Medeltidsspelet Mordhau släpps 29 april
Kommer du vara en ädel riddare på din springare eller en feg bågskytt i busken?
#Mordhau, #Triternion, #nyhetstips
Striderna påminner rätt mkt om Chivalry.
https://www.youtube.com/watch?v=150hKZHpgLw
Ja och nej, medeltida strid visst men så mycket mer invecklat än Chivalry. En passande liknelse är som att jämföra COD och ARMA.
Ja och nej, medeltida strid visst men så mycket mer invecklat än Chivalry. En passande liknelse är som att jämföra COD och ARMA.
Har du spelat spelet?
Burn in the light.
Jag förmodar att det här är ett spel som inte kan spelas offline ensam?
Man kan lira offline mot bots, men det ska såvitt jag vet inte finnas någon kampanj att lira igenom.
Ser väldigt Chivalry aktigt ut som det sades tidigare. Kan nog bli trevligt detta.
Har du spelat spelet?
Stämmer bra! Alla som backade det på kickstarter har kunnat spela det länge, så finns gott med klipp där folk spelar det om du vill kolla in det närmare.
Ser fram emot detta. Hoppas det är bra mycket bättre balanserat än Chivalry.
Chivalry förstördes ganska snabbt när man upptäckte att enda sättet att överleva var att bli en ballerina och hålla på att snurra runt och skit, väldigt tråkigt och dåligt.
Som tur är så är det inga ballerina-konster i Mordhau
Ja och nej, medeltida strid visst men så mycket mer invecklat än Chivalry. En passande liknelse är som att jämföra COD och ARMA.
Det är en väldigt grov liknelse, har du lust att utveckla ?
Finns det 30-300 mer "moves", 700 andra vapen och 500 km2 karta ? eller vad är det som gör det arma vs cod skillnad?
Själv tycker jag det verkar påminna mycket om chivilary, dvs att det är tight melee combat med bra hitboxes och att vapnen även har swing radius som går att undvika.
Enda dåliga jag minns från chivvy var egentligen hög sens människorna, men det var rätt enkelt att göra slafs av dom när man väl anammat block systemet och fotarbetet helt.
Det är en väldigt grov liknelse, har du lust att utveckla ?
Finns det 30-300 mer "moves", 700 andra vapen och 500 km2 karta ? eller vad är det som gör det arma vs cod skillnad?
Själv tycker jag det verkar påminna mycket om chivilary, dvs att det är tight melee combat med bra hitboxes och att vapnen även har swing radius som går att undvika.
Enda dåliga jag minns från chivvy var egentligen hög sens människorna, men det var rätt enkelt att göra slafs av dom när man väl anammat block systemet och fotarbetet helt.
Var mest skillnaden på hur komplext spelen är jag syftade på, COD(Chivalry) är väldigt arkadigt i jämförelse med ARMA(Mordhau), men det är inte reallistiskt till den gräns ARMA tar det då utvecklarna fortfarande vill att man ska se på det som ett spel än en simulation.
Dom rörelser du kan genomföra kan styras av dig efter att dom påbörjats, så det blir definitivt mer att hålla koll på under dueller jämfört med Chivalry.
Ingen aning hur många vapen det finns, en hel drös iaf, inte använt alla.
Banorna är större än chivalry, men 500km2 nej. Det finns banor med castle sieges, häststrid, katapulter så det behövs lite utrymme. Finns även dom som är mindre för snabbare strider, beror på game mode.
Går inte att missbruka sens i spelet då dom förhindrar hög sens påverkan på spelkaraktärerna.
Ett klipp om du vill se en mer teknisk förklaring av utvecklarna om striden, 2 år gammal men stämmer fortfarande.
Såg dokumentären om For Honor-utvecklingen ("Playing Hard") på Netflix i morse.. spelade bara betan själv men blev lite sugen på att köra mer. Har fått känslan av att det fylls på med innehåll kontinuerligt fortfarande. Nån som kört eller fortfarande kör som kan säga något om vad som hänt från Day 1 till idag?
Var mest skillnaden på hur komplext spelen är jag syftade på, COD(Chivalry) är väldigt arkadigt i jämförelse med ARMA(Mordhau), men det är inte reallistiskt till den gräns ARMA tar det då utvecklarna fortfarande vill att man ska se på det som ett spel än en simulation.
Dom rörelser du kan genomföra kan styras av dig efter att dom påbörjats, så det blir definitivt mer att hålla koll på under dueller jämfört med Chivalry.
Ingen aning hur många vapen det finns, en hel drös iaf, inte använt alla.
Banorna är större än chivalry, men 500km2 nej. Det finns banor med castle sieges, häststrid, katapulter så det behövs lite utrymme. Finns även dom som är mindre för snabbare strider, beror på game mode.
Går inte att missbruka sens i spelet då dom förhindrar hög sens påverkan på spelkaraktärerna.
Ett klipp om du vill se en mer teknisk förklaring av utvecklarna om striden, 2 år gammal men stämmer fortfarande.
https://youtu.be/p-B4AwgArwA
Okej, tack för infon! Fick svar på det mesta jag funderade över, uppskattas.
Hur är det med antalet spelare ? Är det 64 som gäller eller mer ?
Ser ju ut att bli mer regelrätt fäktning i spelet kontra chivvy, det gillar jag.
Okej, tack för infon! Fick svar på det mesta jag funderade över, uppskattas.
Hur är det med antalet spelare ? Är det 64 som gäller eller mer ?
Ser ju ut att bli mer regelrätt fäktning i spelet kontra chivvy, det gillar jag.
Ingen fara!
Upp till 64 spelare är vad som gäller just nu iaf.
Ja lär man sig inte det så kommer du förlora, buttonmashing = död i Mordhau.
Men det bästa med spelet är nog lutan!