SSI:s Panzer General-spinoff Fantasy General får en uppföljare

Robot
SSI:s Panzer General-spinoff Fantasy General får en uppföljare

Panzer General, People's General, Hobbit-general?

#fantasy-general-2, #panzer-general, #slitherine, #ssi, #strategi


Medlem

Men gud vad roligt!
Jag körde NÅTT av de gamla Panzer General spelen, men var ju för ung och dum för att riktigt fatta vad jag höll på med. Var alltid sugen på att köra Fantasy General, men var väl en blandning av fattig ungdom och att jag aldrig såg det öh... "gratis" på LAN. Men det här ska jag hålla ögonen på!

Frilansare

@Evilof:
Jag fastnade för allvar för serien i och med People's General. Fortfarande goda minnen!

Medlem

Turnbased är gott. Trevlig o oväntad nyhet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Väldigt konstigt sammanträffande, i spelet vi gör använde jag ett namn (som ett homage typ) från just Fantasy Generals, jag tänkte att serien är död sedan länge och ingen ens vet vad det är för namn eller så. Jag hade tänkt ta en hela han Kalis namn med titel och allt, men hade inte utrymme (begränsat i pixelart), så jag hade tänkt att ta med det senare, men nu vet jag inte längre om det är så bra haha.

Lustigt att det bara kom upp att det kommer ett nytt nu


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Panzer General 2 och Peoples General är riktiga klassiker och har rullat många timmar hemma.

Medlem

Panzer general. Gamla goa DOStiden. Gillade aldrig Fantasy General så mycket.


signatur

I drank what?

Medlem

Panzer General, Allied general finns i datorn !!!
Helt otroligt att ett spel som gjordes för 25 år sedan håller än, men va fan jag laddar in empire ibland och kör det med och det fyller 30 år på windows nästa år.

1
Skriv svar