta rtx i vilket spel som helst, typ som med enb och reshade och liknande.

Medlem

Detta är den första gången jag sett en RTX video som faktiskt ser bra ut!

Intressant att de var tvungna att gå tillbaka 20 år för att få det att se bra ut dock? o_O

Medlem
Nån moddar snart Skyrim med det...
Skrivet av tuckdragon:

Hoppas nån kmr på hur man kan injecta rtx i vilket spel som helst, typ som med enb och reshade och liknande.

...Bara en tidsfråga

Skribent

Hade gärna sett ännu en Quake-uppföljare med singelspelskampanj. Gillade även 4an....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Då NVidia kommer patcha sina pascal-kort snart så kommer jag garanterat testa quake 2 och raytracing. Lär väl gå i 30 fps på mitt 1070 men iallafall.

Medlem
Skrivet av Akimjo:

Det är väl det enda spelet mitt 2080 ti skulle orka spela med RTX påslaget.

Har du haft problem med det i BF5? För mitt flyter hur bra som helt på ultra med rtx igång.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Quake 2 är ett sjukt bra spel, men detta såg inte så bra ut alls =/ Folk som gör sådant här har ofta dålig koll på helheten när det kommer till grafik.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Ankh: Egentligen inte, hade bara högt ställda förväntningar på ett kort som kostade 14499:-. Jag hade ju hoppats på närmare 120 fps i 1080p Ultra med RTX på i BF5.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Quake 2 är ett sjukt bra spel, men detta såg inte så bra ut alls =/ Folk som gör sådant här har ofta dålig koll på helheten när det kommer till grafik.

Yep, fast det är väl risken när man slänger på massa effekter på assets som aldrig var gjorda för dom.

Tekniken är cool dock, att man kan återskapa den bakade ljusättningen som brukade ta skitlång tid, fast varje frame.

Skrivet av Hipshot:

Quake 2 är ett sjukt bra spel, men detta såg inte så bra ut alls =/ Folk som gör sådant här har ofta dålig koll på helheten när det kommer till grafik.

More impressive in my book
https://www.youtube.com/watch?v=BRCAfdBMe2Y

Medlem

Jag tyckte det var snyggt, men de har nog inte funderat på varför himlen på originalet var som den var. Det var ju inte direkt så att Strogg bodde i tropikerna. Deras himmel skall reflektera deras förstörda värld.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Akimjo:

Det är väl det enda spelet mitt 2080 ti skulle orka spela med RTX påslaget.

Mitt flöt på hur bra som helst i Metro Exodus.
Måste du ha 144fps för att spela ett SP spel?

Medlem

Hade lätt köpt detta om det släpptes som någon slags Quake 2 remaster

Medlem

@loerk: Jag missade att skriva multplayer. Men så klart vill jag ju ha så många frames som möjligt även i singleplayer även om det inte lika viktigt.

Medlem
Skrivet av Akimjo:

@loerk: Jag missade att skriva multplayer. Men så klart vill jag ju ha så många frames som möjligt även i singleplayer även om det inte lika viktigt.

Menar mest att förlust av frames känns sekundärt när spelet ändå flyter på runt 75-90fps med RTX på high i Metro.
Att klaga på en prestandaförlust som beror på inställningar är lite som att klaga på att du förlorar prestanda när du spelar i högre upplösning till exempel.
Vilket endast gör mindre detaljer synliga samt ger bilden skärpa.
Ray tracing i 1440p var helt galet nice i Exodus.

1
Skriv svar