Samtidigt i USA... Anthem sägs vara Biowares största release sedan Mass Effect 3

Robot
Samtidigt i USA... Anthem sägs vara Biowares största release sedan Mass Effect 3

Årets näst med sålda spel, enligt NPD.

#anthem, #bioware


Medlem

Jag låter denna video summera det hela:


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

"Årests näst med sålda spel, enligt NPD." Haha, trött?

Medlem

Undrar hur de räknar den statistiken. ASUS ger just nu bort spelet gratis till alla sina kunder som en del av sitt 30 års firande tex. Fick ett mail om det från ORIGIN.

Medlem

Var ju väldigt stor hype kring releasen och recensionerna publicerades inte förrän en vecka efter. Kan ju förklara en del. Tror dock inte det blir speciellt långlivat, problemen är för stora för att åtgärda.

Medlem

Inte relevant för EA kan man gissa, det är ju en live service som de har räknat med att tjäna de stora pengarna på långt efter att spelet har släpptes.

Tycker efter hur många som verkar ha blivit brända av Anthem, att folk kanske kan börja tänka på att sluta förköpa spel.

Medlem

Frågan jag ställer mig är om de tjänat några pengar på Anthem, visst kan de ha sålt i miljoner men om utvecklingen varit lång och svår så kan det ändå sluta i förlust.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

Undrar hur det räknar med Origin access eller vad det heter.

Medlem

jag kör med Origin access Premier....149kr i mån
där ingår Anthem och battlefield V och mycket mera

Medlem

Spelat det varje dag sedan släpp, fortfarande superkul att flyga runt och ge sig själv en powertrip.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Klart. Anthem är juh skit kul. Och den nya stora uppdateringen kommer allt bli bara bättre. Men haters gonna hate som vanligt.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Undrar hur de räknar den statistiken. ASUS ger just nu bort spelet gratis till alla sina kunder som en del av sitt 30 års firande tex. Fick ett mail om det från ORIGIN.

När man köper ett nytt grafikkort då eller? Tar gärna en länk till vart man får det gratis som ASUS-kund annars då jag inte hört något om det själv.

Skrivet av TheJudge:

Klart. Anthem är juh skit kul. Och den nya stora uppdateringen kommer allt bli bara bättre. Men haters gonna hate som vanligt.

Fast jag var ju en "liker" som inte gillade Anthem utan snarare såg mina förväntningar och förhoppningar grusas...är det inte ok att känna så menar du?

Medlem

Med tanke på deras PR så. Tyvärr så var det ju totalt skit. Hade sett fram emot det i några år, helt klart en av dom största besvikelserna senaste 10 åren.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Klart. Anthem är juh skit kul. Och den nya stora uppdateringen kommer allt bli bara bättre. Men haters gonna hate som vanligt.

Insert white knight meme.

Medlem

Jag gillar verkligen Anthem och ser fortfarande en stor potential i spelet, men är samtidigt inte blyg att erkänna att spelet har stora brister. Jag testade spelet via Origin Premier, och valde att köpa spelet och det har jag inte ångrat. Jag ser med spännande tillförsikt fram emot vad som kommer framöver.

MEG
Medlem

med tanke på att de ljög om hur spelet skulle vara, de släppte en trailer som sades vara in game men det var långt ifrån sant. Vet ett annat spel som ett annat bolag gjorde samma sak med det var ett Ailen spel (minns inte exakt va det hette)


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

med tanke på att de ljög om hur spelet skulle vara, de släppte en trailer som sades vara in game men det var långt ifrån sant. Vet ett annat spel som ett annat bolag gjorde samma sak med det var ett Ailen spel (minns inte exakt va det hette)

Va? Det har jag missat. Källa?

1
Skriv svar