SNABBT! Skriv dina 5 favoritspel genom tiderna! Skriv raskt, utan att egentligen tänka efter! (Det får bli "fel".)
Jag skriver en till bara för att. Det här var faktiskt kul.
Crash Bandicoot
Age of Mythology
Hover
Jazz Jackrabbit
Doragon Bōru Zetto Sūpā Saiya Densetsu
Baldur's Gate 2
Fallout 2
The Witcher 3
Planescape Torment
Grim Fandango
!!!
Den längsta resan!!! Så mycket kärlek.
Skit, nu måste jag snart skriva en tredje bästa-lista.
American McGee’s Alice
System Shock 2
F.E.A.R.
S.T.A.L.K.E.R.
Battlefield 2
Nu börjar ni fuska! Man fick bara skriva en lista, utan att tänka efter.
Och jag skriver en till utan att tänka efter igen!
Mest bara för att jag tror många har fler än 5 favoriter. Och att det går lite fram och tillbaka dag för dag beroende på humör, vad man är sugen på osv.
Jag tror de ända favoriterna jag alltid ha är Mario 3, Final Fantasy V och Chrono Trigger. Resterande kan fluktuera.
@Joakim Bennet: 3:e lista? Nä nu går du för långt. Däremot en top 5 summerat från samtliga listor (men bara en lista per medlem då) vore kul att se =).
Final fantasy 9
Dark souls
Super castlevania 4
Persona 5
Zelda OoT
Fråga mig imorgon och jag har säkert en helt ny lista. Tror fan inte det går att avgöra vilka top 5 eller 10 bästa spelen är. Gillar bloodborne minst lika mycket som dark souls, och A link to the past är minst lika bra som OoT, om inte bättre . Suikoden 2 eller 5 hade kunnat ta FF9 plats i listan som så många andra jrpg spel jag älskar.
@Lord Pingu: Hur lirar du Homm 3 på mobilen?
Kommer inte ihåg på rak arm var jag fick tag i det men det är inte bara att knalla in på Google play, tanka ned och köra.
Den längsta resan!!! Så mycket kärlek.
Skit, nu måste jag snart skriva en tredje bästa-lista.
"Vamos, träd in i ljuset! Du förstår señorita, att mystiken är viktig. Att veta allt, att känna till hela sanningen är ganska trist. Det finns ingen magi; magin ligger i att inte veta, att undra vad, och hur, och var." Älskar Cortez.
...och så den där snubben i magivärlden.
"Vad heter båten?"
"Den trebenta horan!"
"Förlåt?"
Arghhhh, vill ändra min lista så hårt! Det finns dock inget jag kan ta bort från den.
Oj, sa någon Baldur's Gate II - "Shadows of Amn"? Eller NOLF1/2? Eller HoMM3? Eller Subnautica rent av? Eller Mass Effect 1? Eller Witcher1/2/3? (<-- Klämmer in dessa i smyg i min lista.)
Cptn BaseballBatBoy!
Super Mario Bros 4: Yossy Island (SFC)
Zelda: A Link to the past (SNES)
Total War Medieval 2 (PC)
World of Tanks (PC)
Mega Man 3 (NES)
På sjätte plats hade nog antingen ett till Total War spel hamnat eller ett Capcom spel till NES...
:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::