Phil Spencer ska ha sagt: "Google gjorde det idag, vi tänker göra det på E3"

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Google lär ju börja köpa exklusiviteter i alla fall. Kanske även öppna egna studios med tiden.

Alla kommer ju tillverka egna exklusiva titlar för att locka kunder till sina tjänster. Detta är en negativ aspekt av streamtjänster som jag redan nämnt.

Medlem
Skrivet av Margy:

Ni har inte sett en rapport på ca fem år antar jag?

Alla Sonys avdelningar går med vinst utom mobiltelefoner som gör en liten förlust. Om jag minns rätt är det inte ens spelavdelningen som drar in mest pengar utan musikdelen.

Äg!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

När man bor på landet och ibland har ostadig uppkoppling är det ganska bra att ha en konsol med hårdvaran vid tvn istället för 30 mil bort.
Nu när nätet lägger av kan jag fortfarande spela offline och single player spel, något som skulle vara omöjligt med streamade tjänster.
En annan fördel är ju om man tar med sig konsolen till sommarstuga eller liknande där ofta fast internet saknas.

Systern och hennes man bor mitt ute i skogen på landet, dom fick 100mbit innan mig som bor i en lite mindre ort på 6000 invånare mellan Linköping och Mjölby.

Själv hoppas man på att Regeringens mål om framtida bredband blir genomförbart.

"Regeringen har visionen ett helt uppkopplat Sverige eftersom det skapar förutsättningar för att bo och verka i hela landet, driva tillväxt och innovativ produktion. På kort sikt höjs målsättningen till att 95 procent av alla hushåll och företag bör ha tillgång till bredband om minst 100 Mbit/s redan år 2020."

"På längre sikt bedömer regeringen att det behövs mål på två områden; tillgång till snabbt bredband i hela Sverige och till stabila mobila tjänster av god kvalitet – där ledordet är "användning utan upplevd begränsning". Hela Sverige omfattar områden där människor och saker normalt befinner sig. Målen innebär att 98 procent bör ha tillgång till bredband om minst 1 Gbit/s i hemmet och på arbetet, resterande 1,9 procent bör ha tillgång till minst 100 Mbit/s, och 0,1 procent bör ha tillgång till minst 30 Mbit/s senast år 2025. Målen innebär också att alla bör ha tillgång till stabila mobila tjänster av god kvalitet där de normalt befinner sig senast år 2023."


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Systern och hennes man bor mitt ute i skogen på landet, dom fick 100mbit innan mig som bor i en lite mindre ort på 6000 invånare mellan Linköping och Mjölby.

Själv hoppas man på att Regeringens mål om framtida bredband blir genomförbart.

"Regeringen har visionen ett helt uppkopplat Sverige eftersom det skapar förutsättningar för att bo och verka i hela landet, driva tillväxt och innovativ produktion. På kort sikt höjs målsättningen till att 95 procent av alla hushåll och företag bör ha tillgång till bredband om minst 100 Mbit/s redan år 2020."

"På längre sikt bedömer regeringen att det behövs mål på två områden; tillgång till snabbt bredband i hela Sverige och till stabila mobila tjänster av god kvalitet – där ledordet är "användning utan upplevd begränsning". Hela Sverige omfattar områden där människor och saker normalt befinner sig. Målen innebär att 98 procent bör ha tillgång till bredband om minst 1 Gbit/s i hemmet och på arbetet, resterande 1,9 procent bör ha tillgång till minst 100 Mbit/s, och 0,1 procent bör ha tillgång till minst 30 Mbit/s senast år 2025. Målen innebär också att alla bör ha tillgång till stabila mobila tjänster av god kvalitet där de normalt befinner sig senast år 2023."

När jag sitter med Gbit fiber hoppar jag på spel stream tåget! Även om jag fortfarande köper bluray och dvd för att jag gillar att veta vad jag kan titta på. Supernatural försvann från Netflix utan varning (och några andra filmer och serier) som jag sen spenderade några timmar med att försöka hitta på Netflix. Fördel/nackdel med streaming.


signatur

PSN: MrOakenborn

Inaktiv

"Som jag sen spenderade några timmar med att försöka hitta"

Du testade inte att bara söka....?

12
Skriv svar