Lucasfilm arbetar på "någonting" kring Knights of the Old Republic

Robot
Lucasfilm arbetar på "någonting" kring Knights of the Old Republic
Medlem

Ja det skulle ju kunna vara intressant.

Men med Kathleen Kennedy och Disney i ledarskapet blir det väldigt mycket mindre intressant.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Varför skulle dom göra en film om något som inte är canon?
Intresserar inte Disney för fem öre kan jag garantera, därför dom mördade extended.

Det kanske utspelar sig under den tiden, revampade karaktärer men troligen inte samma värld och story


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Lucasfilm arbetar på "någonting" kring Knights of the Old Republic


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Sa inte Disney häromdan att dom skulle ta en paus från Star Wars filmer nu? För att det blivit "för mycket".

NuZ
Testpilot
Skrivet av Godofcheese:

Varför skulle dom göra en film om något som inte är canon?
Intresserar inte Disney för fem öre kan jag garantera, därför dom mördade extended.

Det kanske utspelar sig under den tiden, revampade karaktärer men troligen inte samma värld och story

Nu tog väl Disney bort hela Canon konceptet med G-canon osv? Så bara det som Disney skapar är ”riktigt”. Så teoretiskt sett är det som dykt upp på wookiepedia och liknande nördsidor för sånna som mig som älskar lore om saker i filmerna mm efter inte Star Wars. Dock bryr jag mig inte Nöjjer mig med det som står även om det inte är canon bekräftat. Rätta mig om jag har fel?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Fragtjuv

Finns ju inget som hindrar Disney från att inspireras av det som räknas som Legends idag för att göra det till Canon igen. Det blir ju deras version av det förstås men tycker att de lyckades bra med Thrawn.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av waeress:

Sa inte Disney häromdan att dom skulle ta en paus från Star Wars filmer nu? För att det blivit "för mycket".

Njae, det dem sade var att det var krångligt/dumt att producera två Star Wars-filmer samtidigt under samma år.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu tog väl Disney bort hela Canon konceptet med G-canon osv? Så bara det som Disney skapar är ”riktigt”. Så teoretiskt sett är det som dykt upp på wookiepedia och liknande nördsidor för sånna som mig som älskar lore om saker i filmerna mm efter inte Star Wars. Dock bryr jag mig inte Nöjjer mig med det som står även om det inte är canon bekräftat. Rätta mig om jag har fel?!

Grejen är att Disneys universum är rätt kasst, det har vi sett i de senaste filmerna


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu tog väl Disney bort hela Canon konceptet med G-canon osv? Så bara det som Disney skapar är ”riktigt”. Så teoretiskt sett är det som dykt upp på wookiepedia och liknande nördsidor för sånna som mig som älskar lore om saker i filmerna mm efter inte Star Wars. Dock bryr jag mig inte Nöjjer mig med det som står även om det inte är canon bekräftat. Rätta mig om jag har fel?!

Wookiepedia är uppdelat i Canon (DVS det som gäller nu) och Legends (Det gamla med Mara Jade, klonkejsaren osv). Det görs fortfarande en hel del böcker, serier och annat som ingår i den officiella berättelsen, såväl som alla tv-serier. Mer info: https://www.youtini.com/post/the-difference-between-canon-leg...

Skrivet av Godofcheese:

Grejen är att Disneys universum är rätt kasst, det har vi sett i de senaste filmerna

Håller jag inte med om, filmerna är helt ok och en del av böckerna är rätt bra. Gamla EU var fullt av trams men även en del bra grejer.

Inaktiv

Väldigt glad att Obsidian förbjöds att röra i serien igen, De har redan förstört ett spel, någon måtta får det vara. Men huruvida Lucasfilm (läs Disney) klarar av att förvalta KotOR är mycket tveksamt. Mycket försiktigt positiv till denna nyhet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_319742:

Väldigt glad att Obsidian förbjöds att röra i serien igen, De har redan förstört ett spel, någon måtta får det vara. Men huruvida Lucasfilm (läs Disney) klarar av att förvalta KotOR är mycket tveksamt. Mycket försiktigt positiv till denna nyhet.

Så jäkla intressant sådant där vad folk tycker om och inte. Jag gillar KOTOR 2 mer än första på nästan alla sätt, men mest för att gameplay och diverse är bättre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Godofcheese:

Grejen är att Disneys universum är rätt kasst, det har vi sett i de senaste filmerna

Alltihopa känns så oplanerat. Episod 7 känns som en film där de inte riktigt kunde bestämma sig om de ville göra något nytt eller fylla den med fanservice så det blev någon blandning. Episod 8 tycker jag är bra om man försöker se det som ett sidoprojekt. Tycker inte handlingen på något sätt knyter samman med vad vi sett innan, och troligen inte så mycket om vad som händer i Episod 9 heller. Annars är den tyvärr rätt så kass som del 2 i en trilogi.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är väl nya trilogin av Benioff & Weiss (Game of Thrones skapare) hon snackar om? Ska ju utespelas långt innan the prequels.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Förhandlingar med Microsoft och Obsidian?

Medlem

Jag spanade in den där läckta förhandstitten av "The Mandalorian" på YouTube. Jag såg jättemycket referenser till Bioware(Bioverse?)-Star Wars. Det kan hända att deras universum lånar sig väl till mycket Star Wars-film som inte påverkar Saga?

Medlem

Med rätt folk bakom så ser jag gärna en film av det hela. Benioff & Weiss är önskvärda, men även Dave Filoni och Bioware-veteranen Drew Karpyshyn.

För de som gjort yttringar om canon så togs ju tex Thrawn tillbaks. Sen har vi Onderon, Malachore, selkath och Hammerhead-kryssaren som alla är Kotor-skapelser som redan är canon.

Medlem

Ett nytt mobilspel?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Ett nytt mobilspel?

Ja du har väl en telefon?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag har oerhört svårt att få något sug alls när det gäller Star Wars tack vare Disneys fruktansvärt dåliga filmer. De har fått Lucas Prequel-trilogi att framstå som mästerverk, och det är en riktig bedrift!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Tomten:

Wookiepedia är uppdelat i Canon (DVS det som gäller nu) och Legends (Det gamla med Mara Jade, klonkejsaren osv). Det görs fortfarande en hel del böcker, serier och annat som ingår i den officiella berättelsen, såväl som alla tv-serier. Mer info: https://www.youtini.com/post/the-difference-between-canon-leg...

Håller jag inte med om, filmerna är helt ok och en del av böckerna är rätt bra. Gamla EU var fullt av trams men även en del bra grejer.

Ok ok tack för förtydligandet. Ja jag tycker också de senaste filmerna är helt ok > rätt bra faktiskt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

amaaagaaaad. Våt dröm sen tonåren. En film om Mandalorian Wars, elr än bättre om hur Revan och Malak kämpade i Mandalorian Wars och sedan turned tooo dää dark sajd. Eller om Ajunta Pall, Freedon Nadd och än längre tillbaka.

Biowares storyskrivande på den tiden var the shit.

1
Skriv svar