Skrotade Aliens-rollspelet skulle varit som ett "otäckt Mass Effect"

Robot
Skrotade Aliens-rollspelet skulle varit som ett "otäckt Mass Effect"

Se läckt material från Aliens: Crucible.

#aliens, #aliens-crucible, #chris-avellone


Medlem

Jag förstår att det lades ner.

Medlem
Medlem

Lät väl intressant men efter videon... Naaaah.

Medlem

Vilket år var detta btw? 2006? Kanske varit skoj då

Medlem

360p och 1080p ser typ identiskt ut. Legopussel.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Inte förvånad att sega sa nej om det var den videon som skulle sälja in spelet. Men å andra sidan har sega släppt massa skit så konstigt att de nekade detta.

eld
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Inte förvånad att sega sa nej om det var den videon som skulle sälja in spelet. Men å andra sidan har sega släppt massa skit så konstigt att de nekade detta.

Tidiga versioner av spel brukar inte vara så heta.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Inte förvånad att sega sa nej om det var den videon som skulle sälja in spelet. Men å andra sidan har sega släppt massa skit så konstigt att de nekade detta.

Säljpitchers är inte ofta tom mycket sämre än den där filmen, ibland finns det tex bara på papper tom se det mer som en proof of concept.

Medlem

Vad tittade jag precis på för klipp? Jag hade också lagt ner hela spelet, betydligt snabbare om jag hade sett det här, än Sega. Det där såg ju bara hemskt ut, utan hopp för räddning.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av eld:

Tidiga versioner av spel brukar inte vara så heta.

De är till för att visa upp gameplay och det såg för dåligt ut. Det bortsett grafik och ljud. Till om med det inte så bra Aliens vs Predator från ungefär samma tid har bättre gameplay och är dessutom snyggt. Inget plus på Obsidians resume direkt.

Medlem
Skrivet av eld:

Tidiga versioner av spel brukar inte vara så heta.

Däremot behöver det inte se ut som skit heller. Vilket detta gjorde. Om du anser att klippet visar någon potential får du gärna beskriva varför.

Medlem

Ostigt värre...

eld
Medlem
Skrivet av Fulci:

De är till för att visa upp gameplay och det såg för dåligt ut. Det bortsett grafik och ljud. Till om med det inte så bra Aliens vs Predator från ungefär samma tid har bättre gameplay och är dessutom snyggt. Inget plus på Obsidians resume direkt.

För att du såg det färdiga aliens vs predator, inte ett spel i utveckling.

Finns otroligt bra anledningar till varför spelföretag väntar länge med att visa spel, och när de väl visar spel så fuskar de så att allt ser ut att fungera bättre än vad det gör i verkligheten.

Dina favoritspel höll även de tveksam kvalité tills senare i utveckligen.

eld
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Däremot behöver det inte se ut som skit heller. Vilket detta gjorde. Om du anser att klippet visar någon potential får du gärna beskriva varför.

ett RPG med aliens? mass effect? obsidian?

Mycket ser trasigt ut men hade allt varit på plats så hade det potentialen att vara bra.

Medlem

Kul att folk i tråden dels är helt oförmögna att tänka tillbaka till hur spelbranschen (och spelen) såg ut för ELVA år sedan samt att många verkar tro att den E3-trailer vi konsumenter ser är samma material som används för att sälja in produkten till en utgivare. Herrejösses.

Medlem
Skrivet av eld:

ett RPG med aliens? mass effect? obsidian?

Mycket ser trasigt ut men hade allt varit på plats så hade det potentialen att vara bra.

"hade det sett bra ut hade det sett bra ut" är ungefär vad du skrev. Som sagt, inget i videon var intressant.

Medlem

När jag ser detta känner jag lite att ett Obsidian Mass Effectish RPG inte är rätt fit för Alien. Känns lite som att skräcken skulle få svårt att infinna sig.

1
Skriv svar