Super Mario Odyssey och Zelda: Breath of the Wild får VR-stöd
Strax efter lanseringen av Labo VR Kit uppdaterar Nintendo sina storspel med virtual reality.
#nintendo-labo, #super-mario-odyssey, #zelda-breath-of-the-wild, #nintendolabo
Fram med silvertejpen
Dags att raka skallen först, satans irriterande med silvertejp i håret
Jag hoppas fortfarande att det här är nån form av aprilskämt. 640x720 per öga i 30 Hz, det lär ju vara en jäkligt kul VR-upplevelse.
Ja den upplösningen är ju inte kul. Men skärmen kör väl i 60 Hz? Då kan du köra time-/spacewarp även om spelet körs i 30 fps.
Ja den upplösningen är ju inte kul. Men skärmen kör väl i 60 Hz? Då kan du köra time-/spacewarp även om spelet körs i 30 fps.
Teoretiskt ja, men då ska Switchens VR compositor både stödja och orka driva sådana funktioner samtidigt som den kör spel som i vissa fall knappt körs i stabila 30 FPS i vanligt handhållet läge (exempelvis just BotW som har bekymmer med framedrops titt som tätt).
Missförstå mig rätt, jag tycker att det är ballt att de är intresserade av VR och testar saker, men Switchen är verkligen inte rätt hårdvara för det här.
H-How can she slap, kupo!?
Uppdatering: vi skrev inledningsvis att man behövde en ny sparfil för att aktivera VR i Breath of the Wild, vilket var precis det man inte behövde. Glad fredag!
Säljes: nästan oanvänd switch, luktar lite kräks, bara spelat ett vr-spel!
Snabbt och smidigt att vika ihop kartongen och skicka