Ubisoft ger bort Assassin's Creed Unity gratis

Robot
Ubisoft ger bort Assassin's Creed Unity gratis
Medlem

Alltså. Ubisoft har ofta fått utstå kritik, spott och grus kastat i ansiktet. Jag börjar tamejfan gilla dom. Det är ju inte så att dom gett ut dåliga halvfärdiga spel som vissa andra stora företag gjort.


signatur

"You look like you need a monkey."

Medlem

@kattovisch:

U wot mate?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jävligt bra spel. är man ett fan utav denna era i historien är det ett spel man måste spela. buggarna som fanns är döda
*typ


signatur

Allätare

Kanske borde testa då. Är det fortfarande världens mest ooptimerade spel eller flyter det på bättre nu?

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Kanske borde testa då. Är det fortfarande världens mest ooptimerade spel eller flyter det på bättre nu?

Det har blivit "bättre", har dock aldrig själv haft problem med spelet,
har flytit på bra för mig,
inte heller upplevt några buggar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Kanske borde testa då. Är det fortfarande världens mest ooptimerade spel eller flyter det på bättre nu?

Har du en core 2 duo flyter det dåligt men har du en hyfsat modern speldator bör du kunna spela det utan större problem.
Spelade det med en ryzen 5 2600 16 GB ram och gtx 1080.

Upplevde en hel del buggar att man fastnar i luften osv så man fick starta om från checkpoint men annars rätt smärtfritt.

Medlem

Alltså hur fungerar det här? När tiden gått ut så kan man inte spela spelet längre?

Medlem

@jonapaloma: Du måste lägga till det på ditt Uplay-konto innan den 25:e, sedan finns det där för alltid.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av kattovisch:

Alltså. Ubisoft har ofta fått utstå kritik, spott och grus kastat i ansiktet. Jag börjar tamejfan gilla dom. Det är ju inte så att dom gett ut dåliga halvfärdiga spel som vissa andra stora företag gjort.

Har själv aldrig förstått den omotiverat hårda kritiken mot Ubisoft. Tycker de släpper bra spel, har inte, vad jag vet, gjort något "super-pay2win microtransaction"-spel och känns lite som de ändå fått något likt Call of Duty-hatet, att det är coolt och inne att tycka illa om dem.

Skrivet av Fiddi:

Har själv aldrig förstått den omotiverat hårda kritiken mot Ubisoft. Tycker de släpper bra spel, har inte, vad jag vet, gjort något "super-pay2win microtransaction"-spel och känns lite som de ändå fått något likt Call of Duty-hatet, att det är coolt och inne att tycka illa om dem.

Lootlådor-bonanza i flera av Ubisofts spel. Finurligt kopplad till achievements i spelen också.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Gillas starkt och dem får en creddad uppåt-tumme från mig (och Tom).

Så här gör man när man utnyttjar en tragedi för att få nya kunder.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Lootlådor-bonanza i flera av Ubisofts spel. Finurligt kopplad till achievements i spelen också.

Har du några konkreta exempel? Vet att det finns lootlådor i de senaste 2 Ass Creed-spelen, men de är ju köpta av spelvalutan och inte riktiga pengar ( där man dessutom kunde få tag i microtransactions-saker utan att betala ), Far Cry 5 hade något också, men det var också valuta man kunde tjäna ihop i själva spelet.

Skrivet av hannes.theorell:

Så här gör man när man utnyttjar en tragedi för att få nya kunder.

Inget fel med det överhuvudtaget. Ingen kommer till skada, de donerar pengar till reparationerna, och de skapar uppmärksamhet för olyckan.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Så här gör man när man utnyttjar en tragedi för att få nya kunder.

Ja, fyfan för Ubisoft som donerar 500.000 euro till reparationen bara för att få mer kunder. Hur vågar dom.

Skrivet av Fiddi:

Har du några konkreta exempel? Vet att det finns lootlådor i de senaste 2 Ass Creed-spelen, men de är ju köpta av spelvalutan och inte riktiga pengar ( där man dessutom kunde få tag i microtransactions-saker utan att betala ), Far Cry 5 hade något också, men det var också valuta man kunde tjäna ihop i själva spelet.

Inget fel med det överhuvudtaget. Ingen kommer till skada, de donerar pengar till reparationerna, och de skapar uppmärksamhet för olyckan.

GR: Wildlands och The Division kommer jag på så här på rak arm.

Jag har inte sagt att det är något fel med det. Det är lönsamt som fan att sälja saker genom att utnyttja tragedier. Det vore absurt om de inte tog till vara på chansen att tjäna miljoner på det.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

GR: Wildlands och The Division kommer jag på så här på rak arm.

Jag har inte sagt att det är något fel med det. Det är lönsamt som fan att sälja saker genom att utnyttja tragedier. Det vore absurt om de inte tog till vara på chansen att tjäna miljoner på det.

The Division har bara kosmetiska lådor. Så om det skulle vara basen för allt hat så borde samma folk hata Valve och Blizzard för Counter Strike och Overwatch också.

Ghost Recon Wildlands verkar ha något dåligt skit, men de har släppt en hel del gratis uppdateringar och saker. Personligen har jag spelat Wildlands en hel del, har inte ens märkt att det finns microtransactioner i det alls, eller känt något behov eller press att spendera pengar. Igen, Valve's Artifact är mycket värre och folk hatar inte Valve (även om de kanske borde).

Medlem

Grymt! Tänkte köpa det med tanke på branden, och fick det nu gratis

Skrivet av Fiddi:

The Division har bara kosmetiska lådor. Så om det skulle vara basen för allt hat så borde samma folk hata Valve och Blizzard för Counter Strike och Overwatch också.

Ghost Recon Wildlands verkar ha något dåligt skit, men de har släppt en hel del gratis uppdateringar och saker. Personligen har jag spelat Wildlands en hel del, har inte ens märkt att det finns microtransactioner i det alls, eller känt något behov eller press att spendera pengar. Igen, Valve's Artifact är mycket värre och folk hatar inte Valve (även om de kanske borde).

Det är inte ett sådant hat för Ubisoft heller. Men lootlådor är av naturen av ondo och borde inte finnas i spelvärlden. Gäller Valve och Blizzard också. För övrigt är det väl ingen som spelar Artifact? Det är väl straff nog.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av Ribbheden:

Ja, fyfan för Ubisoft som donerar 500.000 euro till reparationen bara för att få mer kunder. Hur vågar dom.

Jag är inte emot att de utnyttjar tragedin för att få fler kunder. Tvärtom, det hade varit otroligt konstigt om de inte utnyttjade tillfället för att tjäna några miljoner euro på det. Särskilt när de lyckats få ut ryktet att de kan hjälpa till med återuppbyggandet av Notre-Dame genom avscanningar. Kaching!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Frilansare

Fick inte Unity väldigt mycket kritik för att vara ett "game as a service"-spel när det begav sig? Minns något om mikrotransaktioner med Helix Points och påtvingade multiplayersegment.

Var inte Ubi rätt tidiga ute med sånt, vilket de fick mycket skit för?

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är inte ett sådant hat för Ubisoft heller. Men lootlådor är av naturen av ondo och borde inte finnas i spelvärlden. Gäller Valve och Blizzard också. För övrigt är det väl ingen som spelar Artifact? Det är väl straff nog.

Säger inte emot att lootlådor och microtransactioner är satan, har själv aldrig ( och kommer aldrig ) köpa någon form av dem , men att vissa får enormt mycket hat för att ha inkluderat det i sina spel och andra inte är frustrerande.

Tycker verkligen det finns en generell nedtryckning av Ubisofts spel, ofta utan att Ubisoft gjort något fel.
Ass Creed Odyssey var senast för att det tydligen var super-grindigt och tvingar en att köpa microtransactioner, när det inte alls gjorde det och när tex. Red dead släppte sitt online-läge med hutlösa priser som sedan drogs ner till orimliga priser blev prisade för att "lyssnat på spelarna" ( inte av alla men det slängdes runt av ett bra antal folk ).

Säger inte att det ursäktar, men tycker de som ogillar microtransactioner och lootlådor, till den grad att de skrivbordskrigar emot det, kanske kan ta och attackera de som verkligen försöker skinna spelarna på allt, typ Valve, Rockstar/Take Two, Blizzard och EA (som får mycket skit redan).

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag är inte emot att de utnyttjar tragedin för att få fler kunder. Tvärtom, det hade varit otroligt konstigt om de inte utnyttjade tillfället för att tjäna några miljoner euro på det. Särskilt när de lyckats få ut ryktet att de kan hjälpa till med återuppbyggandet av Notre-Dame genom avscanningar. Kaching!

Hur vet du att dom kommer "tjäna några miljoner euro på det"?

Skrivet av Fiddi:

Säger inte emot att lootlådor och microtransactioner är satan, har själv aldrig ( och kommer aldrig ) köpa någon form av dem , men att vissa får enormt mycket hat för att ha inkluderat det i sina spel och andra inte är frustrerande.

Tycker verkligen det finns en generell nedtryckning av Ubisofts spel, ofta utan att Ubisoft gjort något fel.
Ass Creed Odyssey var senast för att det tydligen var super-grindigt och tvingar en att köpa microtransactioner, när det inte alls gjorde det och när tex. Red dead släppte sitt online-läge med hutlösa priser som sedan drogs ner till orimliga priser blev prisade för att "lyssnat på spelarna" ( inte av alla men det slängdes runt av ett bra antal folk ).

Säger inte att det ursäktar, men tycker de som ogillar microtransactioner och lootlådor, till den grad att de skrivbordskrigar emot det, kanske kan ta och attackera de som verkligen försöker skinna spelarna på allt, typ Valve, Rockstar/Take Two, Blizzard och EA (som får mycket skit redan).

Alla de där företagen har fått extremt mycket kritik. Jag tror faktiskt inte att det är riktigt så obalanserat hos skrivbordskrigarna som du vill göra sken av. Blizzard startade ju en rätt stor skitstorm för inte alls länge sedan. Inte återhämtat sig än vad jag vet, var länge sedan man läste något om kommande mobil-Diablo. Du kan inte ha missat den skitstormen, väl?

AC:Odyssey fick lite orättvis kritik på grund av problem med föregångaren men det är fortfarande trist som fan att hela tiden bombarderas av "erbjudanden" om att köpa utrustning i spelet. Hela, hela, hela tiden.

Skrivet av Yabba:

Hur vet du att dom kommer "tjäna några miljoner euro på det"?

För det är vad som händer när man får fler kunder och får ett gott anseende. Försäljningen ökar, aktierna går upp och pengarna rinner till. För ett företag som omsätter en miljard euro om året är några miljoner i intäkter från en lyckad kampanj småpotatis.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Alla de där företagen har fått extremt mycket kritik. Jag tror faktiskt inte att det är riktigt så obalanserat hos skrivbordskrigarna som du vill göra sken av. Blizzard startade ju en rätt stor skitstorm för inte alls länge sedan. Inte återhämtat sig än vad jag vet, var länge sedan man läste något om kommande mobil-Diablo. Du kan inte ha missat den skitstormen, väl?

AC:Odyssey fick lite orättvis kritik på grund av problem med föregångaren men det är fortfarande trist som fan att hela tiden bombarderas av "erbjudanden" om att köpa utrustning i spelet. Hela, hela, hela tiden.

Jag kan bara yttra mig om hur jag upplevt det, men ja, nu när du säger det så har Blizzard fått sin del av kritiken, men antar jag inte tänkte så mycket på det då jag inte är intresserad av varken Diablo eller mobilspel. Men tycker ändå i helhet att Ubisoft får orimligt mycket kritik, deras spel är ju bra utvecklade, de behandlar kunderna med respekt och har inte gjort något dumt på väldigt länge.

Vad var det för fel på Origins? Men jag tycker inte att de gjorde erbjudanden hela tiden, tror det dök upp endast en gång, i början av spelet när man mötte den där specialsnubben.

Inaktiv

Spelet är väl i samma skick som byggnaden?

Medlem

Spelet är, tycker jag, ett av de sämre i serien, även om det är mindre buggigt är det fortfarande inte bra, men för den som passar på att spela Unity nu kan en del info kanske iaf göra spelet mindre förvirrande.

Iom strulet med alla buggar fick alla som köpte Unity även dlc:t Dead Kings (som jag personligen tyckte var en bättre upplevelse än huvudspelet), jag antar att det ingår nu med?

Från början hade spelet kopplingar till webbplatsen Initiates och mobilappen Companions. Tanken var att man på något sätt skulle låsa upp innehåll i huvudspelet där, men Initiates lades ner julen-15, och fr o m patch 5 tog de bort kopplingen till mobilappen. Nomad chests (blåa) som var kopplade till mobilappen låstes därmed upp för alla, ger pengar, och Initiates chest (guld) är också upplåsta, ger dräkter.

Det finns fyra typer av "valuta": Helix points gick att köpa med riktiga pengar som en genväg istf Livres som är de "vanliga" pengarna i spelet, Creed points som fås genom aktiviteter som Perfect Parry och används för att uppgradera utrustning och Sync Points som erhålls automatiskt genom handlingen, och uppgraderar färdigheter. Vill man få alla färdigheter krävs dock även att man spelar alla Coop-uppdragen och letar upp de Sync Points som finns på de kartorna, men det går att spela alla Co-op ensam, och därmed få alla Sync Points (och uppgraderingar).

Medlem
Skrivet av kattovisch:

Alltså. Ubisoft har ofta fått utstå kritik, spott och grus kastat i ansiktet. Jag börjar tamejfan gilla dom. Det är ju inte så att dom gett ut dåliga halvfärdiga spel som vissa andra stora företag gjort.

Fast en stor grej är ju just det att dom gett ut dåliga halvfärdiga spel, MEN dom har sträckt på ryggen och jobbat så spelen har blivit färdiga i slutändan. Det är en stor skillnad mot många andra där ursäkter haglar och den ena kassa patchen avlöser den andra. Ubisoft kan ju åtminstone äga sin misstag och korrigera dom.

Men sen tycker jag att alla pengar som kastas på en gammal kåk är totalt vansinne. Nått är fel i världen när en herre privat går ut och skänker 100 miljoner på ett obetydligt objekt, medans det finns folk som svälter.


signatur

//mvh

Avstängd

Är det bara via uplay alltså och till PC? Hade varit nice ifall det var på ps4 med. Jag har iofs det här spelet på skiva men har tappat bort den av någon konstig anledning. Detta var första AC jag köpte till PS4.


signatur

PS5 och inget annat.

Dock väldigt liten chans att spelets modell någonsin skulle användas till något annat än spel. Den är inte alls tillräckligt precis och detaljerad för att kunna användas till något seriöst. 2015 gjordes en mycket exakt digital replika av byggnaden och det finns i årincip inget behov av något mer


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

12
Skriv svar