Men! Både Starfield eller Elder Scrolls 6 står över E3
Förhoppningsvis för att man är mitt uppe i att byta spelmotor till ES6? 🤭
Hoppas verkligen jag med. Creation engine Är gammal och utdaterad. Ja jag förstår deras argument att communityn kan den.
Men finns ganska många som kan typ UE4 motorn också. Vilket hade varit ett bra alternativ. De eller samma motor som Generation Zero använder.
Förhoppningsvis för att man är mitt uppe i att byta spelmotor till ES6? 🤭
Yeah, right.. Då äter jag upp mina skor.
Men skämt åsido, hoppas som jag sagt tidigare att de faktiskt gör något av F76-debaclet, och inte bara sopar det under mattan. Jag vill se de ta tag i det, på allvar. Inte bara stå på scenen och skämta bort det, och skryta om att "flera miljoner visst spelar F76, so shut up!"
Vinn tillbaka spelarnas förtroende, istället för att låtsas som att allt är bra.
Undrar vad som kommer visas, de behöver ju verkligen något för att bygga upp sitt anseende igen efter Fallout 76. Fallout 3 remake/remaster?
Förmodligen Doom.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
"att Bethesda låter spelen ta sin tid känner vi också alla till"
Haha bästa jag har hört på länge!
Det gick fem år mellan Oblivion och Skyrim, och sju år mellan Fallout 3 och Fallout 4 (och fem mellan New Vegas och F5).
Förhoppningsvis för att man är mitt uppe i att byta spelmotor till ES6? 🤭
Hittar inte videoklippet nu, men det senaste jag hört om detta (från Todd Howard) är att Bethesda uppdaterar sin spelmotor för Starfield. TES VI kommer i sin tur att använda version 2.
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
Hittar inte videoklippet nu, men det senaste jag hört om detta (från Todd Howard) är att Bethesda uppdaterar sin spelmotor för Starfield. TES VI kommer i sin tur att använda version 2.
Jag vet men jag hoppas man inser sitt misstag i tid och byter motor, dock är jag rädd för att man kommit för långt i utvecklingen för det 😢
Hoppas verkligen jag med. Creation engine Är gammal och utdaterad. Ja jag förstår deras argument att communityn kan den.
Men finns ganska många som kan typ UE4 motorn också. Vilket hade varit ett bra alternativ. De eller samma motor som Generation Zero använder.
Skulle bli katastrof!
Glöm inte att Bethesda måste lära sig den nya motorn också, förutom
att de någorlunda buggfritt ska porta över de spelsystem de vill behålla från Creation Engine.
Kolla bara på hur buggfritt Mass Effect: Andromeda var.
Nej, skulle bara sluta med att Bethesda tar bort ännu fler system vi spelare verkligen vill ha
som moddstöd, yrken, fördelar/nackdelar, stats, spells, skills, npcs etc.
Vi kanske får Radiant Magic AI som tar bort alla spells.
Istället väljer spelet när man automatiskt ska kasta spells, antingen Chain Lightning eller Fireball.
Med in-game purchases så kan man välja vilken färg röken från askhögarna ska ha.
Förhoppningsvis för att man är mitt uppe i att byta spelmotor till ES6? 🤭
Ser ingen annan anledning till varför det skulle dröja så pass länge. Hade TES6 använt Creation Engine så hade vi nog sett TES6 i stället för Fallout 76. Skyrim släpptes för 8 år sedan, och så lång tid har det aldrig gått mellan två TES-spel. Bethesda vet att fansen är trött på Creation Engine och vill inget annat än att se den föråldrade motorn skrotas, och förhoppningsvis så har de lyssnat den här gången. Efter att ha väntat så här länge så skulle jag bli oerhört besviken om de fortfarande använder Creation Engine.
Ser ingen annan anledning till varför det skulle dröja så pass länge. Hade TES6 använt Creation Engine så hade vi nog sett TES6 i stället för Fallout 76. Skyrim släpptes för 8 år sedan, och så lång tid har det aldrig gått mellan två TES-spel. Bethesda vet att fansen är trött på Creation Engine och vill inget annat än att se den föråldrade motorn skrotas, och förhoppningsvis så har de lyssnat den här gången. Efter att ha väntat så här länge så skulle jag bli oerhört besviken om de fortfarande använder Creation Engine.
Todd Howard 2018
“For Fallout 76 we have changed a lot. The game uses a new renderer, a new lighting system and a new system for the landscape generation. For Starfield even more of it changes. And for The Elder Scrolls 6, out there on the horizon even more. We like our editor. It allows us to create worlds really fast and the modders know it really well. There are some elementary ways we create our games and that will continue because that lets us be efficient and we think it works best.”
Så tyvärr blir det Creation Engine verkar det som..
"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."