Steams renoverade spelbibliotek tar form

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ja, välja plattform. Kraftig majoritet av alla utvecklare väljer plattform, det är bara en droppe i havet av alla spel som köps upp av en plattform för att vara exklusiva.

Återigen, kan du förklara på vilket sätt detta kommer att skada/ej gynna konsumenter? Du verkar veta något självklart som jag tydligen missar?

Sen är det inte bara funktion som avgör, det är en del av en rätt komplicerad ekvation. Men den är direkt livsviktig för många. Exempelvis mindre utvecklare behöver bra funktioner för att deras titlar ska ha en chans att synas i röran som är giganternas kamp.
Ett annat exemepel är Monster boy and the Cursed kingdom. Det spelet finns på flera olika plattformar, men säljer väldigt mycket mer till Switch. Varför? Finns flera anledningar, men jag påstår att en av de främsta är just designen och funktionen som är kopplat till Switch.

Och så blandar du ihop affär och konsol plattform, det är inte vad detta handlar om.

Det är verkligen ingen komplicerad ekvation, det handlar om pengar. Sen är det inte upp till mig att förklara varför det inte gynnar konsumenter, det är upp till dig att förklara hur vi gynnas av det här.

Ingen utgivare kommer välja plattform endast p.g.a. affärens utförande, funktioner. De kommer välja plattform beroende på vem som betalar mest för att ha dem där.

Medlem
Skrivet av superlim:

@B-itta: nej, de har redan rullat ut en del av det, dvs chatten. I övrigt har de bara sagt att det är "valve-timed". Dessutom har det här ju varit på gång väldigt länge med en release under det här året.

Det är otroligt fånigt att tro att valve skulle konkurrera genom en ui-redesign när det är moneyhatting som de har problem med.

Fast det är klart de konkurrerar mot Epic genom att göra tjänsten bättre för användarna eller hur tänkte du där? Mer användare = större potential att ta ut en större cut från utvecklarna som vill använda deras tjänst, så kommer det alltid vara. Om utvecklarna vill nå en större publik så kostar det också.
Jag säger inte att det är rätt mot utvecklarna som redan dras med stora kostnader, men det är så det fungerar.

Medlem
Skrivet av Esri:

Och så blandar du ihop affär och konsol plattform, det är inte vad detta handlar om.

Det är verkligen ingen komplicerad ekvation, det handlar om pengar. Sen är det inte upp till mig att förklara varför det inte gynnar konsumenter, det är upp till dig att förklara hur vi gynnas av det här.

Ingen utgivare kommer välja plattform endast p.g.a. affärens utförande, funktioner. De kommer välja plattform beroende på vem som betalar mest för att ha dem där.

Då ser vi på saken olika. Mitt dagliga arbete som har med liknande saker att göra (E-handel) säger emot dig. Dels om att det är en komplicerad ekvation, samt din syn på värdet av funktion och design.

Jag har nämnt flera gånger hur det kommer att gynna oss. Bättre plattformar, bättre priser, utvecklare kommer att tjäna mer pengar och då kunna skapa fler produkter, med mera. Redan nu har vi fått flera titlar helt gratis.

Du verkar övertygad om din sak, men du har inga sakliga argument om jag förstår det rätt? I så fall behöver vi inte fortsätta slösa varandras tid något mer


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Då ser vi på saken olika. Mitt dagliga arbete som har med liknande saker att göra (E-handel) säger emot dig. Dels om att det är en komplicerad ekvation, samt din syn på värdet av funktion och design.

Jag har nämnt flera gånger hur det kommer att gynna oss. Bättre plattformar, bättre priser, utvecklare kommer att tjäna mer pengar och då kunna skapa fler produkter, med mera. Redan nu har vi fått flera titlar helt gratis.

Du verkar övertygad om din sak, men du har inga sakliga argument om jag förstår det rätt? I så fall behöver vi inte fortsätta slösa varandras tid något mer

Ditt arbete ger dig ingen som helst insikt i hur utgivare arbetar. Återigen, hade funktion varit viktigt för utgivare så hade ingen lagt sina spel hos Epic. De saknar 90% av de funktioner som Steam och GOG har, enda anledningen till att utgivarna går över är p.g.a. pengar, pengar som utvecklarna inte kommer se en krona av.

Och vi har inte fått bättre priser, vi har inte fått bättre plattformar och det finns ingenting som skulle tyda på att utvecklarna kan göra bättre saker p.g.a. att en affär köper exkulisvitet, om något så förlorar de på det i längden eftersom att spelen hade sålt bättre om de hade släppts på flera plattformar. Det enda vi har fått är en förbannad massa olika plattformar, sämre än de någonsin har varit. Att vi får gratis titlar går emot hela ditt argument, vad skulle en utvecklare tjäna på att ge bort sina spel? Dummaste argumentet jag har hört.

Medlem

"Vi får också reda på vilka spel vi nyligen kört i vyn"

Det finns ju redan..? Bara att välja recents, i spellistan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Esri:

Ditt arbete ger dig ingen som helst insikt i hur utgivare arbetar. Återigen, hade funktion varit viktigt för utgivare så hade ingen lagt sina spel hos Epic. De saknar 90% av de funktioner som Steam och GOG har, enda anledningen till att utgivarna går över är p.g.a. pengar, pengar som utvecklarna inte kommer se en krona av.

Och vi har inte fått bättre priser, vi har inte fått bättre plattformar och det finns ingenting som skulle tyda på att utvecklarna kan göra bättre saker p.g.a. att en affär köper exkulisvitet, om något så förlorar de på det i längden eftersom att spelen hade sålt bättre om de hade släppts på flera plattformar. Det enda vi har fått är en förbannad massa olika plattformar, sämre än de någonsin har varit. Att vi får gratis titlar går emot hela ditt argument, vad skulle en utvecklare tjäna på att ge bort sina spel? Dummaste argumentet jag har hört.

Hehe alright.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

123
Skriv svar